Kleine nieuwtjes

Wie komt in godsnaam op zo'n dom idee.
Laten we een zitbank tussen betonblokken pal op de weg zetten om het verkeer af te remmen.
Lijkt me ook zeer aangenaam om daar te zitten, zeer rustgevend.

Domheid kent zelfs in dit land geen grenzen.
Ik ken toch ook een plaats waar het stadsbestuur bewust fietsers en bromfietsen klasse A in twee richtingen laat rijden om als verkeersremmer te werken.

Wie komt in godsnaam op zo'n dom idee.
Laten we een zitbank tussen betonblokken pal op de weg zetten om het verkeer af te remmen.
Lijkt me ook zeer aangenaam om daar te zitten, zeer rustgevend.

Domheid kent zelfs in dit land geen grenzen.
Jamaar, die zitbank stond er zonder die betonblokken he, het is maar na klachten dat die blokken er kwamen. Jij nu weer!

Nu, los van het idee om een verkeersremmer te plaatsen, wie vindt dat uit om dat in een bocht te zetten? Er kan toch niemand met een rijbewijs vinden dat dit een goed idee is? En toch is er een meerderheid in dat bestuur om dit idoot ding goed te keuren.

Ik ken toch ook een plaats waar het stadsbestuur bewust fietsers en bromfietsen klasse A in twee richtingen laat rijden om als verkeersremmer te werken.

Dat zijn dan moving ducks, hier met de bank ben je gewoon een sitting duck.

Alle gekheid op een stokje, als je naar die bank kijkt dan zijn daar ook nog eens plantenbakken aan 3 kanten ingebouwd. Gezellig om op de straat te zitten omgeven door planten waardoor je helemaal niets meer ziet.

d914447a-8ac6-4bea-b3d1-ec35b6a87f87.jpg

Nee, hoe komen mensen toch op zo'n ideeën vraag ik me oprecht af.

Vrachtschip zinkt in Antwerpen: 2 bemanningsleden gered, opnieuw olie in de Schelde

Fouten kunnen gebeuren natuurlijk. Maar op zo een korte tijd weeral een ongeluk met grote inpakt op milieu is allesbehalve goed.
Nog maar te zwijgen over de economische impact.

Vrachtschip zinkt in Antwerpen: 2 bemanningsleden gered, opnieuw olie in de Schelde

Fouten kunnen gebeuren natuurlijk. Maar op zo een korte tijd weeral een ongeluk met grote inpakt op milieu is allesbehalve goed.
Nog maar te zwijgen over de economische impact.
2 spijtige incidenten inderdaad maar zeker niets uitzonderlijk in de Antwerpse haven.
De economische impact van dit tweede incident zal al bij al wel meevallen denk ik. Het vaarverkeer is niet echt gestremd want het schip ligt buiten de vaarroute en het economische verkeer dat voorbij die plaats moet is voor 99% binnenvaart dus eventuele diepgangrestricties zouden sowieso weinig effect hebben. Dat dieselspill lijkt mij vooral iets dat ze dat aanpakken om PR redenen. Die vlek zal door de stroming zo snel uitdijen dat het bijna niet in te sluiten valt en als er een paar keer scheepvaart door vaart zal het in combinatie met de redelijk turbulente aard van de Schelde zelf redelijk snel van het wateroppervlak verdwijnen. Het heeft deze morgen ook geregend dus dat doet die boel ook al "oplossen".

De aanpak van de fuelspill in het Deurganckdok gaat wel een staartje krijgen want die aanpak door zowel de betrokken schepen, de terminal als het havenbedrijf dat is gewoon een aaneenschakeling van blunders en incompetentie.
-Geen enkele poging van de schepen om het spill zelf in te dammen afgaande op de videobeelden die zijn verschenen. Volgens MARPOL moeten alle zeeschepen materiaal aan boord hebben om lekken op te vangen, voor de binnenvaart is het ADN van toepassing en die gaan eigenlijk redelijk ver in wat men aan boord moet hebben (zoals drijvende absorptiebarrières bijvoorbeeld);
-De terminal zou over olieschermen beschikken maar heeft gefaald om deze (correct) in te zetten;
-Het havenbedrijf faalt hier ook gewoon want al hun (via onderaanneming) oil spill response vessels liggen standaard in de dokken op rechteroever en zijn niet permanent bemand, ze roepen daar specifiek werknemers voor op. Het havenbedrijf verbiedt 3de partijen ook om zelf hun eigen interventiediensten in te zetten voor zo'n zaken waardoor er kostbare tijd verloren gaat. In Rotterdam zijn zo'n zaken veel beter georganiseerd en hebben ze veel meer middelen beschikbaar. Daar hebben ze via de schermenpool van de gemeenschappelijke brandweer bijna 7km aan oliekeerschermen en daar traint men ook actief mee.

ik denk niet dat dat echt zo'n noodzaak is als de directie laat uitschijnen hoor. ik heb toch niet het gevoel dat ze mijn pakketten met hun huidige uren niet op tijd kunnen leveren, en met het feit dat je de leveringen op de voet kunt volgen tegenwoordig is dat zelfs helemaal geen bezwaar dat dat een dag later zou zijn. dat ze het soms leveren in een postkantoor op afstand, ligt ook niet aan de uren.

dat zijn drogredenen die ze geven om de draagkracht van de staking te ondermijnen.

Via kennis wat achtergrond informatie over Bpost - blijkbaar zijn er bij Bpost al ettelijke maanden lokale stakingen bezig t.g.v. de uurregeling - maar is dit uit de media gebleven, ook het wagenpark heeft een forse klap gekregen met een vermindering van 30%. Verliezen ook effectief klanten als ze niet kunnen beantwoorden aan een deel van het segment, in combinatie met toch wel grote evoluties van brieven, facturen, kranten .. denk ik toch wel dat Bpost zich in één van de meest uitdagende situaties situeert.

Ja, want drugs illegaal maken heeft ook alle druggebruik gestopt.
Er zullen zowiso minder gaan roken dan, wat een goede zaak is! Roken zal dan meer en meer in de marginalteit worden gedrongen. Waar het ook thuishoort.
Geef je ook een teken aan de maatschappij van wat roken uiteindelijk ook is, een erg ongezonde verslaving.

De reacties die je leest over vetrijk of suikerrijk voedsel is whataboutisme. Niet vergeten dat een gezond lichaam suikers en vetten nodig heeft.
Voor alcholol mag er van mijn part ook zo'n maatregel komen.

Dat lijkt me zuivere discriminatie, in de EU zie ik zoiets niet zo makkelijk passeren.
Hoezo discriminatie?

Het is 2048: persoon A is 40 en kan geen tabak kopen, persoon B is 41 en die mag dat wel. Zoiets? In hoeverre dat werkelijk een probleem is volgens de wetgeving weet ik niet eigenlijk.
discriminatie op basis van leeftijd. als je als overheid de bedrijven oplegt dat ze bij vacatures dat niet mogen, mag de overheid dat ook niet bij wetgeving.

Terug
Bovenaan