Kleine nieuwtjes

skynet anyone?

Ik was even serieus in de war toen ik STM zag staan maar het gaat dus over een Turks bedrijf en niet mijn geliefde STMicroelectronics, oef :D

Mr Fingers had deze hier al gepost, maar ik had 'm foutief verplaatst.
Mijn verontschuldigingen aan alle slachtoffers, ik hoop dat ze het halen.

Waar is Fingers zijn post dan? Of enige compensatie voor het ondergane leed? Het autoritaire moderatie-team maakt bepaalde gebruikers weer monddood en komt er weer maar eens van af met een performatieve verontschuldiging smh

“Het is een troost dat hij gestorven is in een omgeving waar hij letterlijk zijn hart verloren is en waar hij graag heen trok”, gaat Maes verder.
't was blijkbaar wel een wonder dat hij nog kon rondlopen zo zonder hart.

Crevits gaat laten onderzoeken of de hyperloop een optie is voor het fileprobleem.
Beste Hilde,
Antwerpen en Brussel liggen 45km uit elkaar. Dat is 2 minuten met de hyperloop. Denk je nu écht dat België de juiste use-case is voor die technologie?

Crevits gaat laten onderzoeken of de hyperloop een optie is voor het fileprobleem.
Beste Hilde,
Antwerpen en Brussel liggen 45km uit elkaar. Dat is 2 minuten met de hyperloop. Denk je nu écht dat België de juiste use-case is voor die technologie?
Inderdaad. België is een scheet groot. De enige manier dat dit interessant kan zijn voor België is zoals dit nu is met de Thalys. Met een tussenstop in mogelijks Brussel en/of Antwerpen. Hoe dan ook zie ik dat project meer kosten dan het voor ons opbrengt.

Aftrap bij Engeland-Kroatië belooft apart moment te worden

Waar de Engelsen op Wembley na het eerste fluitsignaal zullen knielen om hun solidariteit met de strijd tegen racisme te tonen, is duidelijk geworden dat de Kroaten rechtop blijven staan. Dat meldt The Athletic. Een woordvoerder van de Kroatische bond wijst erop dat knielen volgens de richtlijnen van de UEFA niet verplicht is.
Het valt bovendien niet uit te sluiten dat de Engelse fans hun eigen spelers wederom zullen trakteren op een fluitconcert.
Ondanks de onvrede bij een gedeelte van de achterban heeft de selectie van Gareth Southgate aangeven dat het vastberaden is om voor elk EK-duel te blijven knielen. De bondscoach stelde eerder al teleurgesteld te zijn in het gefluit van de fans. Voor hem en de spelers ’voelde het als kritiek’.
“We kunnen niet ontkennen wat er is gebeurd”, aldus Southgate, die met zijn ploeg in de groepsfase tegen Kroatië, Tsjechië en Schotland speelt. “Maar wat het allerbelangrijkste is voor mij, is dat de zwarte spelers in ons selectie zich gesteund voelen door hun teamgenoten en de staf.” Middenvelder Jordan Henderson beaamt de lezing van zijn trainer. “Het laat zien dat we voor deze zaak moeten blijven vechten.”
Boedapest
Afgelopen dinsdag ontstond bij het oefenduel tussen Hongarije en Ierland in Boedapest een grimmige sfeer toen de bezoekende spelers na de aftrap knielden. De 7.000 fans in het Szusza Ferenc Stadion trakteerde de Ieren daarop op een massaal boegeroep.
De Hongaarse voetballers bleven staan, al toonden zij enige solidariteit door naar het ’Respect’-logo op hun shirt te wijzen. Boedapest is evenals onder meer Londen en Amsterdam een van de speelsteden tijdens dit EK.
Om nog even verder te gaan op het knietje van @kay-gell
Dus de zwarte spelers voelen zich enkel gesteund als hun blanke medemaats mee op hun knie gaan? enkel naar het (officiële) logo van de fifa/uefa wijzen met respect op is al niet meer voldoende?

Intussen dus bij Orban in Boedapest:
Knielen op het voetbalveld uit solidariteit met de strijd tegen racisme is een ‘provocatie’, zei de Hongaarse premier Viktor Orbán donderdag
Volgens Orbán knielen de spelers van sommige landen uit ‘schuldgevoel’ over het slavernijverleden. Maar Hongarije heeft geen slavernijverleden, dus is het voor Hongaren ‘een cultureel vreemde daad’. Wie in Hongarije te gast is en toch knielt, provoceert, vindt de Hongaarse premier. ‘Een Hongaar knielt alleen voor God, zijn vaderland en een vrouw die hij ten huwelijk vraagt'

Politiek dat zich mengt met voetbal en omgekeerd.

Een Hongaar knielt alleen voor God, zijn vaderland en een vrouw die hij ten huwelijk vraagt'
Based Orban lol.

Moet niks hebben van Orban maar hij heeft wel een punt als hij zegt dat Hongaren geen slavernijverleden hebben en zich dus ook niet aangesproken moeten voelen omwille van een zogenaamde 'erfzonde' die blijkbaar op de schouders ligt van alle blanken/witten. Individuele verantwoordelijkheid is er sowieso niet maar als je voorouders ook geen slaven hebben gehouden, waarom zou je je dan mee moeten doen aan het knielcircus tijdens een wedstrijd op Hongaarse bodem?

Wat mij betreft mag iedereen knielen overigens, dat is ieders eigen keuze, en ik zou dat ook niet uitfluiten want ik vind dat redelijk marginaal, maar dat moet gewoon kunnen, is een uiting van onvrede tenslotte. Je hebt niet echt alternatieven als supporter om het knielen af te wijzen denk ik, behalve misschien een spandoek ofzo.

Based Orban lol.

Moet niks hebben van Orban maar hij heeft wel een punt als hij zegt dat Hongaren geen slavernijverleden hebben en zich dus ook niet aangesproken moeten voelen omwille van een zogenaamde 'erfzonde' die blijkbaar op de schouders ligt van alle blanken/witten. Individuele verantwoordelijkheid is er sowieso niet maar als je voorouders ook geen slaven hebben gehouden, waarom zou je je dan mee moeten doen aan het knielcircus tijdens een wedstrijd op Hongaarse bodem?

Wat mij betreft mag iedereen knielen overigens, dat is ieders eigen keuze, en ik zou dat ook niet uitfluiten want ik vind dat redelijk marginaal, maar dat moet gewoon kunnen, is een uiting van onvrede tenslotte. Je hebt niet echt alternatieven als supporter om het knielen af te wijzen denk ik, behalve misschien een spandoek ofzo.
Het gaat in de eerste plaats over spelers die op en naast het veld overstelpt worden met racisme. Dat hun ploegmaats hen willen steunen, lijkt me logisch. Of een team nu knielt of niet maakt me niks uit, dat is de beslissing van de spelers. Maar dat fluiten is echt alle marginaliteit voorbij en wijst op een volledig gebrek aan inlevingsvermogen.

Het gaat in de eerste plaats over spelers die op en naast het veld overstelpt worden met racisme. Dat hun ploegmaats hen willen steunen, lijkt me logisch. Of een team nu knielt of niet maakt me niks uit, dat is de beslissing van de spelers. Maar dat fluiten is echt alle marginaliteit voorbij en wijst op een volledig gebrek aan inlevingsvermogen.
Ze kunnen ook gewoon voor de match een grote banner vasthouden met "NO TO RACISM" op, denk dat dat duidelijker is dan op een knie te gaan zitten

Natuurlijk is dat marginaal ten top, maar of het dan maar verboden moet worden, denk het niet. Natuurlijk mag je zulk gedrag gewoon bekritiseren.

Persoonlijk vind ik het ook lastig om me in te leven in het leven van een stel miljonairs. Ik weet dat racisme gericht aan voetballers nog steeds alive and kicking is en dat is echt een schande, maar de manier waarop het behandeld wordt als het grootste onrecht ooit in sommige kringen doet mijn wenkbrauwen fronsen. Bedenk ook dat tussen die supporters mensen zitten die een veel lastiger leven hebben dan welke racistisch bejegende voetballer ooit zou kunnen hebben. Dat is absoluut geen vrijbrief voor marginaal of racistisch gedrag, maar kan wel de weerstand tegen het knielen verklaren, mijn inziens.

En dan hebben we de hypocrisie m.b.t. bijvoorbeeld het WK in Qatar nog niet aangestipt maar ik denk niet dat de gemiddelde marginaal daar zelf mee inzit dus dat is in deze niet echt een argument.

Niettegenstaande zou ik enorm teleurgesteld zijn in mijn medesupporters door dit gedrag en zou ik er niet graag deel van uitmaken. Ik hoop dan ook dat de Belgische fans zich zullen gedragen op het EK. Je kan ook gewoon stilzwijgend oneens zijn, het is tenslotte geen big deal en het spel begint niet lang daarna toch.

Ze kunnen ook gewoon voor de match een grote banner vasthouden met "NO TO RACISM" op, denk dat dat duidelijker is dan op een knie te gaan zitten
Dat zou het duidelijkste zijn ja.
Op den duur weet je niet meer waarvoor bepaalde acties zoals knielen voor staan. Dan kan ik begrijpen dat iedereen daar zijn eigen interpretatie aan geeft en dat een reden vindt om er al dan niet mee akkoord te zijn. En dan krijg je voor- en tegenstanders over iets terwijl niemand met zekerheid weet wat het eigenlijke punt is.

Stel dat iemand van de Rode Duivels weigert te knielen, zou die dan moeten vrezen voor zijn selectie of loopbaan als international?

Stel dat iemand van de Rode Duivels weigert te knielen, zou die dan moeten vrezen voor zijn selectie of loopbaan als international?
Hij mag allesinds niet meer naar Extra Time of op Sporza komen denk ik
“Dienstmededeling voor de sjarels die hier weer komen zagen over Lukaku en het knielen voor BLM: wij kunnen sneller reacties verwijderen dan jullie ze kunnen typen. Dus ga ergens anders je tijd verdoen, maar niet op onze pagina.”
Voor zover het waar is natuurlijk. https://palnws.be/2021/06/sporza-staat-op-facebook-geen-commentaar-toe-over-het-knielen-voor-blm/

Terug
Bovenaan