Knockouts: Zestiende Finales

Bij verlies was het enkel deze ene avond/nacht he, bij winst is het al minstens één keer extra (tot de wedstrijd dat ze eruit liggen). Dus klopt op dat vlak wel dat ze er idd beter uitlagen, dan waren we er na deze ene nacht van gezeik vanaf geweest.
Ja daar volg ik je in

Vroeger was hier een in de voetbaltopics heel actief Hollands lid, Bart Goor genaamd, ik lees precies al een hele poos niets meer van die kerel?

Marokko wat mij betreft gewoon verdiend gewonnen, was enkel en alleen dankzij Verbruggen dat ze het überhaupt nog tot aan de penalty's hebben kunnen rekken.

Vroeger was hier een in de voetbaltopics heel actief Hollands lid, Bart Goor genaamd, ik lees precies al een hele poos niets meer van die kerel?

Die man bij de vorige Olympische Spelen genegeerd, was gewoon niet uit te staan..

Los daarvan verdiende overwinning voor Marokko. Al hoop ik wel dat Spanje die terug met de voetjes op de grond zet over een 2-tal weken.

Marokko heeft het mentale voordeel met WK 2022 in het achterhoofd en van Spanje had ik beter verwacht in de groepsfase.

Tinfoil hat on: voor Infantino een natte droom dat een Afrikaans land WK wordt. Kan hij mee uitpakken op het WK 2030 als ze zelf in Marokko spelen. Inb4 de scheids die meehelpt nadat ze Frankrijk zouden kloppen.
Infantino zijn natte droom is natuurlijk dat Messi en Argentinië 2x achter elkaar wereldkampioen worden en daar gaat hij alles aan doen natuurlijk voor zijn prinsesje.

Ja die Marokkanen.. Stevig ploegske.
Hopelijk winnen wij van Senegal, dan kunnen we tijdens rock werchter een beetje met de Hollanders lachen :)

Marokko wat mij betreft gewoon verdiend gewonnen, was enkel en alleen dankzij Verbruggen dat ze het überhaupt nog tot aan de penalty's hebben kunnen rekken.
Dikke save wel op het einde nog om hen in de match te houden. Pech bij die ene penalty maar je kan inderdaad moeilijk zeggen dat het onverdiend is dat Marokko gewonnen heeft. Net als Duitsland overigens dat zijn tanden stukbeet op het defensieve blok. Dat zet dan toch weer die match van de Duivels tegen Iran in perspectief van hoe moeilijk het allemaal wel niet is tegen zo'n blok.

Persoonlijk zie ik wel veel liever de meer open matchen waarin beide ploegen vol voor hun kansen gaan. Levert veel attractiever voetbal (en doorgaans meerdoelpunten op). Maar ja, dat is het ding ook van te weten dat het na één match gedaan is natuurlijk. De angst bekruipt je om te verliezen. Iets dat hopelijk niet te veel bij onze Duivels zal gebeuren want als zij gaan proberen op het defensieve te leunen, loopt het sowieso slecht af.

Nederland blijft zo wel zijn indrukwekkende ongeslagen reeks behouden sinds die finale van 2010 (al zal dat nu een schrale troost zijn...)

Beide?

Toch niet veel mensen die dachten dat Marokko een walk-over zou worden? Zelfs de Nederlandse pers was vrij voorzichtig deze keer.
Dat was al op voorhand 50-50 match.

Dat het een walk-over ging worden dat niet. Maar het gevoel van een zeer haalbare kaart overheerste toch wel.
Voor mij mocht Nederland nu ook wel gewonnen hebben hoor. De aanpak hoe Marokko aan zijn spelers komt en hoe de supporters zich gedragen, beter kwijt dan rijk.

Terug
Bovenaan