Knockouts: Zestiende Finales

Puur qua 'naam' is Spanje - Portugal de enige echte kraker. Maar ik zet Brazilië - Noorwegen er toch naast, omdat ik dat toch ook eerder 50-50 inschat en we daar langs beide kanten toch een superster hebben (wat een match toch altijd wat meer cachet geeft, vind ik). Ik denk dat Brazilië - Noorwegen ook een leukere match gaat worden dan Portugal - Spanje.

Dus voor mij persoonlijk: Brazilië - Noorwegen >> Mexico - Engeland.

Maar ook Mexico - Engeland kan zeker een spannende wedstrijd worden. Mexico nog altijd geen tegengoal gehad. Ik geef maar een licht voordeel aan Engeland in die wedstrijd.

Ik heb gisteren wel gemerkt tijdens het moment zelf en achteraf als ik sommige reacties hier lees dat ik als Real-fan toch wat te gewend ben geworden aan zulke scenario's als gisteren. Geen moment stress gehad en bij de beslissende penalty zelf dus ook niet. Toch al net iets te veel gezien en meegemaakt als supporter. Op dat moment wist ik gewoon dat het goed ging komen.

Snap dan ook niet ik dat ik dan van veel collega's/vrienden te horen kreeg "ja ben gaan slapen want we stonden toch 0-2 achter." Tsja, your loss denk ik dan. Het zag er heel benard uit, maar de bal moest maar 1x goed vallen. Bij de 1-2 zag ik vervolgens ook gewoon direct de 2-2 volgen. Nogmaals, die dingen toch net al iets te vaak gezien in m'n leven als actieve voetbalfan.

It Ain't Over Till The Fat Lady Sings
Ik durf ook wel eens de boeken voortijdig toe te doen. Maar ik ben blijven zitten omdat ik de reacties wou zien in de studio nav de te verwachten uitschakeling en Rudi die zowiezo met de grond gelijk ging gemaakt worden. Dan scoort Romelu in de 86ste minuut. Denk ik gelijkmaken in 4min, die kans is zo goed als nihil. Scoort Tielemans in 89ste. Dus het scenario met kans nul was werkelijkheid geworden.

Denk ik: verlengingen en dan strafschoppen, ze maken nog een kans. Scoort Tielemans in 125ste. Het scenario met kans nul,nul was nu echt werkelijkheid.

Rudi van de hel naar de hemel. En alle commentatoren en analisten met de mond vol tanden.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan