Silence
Well-known member
Ik weet welke beelden jij gezien hebt.Ik begrijp het gezaag over die penalty niet. Ja, Tielemans speelt het natuurlijk slim, maar dit is toch 100% penalty? Hij gaat zijn man voorbij, en vanuit die beelden vanbovenaf zie je dat hij wel degelijk richting de bal gaat en zijn voet helemaal onderuit geschoffeld wordt. Of hij veel had kunnen doen met de bal in die positie is irrelevant. Het feit de verdediger Tielemans volledig onderuit haalt, niks van bal heeft en daardoor het spel beïnvloed (want je weet nooit wat er met de bal gebeurd zou zijn als Tielemans er toch nog zijn voet tegen zet), is meer dan voldoende om daar voor te fluiten.
"Maar Tielemans zoekt de penalty." So what? Het is niet alsof hij het contact faket of zijn voet laat hangen. Hij gaat naar de bal, en hij wordt geraakt. De mensen die dit geen penalty vinden, zijn dan weer dezelfde die moord en brand tieren als hun eigen ploeg in exact dezelfde situatie géén penalty krijgt. Wat had Tielemans dan moeten doen? Achter zijn man blijven en de bal laten passeren zodat die arme Senegalees hem zeker niet per ongeluk zou raken? Het is niet zijn verantwoordelijkheid om tackles van tegenstanders te gaan ontspringen. En als je hiervoor niet fluit, waarvoor dan wel? De meeste penaltyfouten zijn nu eenmaal niet opzettelijk. Maar als je als verdediger iemand omver maait en de bal volledig mist, dan weet je nu eenmaal dat die bal op de stip gaat.
Waar gaat Tielemans zijn man voorbij?
Op het moment van de pass zit die verdediger nog 1,5 a 2m voor Tielemans en ziet hij deze niet in zijn rug.
"Je weet nooit wat kan gebeuren als Tielemans de bal raakt"..
Het contact is bij hem op zijn linkervoet, steunvoet.
Op die plaats kan Tielemans die bal enkel met rechts spelen en dan kan hij enkel kaatsen.
Hij loopt recht op die bal dus kan geen hoek maken met zijn voet om te trappen, hij loopt weg van doel en zit ook al voorbij de 1e paal.
Op die manier kan hij nooit doelgevaar creëren als hij die bal daar raakt.
Hij zoekt het contact uiteraard niet en ze trappen hem aan, maar als wij die tegen krijgen krijg je hier heel wss toch andere meningen hoor.
Bovendien komt er eigenlijk nog een gigantische kans uit die Lukebakio dramatisch overschiet.
Niet elk contact moet penalty zijn.
Die verdediger moet daar natuurlijk nooit in de sliding gaan en die bal gewoon staand wegtrappen. Hij zit ruim voor Tielemans maar ik ben blij dat het nu eens mee zat qua arbitrage, maar of deze beslissing om niet te fluiten zo clear en obvious fout was dat de VAR moet/mag tussen komen durf ik niet zeggen hoor.