Knockouts: Zestiende Finales

Buiten Theate terug vervangen door Ngoy (no-brainer) is het moeilijk om te zeggen wat we tegen Murica moeten doen.

Lukaku lijkt me nog niet fit genoeg om te starten en CDK is echt geen spits, dus ik zou Pardo kiezen, wat niet gaat gebeuren. En Lukaku altijd laten invallen. Voor de rest in de voorlinie zou ik één van onze beste spelers, Trossard, op zijn beste plaats links laten starten en Lukebakio op rechts. Jammer voor de goed ingevallen Moreira, maar daar hebben we nu eenmaal iemand in "vorm".

In het middenveld hebben we lang geroepen om KDB, Tielemans en Vanaken, maar de opportunistische voetbalsupporters die we zijn, gaan nu switchen naar Raskin. En dan Tielemans en KDB er weer bij.

Denk zoiets, maar ik laat het over aan genie Garcia :unsure:

Er was geen intentie om een fout te maken. Eigenlijk maakt Tielemans de fout want hij zet zijn voet voor de verdediger.
Dit is imo wel iets dat nog een beetje steek houdt, en waardoor ik het ook een lichte penalty vindt, die vroeger zelden of niet gefloten zou worden.
De rest is zever in pakskes natuurlijk.

Ik weet welke beelden jij gezien hebt.

Waar gaat Tielemans zijn man voorbij?
Op het moment van de pass zit die verdediger nog 1,5 a 2m voor Tielemans en ziet hij deze niet in zijn rug.

"Je weet nooit wat kan gebeuren als Tielemans de bal raakt"..
Het contact is bij hem op zijn linkervoet, steunvoet.
Op die plaats kan Tielemans die bal enkel met rechts spelen en dan kan hij enkel kaatsen.
Hij loopt recht op die bal dus kan geen hoek maken met zijn voet om te trappen, hij loopt weg van doel en zit ook al voorbij de 1e paal.
Op die manier kan hij nooit doelgevaar creëren als hij die bal daar raakt.

Hij zoekt het contact uiteraard niet en ze trappen hem aan, maar als wij die tegen krijgen krijg je hier heel wss toch andere meningen hoor.

Bovendien komt er eigenlijk nog een gigantische kans uit die Lukebakio dramatisch overschiet.

Niet elk contact moet penalty zijn.

Die verdediger moet daar natuurlijk nooit in de sliding gaan en die bal gewoon staand wegtrappen. Hij zit ruim voor Tielemans maar ik ben blij dat het nu eens mee zat qua arbitrage, maar of deze beslissing om niet te fluiten zo clear en obvious fout was dat de VAR moet/mag tussen komen durf ik niet zeggen hoor.

Voor zover ik kan zien gaat hij effectief gewoon de bal raken wanneer hij wordt geraakt. Grote invloed op de fase dus, los van wat hij ermee kan doen. Voor mij persoonlijk 100% penalty. Die van Kane vond ik er weer geen, hij verandert zijn koers en laat zijn benen hangen. Dát is de fout gaan opzoeken. Dag en nacht verschil voor mij.

Niet elk contact moet penalty zijn, zeg ik ook nergens. Maar deze wel in mijn ogen, zonder twijfel zelfs. Omdat het geen doelrijpe kans is, kan het geen fout zijn? Dan kunnen we voortaan iedereen die niet aan de bal is in de 16 een slag in hun bakkes geven zonder de penalty tegen te krijgen.

Vandaag geen tijd meer gehad om de samenvatting nog eens rustig te bekijken, maar ik besef nu pas dat elk doelpunt + de aanzet tot de penalty telkens bij Moreira begon. Bij beide goals de voorlaatste toets, en de voorzet bij de Senegalese fout op Tielemans. Waanzinnig goed.

Spanje indrukwekkend, Oostenrijk laat zich naar de slachtbank leiden. Goed dat er een goal volgt na die toch dubieuze afgekeurde van daarnet.
Oei, ik kijk dan precies toch een andere partij. Veel balbezit en overwicht ja, zoals verwacht, maar veel echte kansen tot aan de 1-0 hebben ze nu toch ook nog niet gehad.

En die afgekeurde goal was gewoon terecht afgekeurd. Keeper wordt daar gewoon gehinderd. We zitten niet in Engeland.

En die afgekeurde goal was gewoon terecht afgekeurd. Keeper wordt daar gewoon gehinderd. We zitten niet in Engeland.
Cubarsi doet daar toch niets, het is eerder Schlager die op hem springt. Als deze afgekeurd wordt tegen de Duivels schreeuwt iedereen moord en brand hoor.

Terug
Bovenaan