Knokke Off (S2)

Ik kijk daar eigenlijk nu wel graag na. Doet mij denken aan mijn uitgaan tijd in Knokke en die bonamie klinkt zoals de typische rijke Kortijkzaan.

Nu dacht ik ff dat dit ging over S3. 😀 Dan zat er toch veel tijd tussen de uitzending op VRT Max en de gewone VRT-zender van S2.
Ik dacht exact hetzelfde. Zet ik dat op en is dat gewoon S02. Had het sowieso al wat snel gevonden voor S03 met opnames die wrs nog lopen.

Ben er ook aan begonnen, maar na 10' eigenlijk beslist om eerst terug S1 te zien. Ik wist nog nauwelijks wie wie was, en nu ik terug aan S1 begonnen ben, was het ook duidelijk dat S2 gewoon enorm op S1 voort borduurt (die trouw, alle personages, het gevolg van die laatste aflevering, enz...) dus eigenlijk beter om S1+S2 te bingen.

Tijdens S1-A4 wel een profetisch fragment. Een gegeven moment spelen Louise, Alex, Daan en Anouk een spelletje "Wie Ben Ik?", wanneer een gegeven moment dit in beeld komt...

Zo, S2 ook gebinged. Ik vond het zeker niet slecht. Wel minder dan S1 op alle vlakken: verhaal, muziek (in S1 vaak geshazamd), cinematografie...
Ik snap wel de opmerkingen over Pommelien Thijs niet in deze thread. Hoezo overrated ? Ik vind haar veruit het best acteren van de hele hoop. Toch behoorlijk wat sterke emoties voor haar rol die ze IMHO zeer overtuigend en bijwijlen zelfs pakkend brengt. En haar blik, mja, ze speelt natuurlijk wel iemand met een psychiatrische aandoening. En Emma Moortgat beter/naturel? Die moet bijna niets doen in haar rol. Ik vind het contrast tussen de acteerprestaties daarom ook wel wat storend. Eliyha Altena (Daan) vond ik bvb toch niet zo bijzonder, idem voor Pieter Genard (vader van Louise).

Wel heeft S2 hetzelfde probleem als S1: een slotaflevering die ineens zo over the top moet dat het compleet ongeloofwaardig en bijna lachwekkend wordt. En ook een afknapper in S2 is heel die premise dat ze naar de buitenwereld toe doen geloven dat Patrick van de trap gevallen is. Alsof je halfdood met een schotwonde in een ziekenhuis kan opgenomen worden zonder dat daar politie of parket bij betrokken geraakt.
Doorheen de reeks ook paar keer zeer opvallende/storende timeline errors, waar het bvb nog duidelijk dag is en iemand onderweg is om dan in het pikkedonker toe te komen alsof ze 3+ uur onderweg geweest zijn van de ene kant van Knokke naar de ander :D.

Voor S3 heeft de productie een heel groot kanon uit Holland geengageerd: Daan Schuurmans

Hier met Anna Drijver 15 jaar terug

Recent ook beide seizoenen gezien. S1 wel duidelijk interessanter dan S2.

Ik begon me op den duur wel te ergeren aan het personage van Pommelien. Constant hetzelfde gezeik met haar.

In S3 wat meer Margaux graag :love: Willem als Alex is trouwens fantastisch.

Ik mag trouwens hopen dat dit niet representatief is voor het echte Knokke :rofl:

Waar ik mij vooral vragen over stel is de tijdlijn van alle gebeurtenissen.
Alles gebeurt op één zomer gezien het altijd goed weer is en niemand naar school moet.
Maar zijn seizoen 1 en 2 dan dezelfde zomer? Want dan is het wel een druk zomertje. Of stopt het leven in Knokke na september en hervat het weer in juli?
Mijn inziens op 1 zomer ja, seizoen start met Daan en Alex wat ook de laatste aflevering is en waarbij ze zeggen ‘enkele weken eerder’ en dan begint het seizoen met Patrick in het ziekenhuis.
En opzich klopt het wel dat het daar vooral te doen is tijdens juli/augustus, zijn dan ook vaak geen inwoners maar tweedeverblijvers die in september terug naar hun dagelijks leven gaan ergens anders in Belgie.

Seizoen 3 zal zich onderandere afspelen in zwitserland, verbier (les 4 vallees).

Nog even geduld hebben tot april voor S3. Wij kijken er wel naar uit om deze opnieuw te bingen.

Nog even geduld hebben tot april voor S3. Wij kijken er wel naar uit om deze opnieuw te bingen.

En ze staan online op VRT Max. 🥳 Dit weekend eens bingen seh.

Recensent van De Standaard is niet mals… “de leegte begint te vervelen” met 2/5 sterren.
Grootste kritiek is dat het uiteindelijk een juicy soap geworden is, maar dan ene die gewoon saai is, met compleet overbodige seks, en personages waar je gewoon niets voor voelt. Is ook laatste seizoen blijkbaar.

Goh, dat was mijn opinie al van de andere twee seizoenen ook al. Juicy soap is al wat ik zoek in dit programma. Maar het scenario getuigt nu (tot waar ik gekeken heb) wel van extreme luiheid.

Laatst bewerkt:
Ik ben het daar alvast niet mee akkoord.
Nee het verrast zelden, maar het is wel gewoon boeiend om naar te kijken.
Overbodige seks. Het komt uit de koker van Luk Wyns, er zit nog weinig seks in.

es beginnen vanavond met het vrouwke, naar S3.
vind het wel entertainend, en das al wat ik zoek in die serie

Terug
Bovenaan