Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Voor beide is er dingen is er wel wat keuzeBinnen enkele weken gaan we met de vrienden (10 man) op weekend naar Kortrijk.
Zijn er aanraders qua eten in Kortrijk en activiteiten in omgeving Kortrijk?

Gewoon simpele keuken. Nadien gaan we toch op kroegentocht qua activiteiten, niet te sportief.Voor beide is er dingen is er wel wat keuze
De vraag is , is de groep bvb. actief sportief (bvb. battle kart) of bvb. eerder relaxed en graag wat op het gemakje (bvb. bezoekje brouwerij Omer)
Ook qua eten is er redelijk wat keuze in Kortrijk: Normaal:, ribbetjes , hamburgers, italiaans, eens iets speciaals, ...
Vrij veel keuze, beetje afhankelijk welke richting je uit wil gaan.
Nata, café rouge , balthazar
Zijn denk ik de bekendere gewone bistros
De laatste kan je normaal ook in uw kroegentocht steken.
Billy Ray is ook wel een toprestaurantje. En voor cocktails moet je bij Sprezza zijn.

qua eten zou ik idd Vesper zeggen, kan je daarna makkelijk afzakken naar de Vagant@Holocene jij nog aanvullingen?![]()

of ik word gewoon oud)Is inderdaad gratis, maar niet vergeten dat je hiervoor online tickets moet reserveren.1302 museum in de OLV kerk is volledig gratis dus zeker ook eens de moeite als jullie iets cultureel willen meepikken.
Was in Juni op donderdagavond in Kortrijk, 30 graden toen. Uitgestorven centrum omstreeks 20h. Wel wat terrasjes druk bezet, maar straten en pleinen waren leeg op de plaatselijke jeugd na die het leuk vond om met brommertjes en auto's met gierende banden en te luide muziek aan te hoge snelheid door de verlaten straatjes te racen.
Beetje teleurstellend. Precies alsof je er enkel komt als je reeds een reservering of specifieke plek in gedachten hebt. Gezellig rondwandelen, wat keuvelen, drankje hier, hapje daar en kreemglas elders is niet echt iets dat daar ingeburgerd is. Maar misschien had ik pech. Volgend jaar nog eens proberen, moet toch elk jaar naar Kortrijk voor examens.
In Mechelen is er 's avonds ook bijna geen kat meer op straat. Een stadje van +- 100k inwoners is nu eenmaal niet groot genoeg voor een "bruisend" nachtleven.Is dat niet eigen aan iedere "kleine stad" in Belgie.
Brugge is daar toch ook gekend voor. Overdag massa volk op de been en eenmaal 18 - 19 gepasseerd is het zo ongeveer uitgestorven in het centrum.
Da's omdat er in het centrum gewoon ook niet zo veel volk meer woont.Is dat niet eigen aan iedere "kleine stad" in Belgie.
Brugge is daar toch ook gekend voor. Overdag massa volk op de been en eenmaal 18 - 19 gepasseerd is het zo ongeveer uitgestorven in het centrum.
Was in Juni op donderdagavond in Kortrijk, 30 graden toen. Uitgestorven centrum omstreeks 20h.

Goh, nachtleven, 20h 's avonds in de zomer beetje rond wandelen en genieten van het weer, ijsje eten, terrasje doen, associeer ik nu niet direct met nachtleven. Gewoon met "leven".
Waar liep je dan juist rond. Want normaal ga je echt wel nog veel mensen zien rond dat uur maar het is gewoon niet in het centrum. Bvb ad kant van de Vesper moet je nog mensen zien. Idem met de kant van de Balthazar. Maar centrum centrum is altijd al doods geweest in de laatste 30j ofzo.
Zijn eerder winkelstratenLiep toen rond in de paar straten tussen Doorniksestraat en station, als ik op Google Maps kijk, zijn het: Rijselsestraat, Jan Persijnstraat, Havermarkt, Waterpoort, etc. En vanuit de Doorniksestraat zag ik ook weinig leven in de straten aan de andere kant (Vlasmarkt en Lange Steenstraat).
Had niet zoveel tijd toen dus ben naderhand niet terug gelopen om de rest te verkennen, ook omdat het gewoon echt leeg was. Zal volgend jaar wat meer focussen op de straten rond de Grote Markt. Misschien dat ik gewoon de slechte straten eruit heb gepakt.