Kunnen we overeenkomen? - 2026

Er is maar 1 oplossing als je zo'n boterham aan frustraties formuleert, en dat is verhuizen.
En waarom zou ik dan moeten verhuizen ?
Ik ben hier gaan wonen omdat dit een rustige straat was voor dat er hier een evenementen hal en kringloop winkel werd neer gepoot zonder enige bevraging naar de bewoners toe .

Ik zeg enkel maar dat mensen die niet met hetzelfde probleem te maken krijgen (en soms meermaals per jaar ) gemakkelijk praten hebben als ze zeggen dat je u dan maar moet aanpassen ….
De eerste 15 jaar dat ik,hier al woon was dit niet en kwam vroeger gewoon op de eerste mei de koers eens door de straat ,maar dat was geweten op voorhand nu krijg je gewoon een papierke in uw bus en ge moet uwe plan maar trekken …

Ik gun het de mensen ook dat ze eens naar een rommelmarkt willen gaan maar dan liefst niet in mijn straat maar ergens op een industrieel terrein dan of zoals de bradderij in een winkelstraat of op het dorpsplein . ;)

Dat was echt geniaal :biglaugh:

Die papieren in haar handen duwen, 3 seconden later ‘geeft mijn papieren terug!’, weglopen en wanneer de buurvrouw iets zegt vingerwijzend en schreeuwend teruggelopen komen :laugh:

En dan haar man ook vingerwijzend naar voor stappen en dan achteruitdeinzen met heel rare gezichtstrekken :bow:

Tv-fragment van het jaar toch wel, welkom in Vlaanderen!
Zonder schooien he!

Die overbuurvrouw had ook wel erg flauwe argumenten. "ja maar wij doen dat al 15 jaar" of "dat oude vrouwtje vroeger had daar nooit problemen mee"

Dat was echt geniaal :biglaugh:

Die papieren in haar handen duwen, 3 seconden later ‘geeft mijn papieren terug!’, weglopen en wanneer de buurvrouw iets zegt vingerwijzend en schreeuwend teruggelopen komen :laugh:

En dan haar man ook vingerwijzend naar voor stappen en dan achteruitdeinzen met heel rare gezichtstrekken :bow:

Tv-fragment van het jaar toch wel, welkom in Vlaanderen!
Deed me denken aan Frank Foketyn.

Flessen, met hopen! Jaja!!

Blij dat die zaak over die strook parkeerplaatsen het positieve beeld van Ninove in de media heeft versterkt :oi22:
Saved the best till last.

Ik vond het op zich wel interessante zaak. Al hadden ze iets meer informatie mogen geven over sommige dingen. Uit het feit dat ze consistent over "berm" spraken en gemeente er ook bijkwam, leid ik af dat het stuk grond met grind dus van de gemeente/overheid is?
Ervan uitgaande dat dat zo is, en dat de wet over parkeren duidelijk is: de gemeente is daar toch ernstig nalatig?
Ofwel handhaven ze de wet, in eerste stap met waarschuwingen en markeringen, en in tweede stap krijgen al die mensen die erop parkeren een boete; ofwel stellen ze duidelijk een uitzondering in en geven met bord aan dat parkeren wel mag. Maar de schepen in beeld was duidelijk een non-beslisser die niemand expliciet voor het hoofd wilt stoten en maakt de situatie zo duidelijk erger. Eigenlijk kan je de gemeente daar meer schuld geven dan eender welk van de mensen die daar wonen.
En ja dat koppel overdreef duidelijk over de zichtbaarheid en onderhoud van de tuin, maar de wet is eigenlijk duidelijk. En die overbuurvrouw wou duidelijk gewoon profiteren van gratis veilige parking.
En het stuk op het laatste dat op video werd doorgestuurd was al helemaal onduidelijk. Iets over een groen stuk dat in de plaats kwam dat die mensen zelf moesten betalen. Is het stuk grond dan toch van hun ipv de gemeente dan? Wat moeten zij precies betalen en waarom?

In het algemeen zie je dat op wel meer plaatsen (ik heb het nu in het algemeen en niet over het stuk in het programma specifiek). Mensen die het maar evident vinden om op drukke banen te parkeren. Zelfs op drukke verbindingswegen die grenzen aan autosnelwegen en dergelijke. Op sommige wegen begrijp ik niet dat men niet gewoon parkeerverboden zet om de doorstroming en veiligheid te verbeteren. Als ik een huis koop, dan kijk ik en geef ik prioriteit aan het hebben van eigen parking/garage op het eigen priveterrein. Andere mensen vinden het maar normaal te kunnen rekenen op parking op straat vlak voor hun deur, of zoals in het programma zelfs illegaal te parkeren. Die mensen hebben allemaal een huis gekocht of gehuurd goed wetende dat ze geen eigen parking hadden. Als er dan een parkeerverbod komt voor hun deur, dan hebben ze pech en moeten ze gevolgen van hun eigen keuzes maar dragen. (Behalve voor de uitzonderlijke oudere mensen die hun huis nog gebouwd/gekocht hebben voor de inburgering van de auto en nog steeds kunnen auto rijden, die mogen uiteraard van mij nog altijd zo parkeren, al zal dat aantal mensen snel geteld zijn vermoed ik.)

En waarom zou ik dan moeten verhuizen ?
Ik ben hier gaan wonen omdat dit een rustige straat was voor dat er hier een evenementen hal en kringloop winkel werd neer gepoot zonder enige bevraging naar de bewoners toe .

Ik zeg enkel maar dat mensen die niet met hetzelfde probleem te maken krijgen (en soms meermaals per jaar ) gemakkelijk praten hebben als ze zeggen dat je u dan maar moet aanpassen ….
De eerste 15 jaar dat ik,hier al woon was dit niet en kwam vroeger gewoon op de eerste mei de koers eens door de straat ,maar dat was geweten op voorhand nu krijg je gewoon een papierke in uw bus en ge moet uwe plan maar trekken …

Ik gun het de mensen ook dat ze eens naar een rommelmarkt willen gaan maar dan liefst niet in mijn straat maar ergens op een industrieel terrein dan of zoals de bradderij in een winkelstraat of op het dorpsplein . ;)

Sorry maar voor 1 keer in het jaar een rommelmarkt? Het probleem ligt echt wel bij jou hoor, dan moet je maar op de boerenbuiten wonen waar er helemaal niks te doen is. Zelfde met de parkeerproblemen die je benoemt, lijkt mij iets wat in elke stad wel een issue is.

Hier is het binnenkort ook rommelmarkt, en ik zet gewoon mij uit al uit mijn garage en een straat verder. Binnenkort is er een color run en ga ik ook 4 u niet uit mijn garage kunnen, gewoon anticiperen en mij op voorhand verzetten. Dat is het gevolg van ergens samenleven met andere mensen in een gemeenschap.

Laatst bewerkt:
Sorry maar voor 1 keer in het jaar een rommelmarkt? Het probleem ligt echt wel bij jou hoor, dan moet je maar op de boerenbuiten wonen waar er helemaal niks te doen is. Zelfde met de parkeerproblemen die je benoemt, lijkt mij iets wat in elke stad wel een issue is.

Hier is het binnenkort ook rommelmarkt, en ik zet gewoon mij uit al uit mijn garage en een straat verder. Binnenkort is er een color run en ga ik ook 4 u niet uit mijn garage kunnen, gewoon anticiperen en mij op voorhand verzetten. Dat is het gevolg van ergens samenleven met andere mensen in een gemeenschap.
Niets te doen? 2x per jaar worden de straten hier afgesloten voor een koers!

Die mensen van de parkeerstrook hebben toch ook familie, een werkgever, misschien zelfs klanten… Kom zo op tv

Schepen van de gemeente was inderdaad ambt waardig: “er zijn drie mogelijke oplossingen, maar laat het duidelijk zijn dat dit een verhaal van lange adem zal zijn” , aka zo lang laten aanslepen dat het hopelijk voor de volgende is.

Dit jaar zijn zowel Nokere Koerse, Dwars door Vlaanderen als de Ronde van Vlaanderen al voor m'n deur gepasseerd... Telkens wegafsluitingen of eenrichtingsverkeer in de wijde omgeving. En ik heb nu eens NIETS met wielrennen....
Vroeger was er elk jaar autorally in de buurt.
Elk jaar een heel grote rommelmarkt voor m'n deur; meerdere straten afgesloten.

Ja da's vloeken, maar nu niet iets om voor naar een vrederechter te stappen imho. Het zal altijd wel ergens iets zijn en er wordt, in principe, altijd geflyerd (die vrouw heeft het 9/10 per ongeluk met het oud papier weggegooid). Dan doe je je boodschappen een dag eerder of zet je je auto in een zijstraat. (Dat gezegd zijnde wel al eens in discussie gegaan met een norse seingever die aan een kruispuntje pertinent weigerde mij door te laten op zo'n tijdelijk eenrichtingsstuk, terwijl ik letterlijk in het allerleerste huis om de hoek woonde.)

(Mijn eigen rant is eerder over die groepen wielerterroristen die het hen tijdens die koers-dagen altijd permitteren om m'n oprit te gebruiken als rust- & picnic- & toeschouwer-plaats. Ja het is een brede oprit, maar dat wil niet zeggen dat je het als openbaar domein moet zien en al fluimend uw velo's tot aan m'n voorgevel moet komen parkeren en de papierkes van uw energybars op m'n gazon moet smijten. Ook de seingever zet z'n auto er altijd op. Geen gène.)

(Mijn eigen rant is eerder over die groepen wielerterroristen die het hen tijdens die koers-dagen altijd permitteren om m'n oprit te gebruiken als rust- & picnic- & toeschouwer-plaats. Ja het is een brede oprit, maar dat wil niet zeggen dat je het als openbaar domein moet zien en al fluimend uw velo's tot aan m'n voorgevel moet komen parkeren en de papierkes van uw energybars op m'n gazon moet smijten. Ook de seingever zet z'n auto er altijd op. Geen gène.)
Dat is nu eigenlijk de insteek van het programma, dat we allemaal wat meer moeten redeneren 'leven & laten leven'

Flessen, met hopen! Jaja!!
(Misschien voor de jeugdigere medemensen onder ons: Burenruzie - In De Gloria)

Dat is nu eigenlijk de insteek van het programma, dat we allemaal wat meer moeten redeneren 'leven & laten leven'

De seingever zet zijn auto op jouw oprit -> ok dan :)
Er moet idd wat flexibiliteit en vergevingsgezindheid zijn bij zo'n evenementen. Maar ook respect natuurlijk. Hij heeft plaats in 4 richtingen (kruispunt), maar zet hem altijd (urenlang) op mijn domein en tot tegen m'n garagepoort. Vraagt dat dan gewoon eerst efkes? Uit principe. Ipv te wachten tot ik m'n kop laat zien en dan "oei, tstoort toch niet é?".

Laatst bewerkt:
Er moet idd wat flexibiliteit en vergevingsgezindheid zijn bij zo'n evenementen. Maar ook respect natuurlijk. Hij heeft plaats in 4 richtingen (kruispunt), maar zet hem altijd (urenlang) op mijn domein en tot tegen m'n garagepoort. Vraagt dat dan gewoon eerst efkes? Uit principe. Ipv te wachten tot ik m'n kop laat zien en dan "oei, tstoort toch niet é?".
De oplossing zeg je zelf

Er moet idd wat flexibiliteit en vergevingsgezindheid zijn

Terug
Bovenaan