Kunst met behulp van AI: Showcase

De Keyser heeft zijn eigen beelden gebruikt om AI zijn stijl "aan te leren", dus hij heeft geen stockfoto's gebruikt van andere fotografen. Dat is wel een belangrijk verschil. Dit soort fotografie vind ik eerder een interessante niche dan een bedreiging voor het vak, ook omdat de fotograaf in dit geval actief stuurt.
Er worden wel foto's van andere fotografen gebruikt in de training van dat model, zijn eigen foto's zijn enkel om dat model dan meer output in zijn stijl te laten genereren, een finetuning van een bestaand model. De eigen dataset van 1 fotograaf is hoe dan ook te weinig om zo'n model te trainen.

Laatst bewerkt:
Ik ben geen expert maar met iets als StyleGan kan je toch echt wel van scratch starten. Maar of dat genoeg is om tot de resultaten van De Keyser te komen weet ik niet.

Zelf ook wat mee aan het experimenteren als engineer/designer: chatgpt gebruik ik om gedetailleerde prompts te genereren, werkt goed in tandem zo :)

Nu de AI stormtroopers, bigfoots, fake trailers en catvideos social media overspoelen begint het stilaan al het nieuwe normaal te worden. Gek hoe snel zulke zaken wennen. Ok, 99,9% van alle generated stuff valt onder "slop" maar af en toe kom je toch echt wel serieuze pareltjes tegen.

> Artist Worlds
credit @ reddit user: MarcusMedel

credit @ reddit user: liberaitor

credit @ reddit user: mhu99

credit @ reddit user: skyebrows

3adxj28b19ye1.png

kf8p7m5ysdze1.png
zlm38k5ysdze1.png
w7f44m5ysdze1.png
a0m4ol5ysdze1.png
g1drvj5ysdze1.png
2hcroo5ysdze1.png

Ik was al op enkele van hun videos gebotst maar las onlangs in de New York Times een artikel over de Dor Brothers.
Hun eerste grote doorbraak kwam er met dit fimpje;
Waarschijnlijk de eerste grote namen in AI generatie? Kent er nog iemand anders AI artists die aan het doorbreken zijn?

Ok dit alles valt nog altijd onder entertainment maar stilaan duiken er hier en daar toch echt wel werken op die ik al gemakkelijker onder kunst zou klasseren.

Een van de meest indrukwekkende reeksen die ik al heb gezien is de "Cycles of Humanity" reeks van Gossip Goblin.

En afronden doen we met deze. De visuals zijn niet SOTA maar het idee en de vibe zijn vrij on point.

Laatst bewerkt:
Eleven Labs is hier ook weer met een update van hun alsmaar krachtiger wordende voice en music toolset

Google hun Nano Banana release is serieus de moeite. 👌

In het verleden al wat kleppers van KNGMKR gedeeld maar ook zijn nieuwste snijdt weer wat dieper. Behoorlijk meta en bittersweet.

Voorbije maand had een geheimzinnig video generation model in de meeste benchmarks google veo 3 naar de tweede plek geduwd. Blijkt nu dus Runway 4.5 te zijn.

Internet wordt overspoeld met tonnen slop van katten die wapens gebruiken aan de voordeur, chiropractors die mensen door muren gooien, pakjesdieven die ontploffen in verfbommen en uitermate bizarre olympische sporten maar gelukkig weten makers AI toch ook aan te wenden voor kunstzinnigere werkjes;

maar hey zelfs slop kan entertainend zijn. 😅
Met het nieuwe seizoen van One Punch Man is dit er goeie reclame voor.

Ook maar toevallig wat dingen tegengekomen, maar damn, der zijn toch wel echt sjieke dingen mogelijk!
The visual dome, een hele AI wereld...

De AI video's van Kelly Boesch vindt ik ook fascinerend, ook passende tunes bij:

Terug
Bovenaan