Kwartfinale: België - Spanje - Vrijdag 10 Juli 21h

Wat denkt ge?

• Totaal aantal stemmers
    173
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik zit in Madeira, spijtig dat het niet tegen Portugal is :)
Morgen naar een fanzone de match gaan zien met het gezin! Go Belgium!
Elke match moet gespeeld worden en we maken zeker een kans!
Volgens mij stond er een groot scherm in Funchal, kort bij "the bank of Portugal"

Voor de rest niet teveel fanzone gezien daar eind juni
Matchen van Portugal waren wel leuk volgen daar

Ik hoop vooral op een aangename open wedstrijd. Het WK van België is al geslaagd maar een halve finale zou een onverwachte kers op de taart zijn.

Ik hoop een spannende match. Zou toch een veel kleiner niveauverschil moeten zijn dan gisterenavond.

Als je ze laat komen, vinden ze op een bepaald moment ook wel het gaatje hoor. Persoonlijk denk ik dat je meer kans maakt tegen Spanje door hen hoog onder druk te zetten en hén het voetballen te beletten dan door terug te zakken in de eigen 16 en hopen op een counter. Dat is meer de tactiek tegen Frankrijk, al ben je daar imo kansloos tegen welke tactiek je ook toepast.

'hen het voetbal beletten', makkelijker gezegd dan gedaan. Ze voetballen gewoon onder die druk uit
ik ben ook geneigd te hopen op een gesloten wedstrijd waarin we hopelijk efficienter zijn dan hen

We gaan het moeten doen zoals tegen Brazilië, denk ik. Snel op voorsprong komen, als het even kan een tweede erbij met een gelukje of op de counter, en pas dan in overlevingsmodus.

Ik volg het voetbal vrij intensief, don't worry.
Ik ga gewoon niet mee in het extreem negatieve denken van veel Belgen. Tielemans zou ik nooit willen wisselen voor Pedri.

België die wint van Spanje zou zeer zeker een verrassing zijn, maar een grotere verrassing dan Noorwegen dat Brazilië eruit knikkert of Paraguay dat Duitsland nekt? Dat denk ik ook weer niet.
Ik vind Tielemans fantastisch, maar Pedri is op zijn 23ste het hart van een van de grootste ploegen ter wereld op clubniveau en de regerende wereldkampioen. Dat niveau heeft Tielemans gewoon nooit gehaald. Dat is absoluut geen schande en heeft ook niks met negatief denken te maken.

Als je een overwinning tegen Spanje geen grotere verrassing vindt, is er ook wel iets mis. Brazilië komt kwalitatief niet in de buurt van Spanje (het feit dat ze daar Neymar nog moesten opvissen zegt eigenlijk alles) en Noorwegen heeft gewoon immens veel kwaliteit, inclusief de beste spits ter wereld op dit moment (samen met Kane misschien).

Iedereen rondom mij is zo positief, maar ik zie het eigenlijk niet goed komen.

Belgie dat de 0 niet kan houden en Spanje dat er geen binnen krijgt.

Ik hoop dat ik ongelijk krijg en dat De Cuyper Lamal belachelijk maakt en in zijn broekzakt steekt en dat net hij de goal of assist maakt omdat Lamal niet komt verdedigen. Dat Raskin zorgt dat Pedri geen bal raakt.

Maar mijn prono is helaas 2-0 Spanje

Je moet natuurlijk als supporter positief zijn voor de match. Hoop doet leven en niemand heeft een glazen bol.

Ik hoop op een zege uiteraard, maar als ze zouden verliezen, dat het eervol is en ze wel alles hebben gegeven (en er niet staan zoals enkele matchen in de groepsfase...).

Iedereen rondom mij is zo positief, maar ik zie het eigenlijk niet goed komen.
Positief zijn wil niet zeggen dat je België meer kans geeft dan Spanje.
Ik ken persoonlijk niemand die België meer dan 50% kans geeft...
Maar er is niets mis met hoopvol te zijn.
Als we straks winnen, hebben we vaker de halve finale van een WK gehaald dan Spanje, dat op zich zou al een zotte statistiek zijn.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan