La Vuelta Ciclista a España 2021

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 3366
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Denk je dat echt? Valverde zijn leven is koersen, die laat zich niet zomaar uit zijn lood slaan hoor.
Ik zou op die leeftijd toch ook al eens naar het leven na de koers durven denken ja (iets wat trouwens wel meer renners toegeven naar het einde van hun carrière en risico's).

Voor hetzelfde geld was het momenteel zijn hele leven geweest...

Als je Jakobsen de vrije baan heeft lijkt me die toch rapper dan Philipsen

Wat zijn Michel en Jose toch drama queens zeggen al op 5km van de meet dat hij te ver zat terwijl zijn treintje gewoon in het wiel van de mannen van DQS zaten

EDIT: Michel: Zijn ploeg kon hem niet goed afzetten

Terwijl op 175m van de meet Jakobsen in het wiel van Philipsen zat hoe is dat niet goed afgezet?

Die man wordt echt oud

Laatst bewerkt:
Ja uiteraard maar ik bedoelde eerder op het feit dat zo’n val in het hoofd kruipt en dat hij het mogelijks welletjes vindt.
Bwa, het is niet dat het een stuurfout was of onkunde, gewoon een putje in het wegdek dat hem de das omgedaan heeft. Dat gaat toch niet in het hoofd zitten lijkt me. Val op zich was ook niet verschikkelijk hard ofzo, waarschijnlijk wel een schone breuk. Die gaat rap weer zijn denk ik :coolbrows:

Echt gebrek aan snelheid bij Jasper vandaag, mindere dag.

Stage 8 jury report
- Molano (UAE) gets 500 CHF, relegation to last place in the group and -13 on pt. classification for irregular sprint: deviation from the line that obstructs and endangers other rider
- Senechal (DQT) gets 500 CHF, 30'' in GC and -50 in pts classification for obstruction by a rider to delay the movement of another rider.
- G. Izagirre (AST) gets 500 CHF and -25 pt in UCI rankings for littering outside a waste zone
- Sporting Directors of Bora, Bahrain-Victorious, Alpecin-Fenix, Lotto-Soudal and Deceuninck-Quickstep gets a warning for feeding in the litter zone.

Bwa, het is niet dat het een stuurfout was of onkunde, gewoon een putje in het wegdek dat hem de das omgedaan heeft. Dat gaat toch niet in het hoofd zitten lijkt me. Val op zich was ook niet verschikkelijk hard ofzo, waarschijnlijk wel een schone breuk. Die gaat rap weer zijn denk ik :coolbrows:

Echt gebrek aan snelheid bij Jasper vandaag, mindere dag.

Stoppen of doorgaan zal hij na 20 jaar carrière niet laten afhangen van één val, dan ook nog eens (fysiek gezien) niet eens zo'n zware val. Hij heeft ook al aangegeven in 2022 te willen koersen. Waarom zou je stoppen als je nog altijd harder fietst als 95% van het peloton?

Ik bedoelde het ook helemaal niet op het vlak van koersen maar zoals @Rofco aangaf, er is nog meer dan alleen koers, hij heeft zo’n fenomenaal palmares dat hij het de risico’s gewoonweg niet meer waard vindt.

Ongeacht hoe goed je nog bent, vermoed ik dat de man, die z’n pensioen toch al in het vizier heeft, wel zin heeft in wat quality time. Deze val loopt op een mindere dag veel slechter af en dat hypothekeert mogelijks z’n pensioen, wat op zich dan weer int kopke kan kruipen.

Ik zou op die leeftijd toch ook al eens naar het leven na de koers durven denken ja (iets wat trouwens wel meer renners toegeven naar het einde van hun carrière en risico's).

Voor hetzelfde geld was het momenteel zijn hele leven geweest...

Dit dus!

Laatst bewerkt:
Stage 8 jury report
- Molano (UAE) gets 500 CHF, relegation to last place in the group and -13 on pt. classification for irregular sprint: deviation from the line that obstructs and endangers other rider
- Senechal (DQT) gets 500 CHF, 30'' in GC and -50 in pts classification for obstruction by a rider to delay the movement of another rider.
- G. Izagirre (AST) gets 500 CHF and -25 pt in UCI rankings for littering outside a waste zone
- Sporting Directors of Bora, Bahrain-Victorious, Alpecin-Fenix, Lotto-Soudal and Deceuninck-Quickstep gets a warning for feeding in the litter zone.
Dat zijn toch serieuse straffen? Niet enkel een paar Zwitserse Frangen, maar ook puntenaftrek langs alle kanten?

Nu nog niet gezien hoe dat exact uitkomt, maar da's toch wat anders dan in de Tour/giro

Ik bedoelde het ook helemaal niet op het vlak van koersen maar zoals @Rofco aangaf, er is nog meer dan alleen koers, hij heeft zo’n fenomenaal palmares dat hij het de risico’s gewoonweg niet meer waard vindt.

Ongeacht hoe goed je nog bent, vermoed ik dat de man, die z’n pensioen toch al in het vizier heeft, wel zin heeft in wat quality time. Deze val loopt op een mindere dag veel slechter af en dat hypothekeert mogelijks z’n pensioen, wat op zich dan weer int kopke kan kruipen.
Zal de gepensioneerde Valverde gelukkiger zijn als de wielrenner Valverde? Goeie vraag, die we niet kunnen beantwoorden.
Er zijn alvast een heleboel voorbeelden van sporters die een comeback proberen maken en sporters die in een zwart gat vallen na hun carrière. Ik denk dat menig ex-prof naar zijn carrière kijkt als het absolute hoogtepunt van zijn leven, ondanks alle opofferingen.

En ja wielrennen is geen ongevaarlijke sport, maar je kan net zo goed stoppen en 6 maanden later verongelukken. Zoals Colin McRae bijvoorbeeld deed.

Ondertussen 50km afgelegd in het eerste wedstrijdduur. De bergen moeten nog starten maar veel meer als 40km koers zullen we niet te zien krijgen.

Bernal gaf al eerder toe niet in topvorm te zijn. Velen geloofden hem toen niet, maar misschien klopt dit dan toch wel.
Hopelijk groeit hij nog naar zijn beste niveau toe.

Rustdag. Je weet wat dat betekent:

La Vuelta, la más cálida de las tres grandes vueltas, de thuisronde van El Imbatido.

De kogel die aan snelheid lijkt te winnen per steiler percentage dat aan de zijkanten van de weg opdoemt.
Onklopbaar in de jeugdcategorieën (50 op rij gewonnen) en alomtegenwoordig in het profpeloton, de man die generaties wielrenners aan zijn degen reeg.

Een eerste jaar tussen de grote jongens was er een van aanpassing, doch werd hij vierde in de streek Córdoba, waar hij de groepssprint won in de negende etappe van de Vuelta.
De beruchte Bruylandts legde hier de zaadjes voor zijn tiende plek in de RVV van het jaar daaropvolgend, met zelfde notering.
Een toevallig passerende zuiderse wind keerde van richting; zocht Alejandro op in Murcia en vroeg aan de jonge knaap: "Señor, ik heb een ziel nodig om de huiskamers te laten daveren; een omhulsel waar ik in kan ontploffen; een lichaam dat zal worden erkend als een Spaanse furie."
Alejandro zag er geen kwaad in en ontleende zijn vlees voor onbepaalde tijd. De wervelwind Valverde in het profpeloton werd geboren.
11 top-tien noteringen en tweemaal winst in 2003' Vuelta. De eerste kennismaking met A.V.
In 2004 maakte de natuurkracht kennis met kunstmatige thuiswegen, maar hij hield stand en werd vierde.
Toenmalig en afscheidnemend kapitein van het peloton kon het jonge veulen niet afstoppen in de Tour en vervloekte de Spanjaard in zijn bus, met een naald in zijn arm en keek met de meest afgrijselijkste grijns in de geschiedenis van het wielrennen in de ogen van zijn angstige en geterroriseerde ploegmaats.
Een paar dagen later werd de vloek werkelijkheid en Alejandro moest opgeven met kniepijn. Opdracht geslaagd voor Laffe Lance.
Met twee overwinningen in de Ardense klassiekers werd de toon gezet voor de zomer van 2006 met een heuse hittegolf, waarvoor Valverde verantwoordelijk werd geacht.
De Amerikaanse lucht was nog steeds aanwezig in de Tour en dat beviel onze held niet. Hij ging erbij liggen en brak zijn sleutelbeen.
Hij wist dat hij pijn moest lijden om een GT binnen te halen en stelde zijn vertrouwen in de in hem gevaren wind.
Alleen... werd hij gesandwicht tussen twee Kazakken met zakken geld aan hun wielen. De lokroep van het geld naast hem stuwde Vino naar de Vuelta-zege.
Het jaar van El Pistolero werd gekenmerkt door de catastrofale TT van Valverde in de Tour. Zo erbarmelijk dat hij er ruim zes jaar tijd voor nodig had om terug te kunnen presteren in een TdF' TT.
Hij werd geïmpliceerd in Operacion Puerto, een grootse dopingzaak in Spanje, maar de legende Valverde groeide stilletjes aan - zoals beloofd - uit tot ongeziene proporties in zijn thuisland en zij steunde hem.
Alejandro was verdwaasd toen hij hoorde over zijn banden met doping. Zou de zuiderse wind er voor iets tussen hebben gezeten?

'Presteren en niet jammeren', was zijn interne leuze.
In het Olympische jaar veroverde hij voor het eerst de nationale trui en droeg die met trots in de Tour. Net als compagnon Gilbert in 2011, won hij in de trui de eerste etappe in de Tour.
Ridicule Ricco werd later geschrapt op Super Besse en Valverde kreeg de overwinning cadeau.
In zíjn Vuelta liep het terug spaak in etappe 12 ditmaal. Zijn Caisse d'Epargne-trein was niet opgewassen tegen de toppers voorin en verloor de Vuelta hier.
Meer en meer kopzorgen voor de 'Kogel van Murcia' in 2009. Nu werd er op hem gevuurd en dat was hij niet gewend. Hij mocht twee jaar niet in Italië koersen, omwille van een hoogstwaarschijnlijk verband met Operacion Puerto.
De doorbraak-Tour van JVDB 2009 passeerde kort in Italië en zo kon hij niet deelnemen.
In de grote koers van Spanje was het een andere zaak. Hij werd er verwelkomd met open armen.
Cancellara; Toekomstig MS-winnaar Ciolek en Team Colombia-HTC waren de prelude van de Murciaanse klok die constant toesloeg.
De poeier in zijn benen kroop naar de hersenen, onder druk van de wind en El Imbatido won zijn enigste GT.
2010-2011 is een periode dat bekendstaat als 'de jaren zonder de beste van ons allen'. Alle overwinningen behaald in die jaren - in de koersen van Valverde - zijn gezakt in niveau.
Zijn ereplaatsen in Romandië; L-B-L; Parijs-Nice zijn weggevaagd. Alsof hij niet bestond. Alsof hij out was door een zware blessure. Alsof hij een lange pauze inlaste.
Volgens onze wielerpaus, bleef Valverde verder trainen als een bezetene. Daar had hij een reden voor. Hij moest hetzelfde niveau behalen zonder hulp.

Alejandro bande de zuiderse wind uit zijn lichaam. Een ongeweten feit dat hij verzwijgt en daar moeten we mee leren leven. Hij begreep dat hij werd beïnvloed door deze entiteit en wist dat deze ook huisde in andere coureurs.
Toen hij jaren later sprak met een ex-coureur was Valverde in shock. Deze coureur sprak over een Spaans ritueel waarin - onder juiste omstandigheden - onzichtbare wezens werden losgelaten en binnendringen in wielrenners onder het bevel van de opdrachtgever.
"Niemand mag in de buurt komen van het palmares dat ik ga neerzetten," zwoer hij in 1965, na het WK in San Sebastian. Bijna vijftig jaar later komt niemand zelfs aan de schouders van de volksheld.
Verdrietige Valverde kreeg een schouderklopje van Meesmuilende Merckx toen hij het nieuws vernam en viel in de vaderlijke armen van Eddy, fel gelijkend op het afscheid van Valverde in de Vuelta van 2021.

Niet zo heel lang geleden, ver weg, in een mistroostig dorpje...
Geslacht vee dwarrelt boven een open haard, met wierookstokjes geplaatst in een pentagram.
Kruiden van luizen; bloed van teken; urine van Riis (gekocht van Bjarne zelf) en duizenden gevonden haren aan eindmeten van koersen belanden in het knetterende vuur.
"Verrine, brenger van waarheid, aanvaard mijn offer en bezorg mijn dochter een zoon, die de Kannibaal Eddy Merckx zal overtreffen."
Raadselachtige klauwen kruipen uit het vuur en grabbelen traag, hetzij bliksemsnel de ingrediënten voor de geboorte van een ongeboren übermensch mee.
De oude vrouw slaat een kruis met haar hand en diept haar ogen in het vuur, waar ze letters ontwaart, die ze vormt tot een naam: "Tadej."

Wees gerust, volgende rustdag laat ik jullie met rust en neem ik zelf een rustdag.

In de rode lantaarn over roglic vandaag: die man heeft het emotioneel landschap zoals de polders. Moaj, wel mooi, maar alles is identiek...

Vond ik wel een mooie, zo een verwijt in een complimentje plakken!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan