La Vuelta Ciclista a España 2021

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 3366
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja kom, Keukeleire is ene keer bij de twintig beste van de kopgroep (oké, ook eens mooi een spurt aangetrokken voor Cort) en hij moet opeens mee naar het WK? Zoals Herc zegt er gaan al veel betere renners moeten thuisblijven, voor Jens is er echt geen plaats.

Het was wel in een bergrit, die snel werd betwist. Welke Belgische knecht kan dat zeggen, op dit moment?
Parcours WK pleit in het voordeel voor anderen, daar geef ik jullie gelijk in, maar hij komt uit de Vuelta en met Michel zijn 'supercompensatie' :laugh:...

amai is dat een sprinters rit? toch redelijk lastig en die slotkm hoeveel bochten zaten daar niet in
Het gekende Spaans vlak. Heerlijk, toch? Uiteindelijk won er toch een sprinter.
Ik zou zelfs zweren dat enkele weken voor deze Vuelta, op hun thuispagina, de derde rit stond aangeduid als een vlakke rit :laugh:.

Het perfekte scenario wél voor Roglic. In de afdaling gewoon netjes Bernal volgen en voor de rest niks doen.

Hij gaat zeker de opdracht krijgen van de ploeg om mee te rijden met Bernal op het vlakke.
Ik zie daar géén enkel nadeel in .. juist in tegendeel ..

En Bernal? OK hij wint momenteel niks op Roglic, maar wel op alle anderen, dus die moet ook gewoon mee doorrijden.

Het perfekte scenario wél voor Roglic. In de afdaling gewoon netjes Bernal volgen en voor de rest niks doen.

Hij gaat zeker de opdracht krijgen van de ploeg om mee te rijden met Bernal op het vlakke.
Ik zie daar géén enkel nadeel in .. juist in tegendeel ..

En Bernal? OK hij wint momenteel niks op Roglic, maar wel op alle anderen, dus die moet ook gewoon mee doorrijden.
Ze moeten beiden gewoon rijden. Roglic om Mas & Lopez op achterstand te rijden, je weet nooit dat het anders toch nog ne nipte wordt zoals vorig jaar tegen Carapaz. En als Roglic rijdt moet Bernal uiteraard gewoon meerijden, kan recht naar de 2de plaats rijden en dan sta je toch op de eerste plaats om te profiteren als er toch nog iets moest misgaan bij Roglic (off-day, val...)

Bernal staat op 3 minuten van Roglic met nog een tijdrit die er aan komt is Roglic niet echt een bedreiging natuurlijk was vooral oppassen voor Mas.

Gaan wel grote verschillen zijn vandaag nu al 2 minuten en dan nog 20km vallei en dan nog een bergop en in zo'n weer.

Game over. Roglic rijdt weg .. de Vuelta lijkt me nu toch echt wel over voor eindwinst.
Bernal moet wél niet panikeren en gewoon op eigen tempo verder rijden ..
Wel tof dat hij heeft durven aanvallen.

Alle lof voor Bernal, alleen jammer dat hij er niet zo heel veel mee koopt. Podium zal niet eenvoudig worden.

En idd, tijd dat Roglic toch eens de Tour wint hoor...

Bernal heeft er van genoten zei hij. Dit is zowiezo goed voor zijne moraal en voor de koers :)
T'is soms te berekenend dat er gereden wordt ... effe knallen zei hij ...

Ik had het niet voor Roglic de afgelopen jaren (als coureur, tactisch gezien).

Vaak de beste klimmer maar deed er nauwelijks iets mee behalve in de laatste 1-2km wegspringen (en zo te weinig voorsprong opbouwde voor zijn mindere dag). (zie bv. Vuelta vorig jaar (en mss ook wel zijn tour)

Dit jaar durft hij af en toe van verder te vertrekken en dat wordt dan ook mooi beloond.

Je moet het natuurlijk nog kunnen ook hé.

Al klopt dat wel ergens. Hij lijkt geleerd te hebben van de fout die hij gemaakt had in de Tour vorig jaar.

Hij was daar TE zegezeker en dat heeft hem daar de Tour gekost. Sindsdien zegt hij ook altijd in interviews dat géén enkele (grote) voorsprong in het klassement voldoende groot is, om zeker te zijn van eindwinst.

Ik had het niet voor Roglic de afgelopen jaren (als coureur, tactisch gezien).

Vaak de beste klimmer maar deed er nauwelijks iets mee behalve in de laatste 1-2km wegspringen (en zo te weinig voorsprong opbouwde voor zijn mindere dag). (zie bv. Vuelta vorig jaar (en mss ook wel zijn tour)

Dit jaar durft hij af en toe van verder te vertrekken en dat wordt dan ook mooi beloond.
Ik denk dat hij ook zijn tactiek serieus heeft bijgeschaafd.
Vroeger speelde hij safe, maar daardoor heeft hij ook een paar keer naast de prijzen gegrepen. Nu als hij goed is gaat hij gewoon en spaart zich niet meer zo hard.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan