Lees jij de (digitale) krant?

Heb jij een abonnement op de (digitale) krant of de betalende artikels van een krantentitel?

• Ja, ik heb één abonnement op een papieren krant

Stemmen: 14 11,7%
  • Ja, ik heb meerdere abonnementen op verschillende papieren kranten

Stemmen: 4 3,3%
  • Ja, ik heb een digitaal krantenabonnement of abonnement op de betalende artikels van een krant

Stemmen: 47 39,2%
  • Nee, maar ik kijk wel eens naar de gratis artikels of titels.

Stemmen: 30 25,0%
  • Nee, (Belgische) kranten en hun nieuwsgeving interesseren mij niet.

Stemmen: 6 5,0%
  • Ja, ik lees digitaal via een abonnement dat ik deel met anderen

Stemmen: 19 15,8%

• Totaal aantal stemmers
    120

Benieuwd hoeveel meer de kranten en abonnementen gaan stijgen in kostprijs. Sowieso slagen de meeste uitgevers de prijs al 1/2 keer per jaar op, maar met deze verandering in het vooruitzicht, gaan er toch nog veel mensen afhaken van hun abonnementen. Zelfs de promotiehoppers die elk jaar van naam of buur veranderen, zie ik zelfs met kortingsacties nog van gedacht veranderen.

Ergens gaan ze het geld vandaan moeten halen, maar kben benieuwd hoeveel ze gaan opvangen met nog meer reclame(voor hun webshops), ontslagen, mindere klantenserivce... Onderhandelingen met Bpost en PPP over de bedeling zijn nog gaande. Ik vraag me af hoeveel meer aandeel PPP zal krijgen over de bezorging.

Zal fijn zijn voor al die mensen die zeggen "ik ben geen racist, maar das wel een alochtoon die de krant hier rond rondbrengt hé" :unsure: God verbiedt dat die mensen een nog hogere werkdruk krijgen voor het kleine loon dat ze ontvangen.

Ik heb een abonnement op HLN via een soort koppelverkoop (anders had ik wel een andere krant genomen). Zo zou ik graag een abonnement hebben op De Tijd maar de kostprijs houdt me nog tegen.

Speaking of which, ik zag vandaag een erg interessant digitaal artikel op De Tijd verschijnen maar kan het dus niet openklikken. Als ik dat in de papieren krant wil lezen, moet ik dan de krant van vandaag kopen of die van morgen?

Ik heb een abonnement op HLN via een soort koppelverkoop (anders had ik wel een andere krant genomen). Zo zou ik graag een abonnement hebben op De Tijd maar de kostprijs houdt me nog tegen.

Speaking of which, ik zag vandaag een erg interessant digitaal artikel op De Tijd verschijnen maar kan het dus niet openklikken. Als ik dat in de papieren krant wil lezen, moet ik dan de krant van vandaag kopen of die van morgen?
Gewoon online abonnement aangaan, artikel lezen, en abonnement opzeggen. (je hebt recht om binnen 14 dagen op te zeggen):

Javascript even uitzetten en je kan ook achter de paywall om het artikel te lezen.

Je kan gratis lezen in bibliotheek van gent.

Al jaren digitaal abonnement op DS met zaterdag de papieren versie, ook makkelijk want daarmee toegang tot de digitale versie van Het Nieuwsblad wat dan weer de krant van mijn partner is.
Vorige maand het abonnement laten verlopen omdat we met de nieuwe verdeling meer niet dan wel de krant in de bus kregen op zaterdag.

Brief gekregen met de vraag om toch klant te blijven en overschrijvingsgegevens voor 32euro/maand.
Op de site een compleet digitaal abonnement aangegaan voor 16 euro per maand, maar als ik hierboven lees zou ik dus een telefoontje van de klantendienst mogen verwachten?
Zijvraag: partner woont (tijdelijk?) elders, kom ik er echt mee in de problemen door haar te laten inloggen met mijn gegevens, of moet ik me daar geen zorgen over maken?

Dit topic even reviven met een vraagje:

Mijn moeder woont in het buitenland maar heeft een HLN (ja I know) abbo om het nieuws te lezen via de HLN app. Daar zit blijkbaar ook een weekend krant inbegrepen welke elk weekend in mijn bus beland, en vandaar recht naar het papier afval gaat.
Is er in de HLN app een optie om dit weekend krant op te zeggen? Volgens haar niet maar zo techsavvy is ze ook niet dus vandaar de vraag hier...

Ik lees De Tijd online. Via KBC mobile neem ik steeds een gratis abonnement voor 1 maand en dat lukt mij nu toch al langer dan een jaar :-D

Laatst bewerkt:

Mijn moeder woont in het buitenland maar heeft een HLN (ja I know) abbo om het nieuws te lezen via de HLN app. Daar zit blijkbaar ook een weekend krant inbegrepen welke elk weekend in mijn bus beland, en vandaar recht naar het papier afval gaat.
Is er in de HLN app een optie om dit weekend krant op te zeggen? Volgens haar niet maar zo techsavvy is ze ook niet dus vandaar de vraag hier...
Daarvoor bel je best naar de klantendienst. Telefonisch kan de abonneedienst meer toveren dan in de app.

Ik lees De Tijd online. Via KBC mobile neem ik steeds een gratis abonnement voor 1 jaar en dat lukt mij nu toch al langer dan een jaar :-D
Hoe dan? Ik zie het alvast nergens staan?
Of is dit gewoon het Financieel Nieuws aggregaat in de app?

Hoe dan? Ik zie het alvast nergens staan?
Of is dit gewoon het Financieel Nieuws aggregaat in de app?
Als ik in de app doorklik op het Financieel nieuws, kom ik op de site van De Tijd om het artikel te lezen.
Daar staat dan altijd reclame voor kbc klanten om een gratis abonnement aan te gaan voor 1 maand.

Uitgevers staan meestal niet toe dat je als klant de abonnementformule zelf kunt aanpassen. Hiervoor moet je meestal de klantendienst contacteren. Voor uw verhaal klinkt het dat je gewoon de formule moet veranderen van "papieren krant op zaterdag + digitaal" naar "enkel digitaal". Zal normaal iets(, maar niet veel) goedkoper ook uitkomen.

Terug
Bovenaan