Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
username checks outHet is een beetje wit hier
Of zuidelijk, want hier, regio Sint-Truiden heeft er toch wel wat sneeuw gevallen. Het bleef wel enkel liggen op de daken en op het gras.Hier in regio Hasselt lijkt niets te gevallen zijn.. Neerslag lijkt te noordelijk hebben gezeten voor ons.
ECMWF komt toch ook af met 30mm voor donderdag en nog eens 29mm vrijdag. Dus op 2 dagen meer neerslag dan normaal over een hele maand april.![]()
Zeiknatte run met op het einde van de week nieuwe kansen op winterse neerslag, vooral dan vrijdag en de nacht van vrijdag op zaterdag. Met kaarten als dit perfect mogelijk dat we na de droogste maart nu de natste april zouden krijgen sinds begin v/d metingen. Met 134mm vind ik dat record niet eens zo heel scherp staan. En hier zien we al 80mm in de komende 10 dagen voor regio Brussel. GFS durft echter wel soms eens overdrijven. April is gemiddeld de droogste maand in ons klimaat.
![]()
Zeiknatte run met op het einde van de week nieuwe kansen op winterse neerslag, vooral dan vrijdag en de nacht van vrijdag op zaterdag. Met kaarten als dit perfect mogelijk dat we na de droogste maart nu de natste april zouden krijgen sinds begin v/d metingen. Met 134mm vind ik dat record niet eens zo heel scherp staan. En hier zien we al 80mm in de komende 10 dagen voor regio Brussel. GFS durft echter wel soms eens overdrijven. April is gemiddeld de droogste maand in ons klimaat.

Zondag wellicht droogIk heb zondag ne marathon in Rotterdam, dit klinkt niet echt hoopgevend![]()
De laatste jaren is het al vaker alles of niets met ons weer. Een gevolg van de klimaatopwarming denk ik, dat weersystemen langer blijven hangen in plaats van het gebruikelijke wisselvallig Belgisch weer. Maart was recorddroog en april lijkt het tegenovergestelde te worden. Laat ons hopen dat dit weer geen trend wordt die zich doorzet tot de zomermaanden.meen mij te herinneren dat er een paar jaren terug een soort van hittegolf was in April.
nu is er precies het tegenovergestelde aan de gang.
en ik weet niet wat ik liever heb, misschien toch eerder wat frisser en geleidelijk aan warmer tegen de zomer dan die aanval van een hittegolf en niet meer kunnen afkoelen tot september./