Hoe moet ik zo'n pluim nu weer juist interpreteren? Heb het vroeger al eens ergens gelezen maar weet het niet goed meer.
Hoe interpreteer ik een temperatuurpluim? | Ruben Weytjens
Staat daar netjes uitgelegd

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoe moet ik zo'n pluim nu weer juist interpreteren? Heb het vroeger al eens ergens gelezen maar weet het niet goed meer.

De grote hitte is enkele dagen opgeschoven naar maandag en dinsdag. Het is niet zo vreemd dat dit gebeurd als je met voorspelling zit van 14dagen in de toekomst. KMI voorspelt nu al 35 graden (hier in Kortrijk) voor maandag 18/07 en dat is ook al uitzonderlijk. Verder valt het me ook op dat KMI hun voorspelling vaak wat lager zijn dan wat er effectief gemeten wordt. Dus ja 40 graden is nog steeds een kans hier in BelgiëWekenlang is licht overdreven. Maar pagina 11, op 3 juli is de 1e post erover. En ja, aan eens een post zo stoor ik me ook niet. Maar toch, voor zaterdag 16/7 44 graden voorspellen en een week later voorspelt het KMI 25 graden voor dezelfde dag. Ja jongens, is dat de bedoeling?
Het gaat er intussen wel stilaan over. Jullie hoeven niet aan cherrypicking van cijfers te doen om toch maar hier iets te kunnen roepen over 40 of 45 graden. 35 graden is al warm genoeg hoor.
Omdat dat dat door de hoofdrun berekend wordt, dus heel vaak is het geen cherrypicking maar de zwaarste run die getoond wordt. Cherrypicking doe ik enkel in de gevallen waarbij ik keek wat er "mogelijk" was, want zo een kaarten heb ik in meer dan 10 jaar nog nooit gezien. En dat is ook verder een reden waarom ik ze post, omdat dit geen "normale kaarten" zijn, los van wat de temperatuur ook zou worden.Als er zelfs nu nog niets zinnigs over te zeggen valt, waarom zit je hier dan al pagina's en wekenlang te posten over extreme scenario's met dagtemperaturen van +45 graden?
Ironisch genoeg doe jij ook hier aan cherrypicking om uw punt te bewijzen. Jij hebt het enkel over de zaterdag en negeert de zondag/maandag/dinsdag. "voor zaterdag 16/7 44°C voorspellen en een week later voorspelt het KMI 25°C voor dezelfde dag". Heb jij de dagen nadien in de KMI voorspelling al eens bekeken? Ook is KMI terecht voorzichtig trouwens met temperatuurvoorspellingen op die termijn. Het kan heus wel wat warmer worden dan KMI aangeeft.Wekenlang is licht overdreven. Maar pagina 11, op 3 juli is de 1e post erover. En ja, aan eens een post zo stoor ik me ook niet. Maar toch, voor zaterdag 16/7 44 graden voorspellen en een week later voorspelt het KMI 25 graden voor dezelfde dag. Ja jongens, is dat de bedoeling?
Het gaat er intussen wel stilaan over. Jullie hoeven niet aan cherrypicking van cijfers te doen om toch maar hier iets te kunnen roepen over 40 of 45 graden. 35 graden is al warm genoeg hoor.
Licht overdreven? "Wekenlang" is zwaar overdreven zal je bedoelen.Wekenlang is licht overdreven.
Nee, ik bedoel weldegelijk licht. Mijn woorden niet verdraaien.Licht overdreven? "Wekenlang" is zwaar overdreven zal je bedoelen.
Ik verdraai helemaal niks, het gaat hier over de feiten.Nee, ik bedoel weldegelijk licht. Mijn woorden niet verdraaien.
Jij mag het zwaar vinden hoor, geen probleem, ieder zijn/haar mening.
+1ieder zijn/haar mening.
Zo werkt het gelukkig niet.SPOILER="mijn mening"]Als ge mijn mening wilt weten, die is simpel, als het u niet aanstaat blijft ge weg uit het topic.[/SPOILER]
Bugsy zegt anders net hetzelfde als wat ik zeg, op een iets andere manier, maar uiteindelijk komt het wel op hetzelfde neer.Zo werkt het gelukkig niet.
Ik ga deze quote wel bijhouden. Als voorbeeld voor hoe het niet moet.
+1
Ik vind het boeiend om wat meer achtergrondinformatie te krijgen van Lakigigar over de extreme voorspellingen. Dingen die mij niet interesseren negeer ik gewoon. Is wel respectvol naar de mensen die moeite doen om iets bij te dragen.
Het weekend is fors afgekoeld. Uiteindelijk zijn enkel maandag en vooral dinsdag nu zeer heet.
(terwijl ik persoonlijk wel kan genieten van een aantal tropische dagen)Volgens meteo.be zou het dinsdag 33°C worden en volgens mijn app 37°C, dat is toch veel verschil.
En zijn dat de enige hete dagen?
Of zijn op de lange termijn modellen nog andere dagen op komst?
Op de klassieke weersites lijkt het terug koeler te worden nadien(terwijl ik persoonlijk wel kan genieten van een aantal tropische dagen)