Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De temperatuur eindigt uiteindelijk 11% boven de normaal
Ook als je het in het absolute verschil uitdrukt krijg je uiteraard geen ander resultaat. In 2021 en 2019 waren de afwijkingen groter dan in 2026, toch was geen van beide een "zeer koud" vermelding waard. De afwijking van -1.7C in mei 2019 was "eerder koud" - de mei 2026 afwijking van +1.5C is "zeer warm".Wiskundig klopt het dan misschien wel wat Guglielmo zegt maar natuurkundig gezien niet.
We zouden eerst naar Kelvin moeten omrekenen.
| Jaar | Afwijking gem temperatuurnorm | Gradering KMI |
| 2026 | +1.5C | Zeer warm |
| 2021 | -2.3C (top 5) | Koud |
| 2019 | -1.7C | Eerder koud |
Ook als je het in het absolute verschil uitdrukt krijg je uiteraard geen ander resultaat.
Ik snap perfect je kritiek op die weergave, maar je argument maakt geen verschil voor de essentie waar de post over gaat. Of je het nu in percentages uitdrukt, of als je naar het verschil in absolute graden kijkt, telkens blijft die inconsistentie in labeling wel bestaan.Ge hebt echt geen idee van wat ik bedoel he? Beschamend voor iemand die precies zo veel met cijfertjes bezig is.
Wat een toeval, ik heb ook 2 dagen moeten overgeven begin deze week.Het is ondertussen al even lang slecht dan dat het goed weer is geweest. Mijn hond sukkelt in een depressie, dat is echt een zonneklopper. Hij heeft al 2 dagen moeten overgeven.
@Avondland moet ook stoppen met kaarskes branden in de kerk voor jassen en lange broekweerDeze afstraffing is op mijn conto dames en heren. Ik heb namelijk te veel genoten van toen het afgelopen week +30° was. Sorry.