Lente en Zomer 2026

Voor diegene die slaapproblemen hebben door de warmte.
Wat wij deden voor we airco's hadden:
Een zeer dun laken nemen, met een plantenspuit vochtig (niet nat) maken en de ventilator over u bed laten blazen als je onder dat laken ligt.
Hielp enorm bij inslapen.

Nu bij de Verbouwingen airco voorzien, dat werkt nog beter 😂

Toch aant zakken. :love2: Nu 22.7°C . Zonder actieve koeling wel nog cava.
En tot 10 uur geven ze hier 21°C.

GvwfTLn.png

Beetje onweer op komst.

Gisteren ontstaan boven Engeland, maar hebben de oversteek kunnen maken over het kanaal.

Vrij raar want ik heb het nog niet vaak (of zelfs ooit?) geweten dat er onweer vanuit het noordwesten komt, zeker in een zomerse context.

Ook een beetje verrassend.

Ik leg mij gewoon op mijn bed, of slaap dan juist met een dun laken. Het is wel een uitzonderlijk warme nacht geweest, rond 7u nog steeds 21°C dus we zijn vermoedelijk niet onder de 20°C geweest. Met 25°C of iets erboven lukt slapen nog wel, boven de 30°C wordt het te veel.

Ik vrees voor die zaak. Deze ochtend voelde mijn gevelsteen nog warm aan als ik vertrok naar het werk, en de zon had er nog niet opgezeten.
Is dat toevallig een donkere steen?
Hier ook eens gevoeld maar zelfs op de zuidgevel voelen die stenen fris aan.

Al bijna anderhalf uur goed aan 't doorregenen, temperatuur buiten zo ook goed gezakt. Weinig wind, dus alle ramen en deuren open om huis ook wat mee te koelen. Ideaal eigenlijk. :love:

Al bijna anderhalf uur goed aan 't doorregenen, temperatuur buiten zo ook goed gezakt. Weinig wind, dus alle ramen en deuren open om huis ook wat mee te koelen. Ideaal eigenlijk. :love:
Hier zou het rond 10u ook van dat moeten zijn. Lijkt me wel een meevaller, een hele tijd bewolking en dan nog water, zo gaan we vandaag toch de voorspelde maxima niet halen.

Edit: ik zie nu wel dat het KMI de maxima voor de komende dagen heeft verhoogd met vrijdag én zaterdag 36 graden. Bloody hell.

Pff, ik hoop dat jullie nog wat overlaten voor de oostelijkere mensen later op de ochtend.

Terug
Bovenaan