Wat zijn jullie ervaringen met loopbaanbegeleiding? Iemand ervaringen in de buurt van Mechelen toevallig?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ben geneigd die mening te volgen, al zullen er wel uitzonderingen tussen zitten.Mijn ervaring?
Eén van de zoveel overbetaalde, overheidsgesubsidieerde praatjesmakers die opportunistisch in het gat zijn gesprongen van de terugbetaalde sessies die de overheid aanbiedt met geen enkele toegevoegde waarde.
Er is geen enkele vorm van structuur (twee verschillende coaches kunnen totaal verschillende invullingen geven), er is geen enkele vorm van kwaliteitscontrole (audits?), er is geen enkele vorm van objectieve output-controle (zijn mensen er daadwerkelijk beter van geworden 1 jaar na hun sessies?), ... Kortom: zo'n coach kan daar uren vol zitten lullen met de grootste zever, er is geen haan die ernaar zal kraaien. Het enige wat zeker is op het einde van de rit is dat jij geld kwijt bent, dat de overheid geld kwijt is, en dat zijn/haar zakken gevuld zijn.
Uit een goed rondetafel-gesprek met vrienden die in verschillende sectoren werken tussen pot en pint is 10 keer meer waard. Of nog beter: met één en dezelfde persoon die al in veel verschillende sectoren heeft gewerkt.
Mee eens als het een slechte is, niet mee eens als het een goeie is. Een goeie, die weet wat hij doet, kan je echt wel veel beter helpen dan een vriend tussen pot en pint.Mijn ervaring?
Eén van de zoveel overbetaalde, overheidsgesubsidieerde praatjesmakers die opportunistisch in het gat zijn gesprongen van de terugbetaalde sessies die de overheid aanbiedt met geen enkele toegevoegde waarde.
Er is geen enkele vorm van structuur (twee verschillende coaches kunnen totaal verschillende invullingen geven), er is geen enkele vorm van kwaliteitscontrole (audits?), er is geen enkele vorm van objectieve output-controle (zijn mensen er daadwerkelijk beter van geworden 1 jaar na hun sessies?), ... Kortom: zo'n coach kan daar uren vol zitten lullen met de grootste zever, er is geen haan die ernaar zal kraaien. Het enige wat zeker is op het einde van de rit is dat jij geld kwijt bent, dat de overheid geld kwijt is, en dat zijn/haar zakken gevuld zijn.
Uit een goed rondetafel-gesprek met vrienden die in verschillende sectoren werken tussen pot en pint is 10 keer meer waard. Of nog beter: met één en dezelfde persoon die al in veel verschillende sectoren heeft gewerkt.
Loopbaancoaches krijgen een subsidie van 137 euro per uur, da's zelfs naar beyond gaming werk&studie normen heel veel. Veel huisartsen zullen daar bvb niet aan geraken om eens te vergelijken met een andere job. Dat de goeie je beter kunnen helpen dan een willekeurige vriend is voor zo'n enorme bedragen nu ook wel een heel lage lat.Mee eens als het een slechte is, niet mee eens als het een goeie is. Een goeie, die weet wat hij doet, kan je echt wel veel beter helpen dan een vriend tussen pot en pint.
Ja, daar heb ik de lat niet gelegd, noch wil ik oordelen over de hoge subsidies. Het was de post van mac die een beetje kort door de bocht was, die ik wou nuanceren. Ik heb namelijk wel een heel goeie ervaring gehad met een soort jobcoach, niet om ander werk te vinden, maar om mijn draai beter te vinden bij mijn werkgever.Loopbaancoaches krijgen een subsidie van 137 euro per uur, da's zelfs naar beyond gaming werk&studie normen heel veel. Veel huisartsen zullen daar bvb niet aan geraken om eens te vergelijken met een andere job. Dat de goeie je beter kunnen helpen dan een willekeurige vriend is voor zo'n enorme bedragen nu ook wel een heel lage lat.
Zelf ook regio Mechelen en heb dat in 2017 gevolgd; eerste sessie was in Mechelen. Daarna in haar huis/bureel in Mortsel, wat natuurlijk ook niet ver is. Ik was er zelf heel tevreden van en het heeft me geholpen in wat ik nodig heb in een job en wat niet teveel in combinatie met inzichten over mezelf en mijn valkuilen in bepaalde professionele situaties en hoe ik daar mee om kan gaan.Wat zijn jullie ervaringen met loopbaanbegeleiding? Iemand ervaringen in de buurt van Mechelen toevallig?
Ik heb dat ook al eens overwogen, tot een vriendin van me dan zei dat zij dat ook mag geven. Die vrouw zit altijd vol bullshit (bvb een heel betoog over het sterrenbeeld van mij en mijn partner en waarom we op basis daarvan al dan niet samen passen). Dus dan werd ik plots toch kritisch over het volk dat loopbaanbegeleiding geeft, en ben ik er niet mee doorgegaan. Ik heb toen wel nog referenties doorgekregen van andere personen, ik ga dat eens opduikelen.
speld.nl
Op die website:Tegenwoordig vind je haar blijkbaar hier; Anne-Sophie.