idd, niet genoeg mats om up te graden ...
zelfs met leegkopen van alle vendors .. 2 alts nog altijd in tier 2 (eentje dicht bij tier 3 met 1060 gear ofzo)
zou wel graag es een glavier, maar heb er eigenlijk geen tijd voor
heb al moeite om 1 main en 1 alt bij te houden ..
Ik zie dat in mijn guild ook, en snap het niet echt...
Het volgende is hoe het bij mij verlopen is. Iedereen speelt het spel op zijn eigen manier natuurlijk, dus aanzie dit niet als hoe het zou moeten
Ik ben geen hardcore speler, ook compleet f2p. Volgende info is een guesstimate door vlug eens door achievements, guild discord en screenshots te gaan
Ik ben pas vrij laat aan alts begonnen omdat ik telkens wou wachten op stronghold research

Eerste 2 alts pas ergens eind februari/begin maart gemaakt.
Door tier2 geraken op main vond ik het moeilijkste, ik ben pas op 7maart kunnen beginnen aan Punika. Toen zaten de 2 alts net in Rohendel.
De eerste 2 weken heb ik honing mats verkocht van main om wat gold te verdienen. Dan zijn de prijzen van tier3 mats enorm gezakt.
Dan is Arkesia-GP event gekomen

Begonnen op 10 of 11 maart denk ik.
Direct 3e alt aangemaakt omdat ik zag dat ik anders een hoop event-rewards niet ging kunnen gebruiken

De 2 eerste alts zijn in die week (ik gok 13maart) in tier2 geraakt. 3e alt dus maar voor tier1 mats van event

Tegen de 2e week van Arkesia-GP event was de 3e alt ook al door tier1 ^^ Dit was op 21 maart. Ondertussen waren de 2 eerste alts bezig aan de Feiton story-line. Dan maar 4e alt gemaakt om event-rewards in te sinken

Dit is het enige dat ik op die alt gedaan heb, geen chaos dungeons of guardian raids.
Rond deze moment ben ik begonnen met main verder te progressen. In de week van 31 maart ben ik tot itemlvl 1366 geraakt, maar dan waren de event-books op dus heb ik een week gewacht om verder te pushen

Door die weekly reset en event shop refresh heb ik de eerste 2 alts wel in tier3 gekregen.
Week erna op 7 april 1370 gehit met main. 2 alts op 1310 laten staan. 3e alt zat nog ergens rond itemlvl 1000.
In die week rustig main naar 1385 gebracht met mats die ik zitten had. Op 14 april is 3e alt ook binnengerold in tier3. Sinds ik nog tier3 books van Arkesia-GP over had, dan beslist welke alt ik verder ging pushen, de eerste 2 stonden nog altijd op 1310.
Sinds ik geen boeken wou verspillen dan maar op de alt levellen gefocused, en niet op main. In die week hem naar 1340 gebracht en de boeken die op 21 paril (van GP zelf dus) zouden vervallen gebruikt. Dan had ik nog een hoop boeken van guardian-stuk van event die op de 28e zouden vervallen. Deze in de afgelopen week opgebruikt en mijn "primary alt" is sinds gisteren 1370. Dankzij wat honing geluk + mats van Ark Pass + mats van Chaos Line heb ik gisteren ook main naar 1400 gekregen

Maar nu zijn mijn Guardian/Destruction Stones wel op ^^
Dus Arkesia-GP event heeft eigenlijk:
2 chars door tier1 gehaald
3 chars door tier 2 gehaald
2 chars tot 1370 gebracht
Een paar side-notes erbij:
Buiten de eerste 2 weken dat ik tier3 gehit heb op main, heb ik geen honing mats verkocht op AH. Maar als tegenhanger: ik heb er ook nog nooit moeten kopen op AH

Elke alt zit in een guild met guild shop lvl3, wat ik wekelijks uitkoop. Tijdens het levellen van alts kocht ik ook hun mats als ze in een lagere tier zaten.
Ik koop geen honing mats met pirate coins, ik vind ze te duur. Nu ik Astray & alle Island Souls en Giant Hearts (die je ermee kunt kopen) heb, ga ik het misschien terug beginnen doen.
Ik hou tower, cube & boss rush tickets tot de laatste push van een tier. Minder kans op falen.
Voor main/alts die ik level, doe ik enkel Una's Tasks die leapstones geven.