Ja want de gelegenheid wegnemen neemt de oorzaak van het vreemdgaan weg natuurlijk.Awel, dat is wat ik doe en dan is het precies nog niet goed.
Ge moogt dan nog de meest betrouwbare partner ter wereld zijn en gevonden hebben, een mens is ook maar een mens en de gelegenheid schept de hartendief.
Die 1/3 mensen die scheiden, die hadden ook niet de intentie om dat te doen want zo'n trouwfeest kost tegenwoordig massa's geld. En toch gebeurt dat. De 2 voornaamste redenen daarvoor zijn geldproblemen en overspel als ik rond mij kijk.
Een verliefd mens doet zotte dingen. Dus kunt ge voor uzelf en uw partner beter situaties vermijden waarin het hart wil wat het hart wil en het vlees is van tijd ook zeer zwak. Mijn ouders zaten vroeger in een groepje van in totaal 7 koppels waarmee ze samen afspraken en op stap gingen. Dat was geen geluksgetal want op een gegeven moment bleek dat de partners van 3 koppels met elkaar te doen hadden. Toen hebben de 4 overige koppels besloten om niet meer samen te komen en afstand van elkaar te houden.
Ik focus mij in ieder geval liever op het geluk binnen de 4 muren. Want eens de verliefdheid bij een koppel voorbij is het enige dat telt hoe gelukkig ge elkaar kunt maken. En alles buiten de muren, dat is toch meestal maar vergelijken met de nodige stoef over de grootste bak en het dikste huis, en soms ook met een wissel.
Ook op het werk, als een persoon mij hard aanstaat, die aantrekking is er automatisch, dan moet ik toch ook mijn verstand erbij gebruiken om op de rem te gaan staan. Omgekeerd als mijn vrouw afkomt dat 'zeg, die nieuwe mannelijke collega een kwal' zeg ik 'ach das jammer' maar denk ik bij mezelf 'oef, geen nieuwe competitie'.
Zeker in dat onderwijs, amai wat daar ...
Dat we daar niet eerder aan gedacht hadden.
Nogmaal, als uw partner besluit om vreemd te gaan, het aan te zetten met een ander of te willen scheiden ligt dat helemaal niet aan het feit dat men daar de kans toe had om dat te doen, het ligt aan het feit dat er iets mis zit in de relatie. Dan mag je nog zoveel prikkels/ mogelijkheden of whatever wegnemen, het wijzigt niets aan het feit dat er iets mis zit in een relatie. En wat stelt die relatie dan nog voor als een van de partijen iets mist. Ik heb toch liever dat mijn vrouw gelukkig is in onze relatie en ik hoop dat zij dat ook voor mij wil. En als dat niet lukt dan heb ik er ook geen probleem mee om die relatie te verbreken want ik heb enkel het beste voor met haar, zelfs als blijkt dat ik niet het beste voor haar ben. Maar daarom ga ik mij niet in 6000 bochten wringen om toch maar niet te moeten scheiden/ uit elkaar gaan want dat "is de gemakkelijkste" oplossing. Wel soms moet je het leven niet moeilijker maken dan het al is. En dan nog die belachelijke vraagstelling van "mag uw partner dit of dat". Ja mijn partner mag van mij al doen wat ze wil, wat niet wegneemt dat ik wil dat ze bepaalde zaken niet doet maar gezien ik daar helemaal geen kloten over te zeggen heb is dat totaal niet relevant, ze moet er dan ook maar mee kunnen om gaan dat bepaalde zaken gevolgen hebben maar zo te zien aanschouwen sommigen dat hier als geen ruggengraat hebben. Je geeft zelf aan dat je bij bepaalde gebeurtenissen in uw leven eens wat op de rem moet gaan staan dus dan lijkt het me ook dat uw vrouw ook wel dat besef zal hebben zeker. Zo niet moet het zijn dat jullie normen en waarden niet echt complementair zijn en kan je elkaar maar beter het beste wensen.

)