Devroe zit in het tijdperk van de kapitaalfouten die Coucke heeft rechtgezet he, dat is wat ik bedoelde.Gohja, Devroe was toch ook al een serieuze miscast. Dacht eventjes hun werk van in Oostende verder te zetten![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Devroe zit in het tijdperk van de kapitaalfouten die Coucke heeft rechtgezet he, dat is wat ik bedoelde.Gohja, Devroe was toch ook al een serieuze miscast. Dacht eventjes hun werk van in Oostende verder te zetten![]()
Met alle respect voor Antwerp, maar Brussel & Anderlecht is Kindermans' grote liefde. Hij is ontslagen door Vandenhaute en Verbeke, en die zijn weg nu. Hij respecteert en waardeert de uitgestoken hand van Antwerp maar als hij proper terug kan komen gaat die dat niet laten.Zou toch vreemd zijn
Goh ja en nee.Coucke is voornamelijk meester in anderen er slecht te laten uitkomen en zijn eigen gebreken te verstoppen. Hij zou beter eens in de spiegel staan, heeft toch ook wat pluimen verloren.
Lijkt mij ook wel. Maar er is nog zoveel te winnen/verliezen dat het niet allemaal vrijblijvend is nu, en sommige deftige trainers zullen toch een beetje garanties willen ook. Volgens Waalse media nog 4 opties: Simonis, Martens en nog 2 onbekende namen (Franck Haise en die gast van La Lou zijn aangeboden maar die zijn het niet). Vandaag is er in Brussel een 2de gesprek met Simonis gepland. Ik denk dat dat plan-A is.Zouden ze niet beter een vacature openen voor een interim trainer enkel om het seizoen uit te doen en dan rustig een nieuwe TD zoeken die dan een trainer kan zoeken in alle rust en kalmte?
Ik denk dat de top-3 onhaalbaar is en het bekerticket ook eigenlijk, dus blijft enkel dat 5e Europees ticket over?Lijkt mij ook wel. Maar er is nog zoveel te winnen/verliezen dat het niet allemaal vrijblijvend is nu, en sommige deftige trainers zullen toch een beetje garanties willen ook. Volgens Waalse media nog 4 opties: Simonis, Martens en nog 2 onbekende namen (Franck Haise en die gast van La Lou zijn aangeboden maar die zijn het niet). Vandaag is er in Brussel een 2de gesprek met Simonis gepland. Ik denk dat dat plan-A is.

Dat het moeilijk wordt is een feit, maar dat wilt ook niet zeggen dat ge het seizoen al moet opgeven he. Voor 't zelfde geld stort STVV nog helemaal in.Ik denk dat de top-3 onhaalbaar is en het bekerticket ook eigenlijk, dus blijft enkel dat 5e Europees ticket over?
Zou me straf lijken met om het even welke trainer dat jullie dat halen:
- Genk gaat er ondanks het zware programma nog wel bij zijn, en anders winnen die gewoon PO2 en worden die een zeer te duchten tegenstander voor dat ticket
- Gent heeft toch ook wel een kern en coach die ik momenteel hoger inschat dan rsca
Er is gewoon niemand bij jullie momenteel in vorm die een goal kan maken, en da's nogal een cruciaal element als je wil winnen![]()
Ja snap ik, maar op een gegeven moment kan het slimmer zijn voor de langere termijn om nu effe korte pijn te nemen en tijd te nemen voor het opzetten van een goede structuur waarmee je goed zit voor de komende pakweg 10 jaar.Dat het moeilijk wordt is een feit, maar dat wilt ook niet zeggen dat ge het seizoen al moet opgeven he. Voor 't zelfde geld stort STVV nog helemaal in.
Tja, geen idee wat het alternatief is. Misschien waren dat de opties 10 jaar geleden, maar je weet niet wat er in de andere 10 jaren voorbij kon komen he.De vraag: wat is het alternatief?
Ondanks de successen was Anderlecht onder VDS een fossiel geworden, dat op randje van financiële instorting balanceerde. Dat moest een keer ontploffen.
De andere kandidaatkopers indertijd waren (jawel) Vandenhaute, Gheysens en een of andere schimmige Rus waar onderzoeken tegen lopen. Gheysens wilde dat ook alleen maar om zijn Eurostadion erdoor te krijgen en zo geweldig loopt het bij Antwerp ook weer niet. En Vandenhaute... achteraf bekeken was dat de zure appel waar de club ooit eens door moest. Hij liep al van in de jaren '90 te roepen dat hij ooit een rol wilde spelen bij Anderlecht. Hem de touwtjes in handen geven is de grote fout van Coucke, maar die had er eerder ook al kunnen komen. En ik had er mij zelf ook in miskeken. Wie had gedacht dat die het zo zou uithangen?
Een eigenaar hoeft in principe het beleid niet te bepalen. Die kan Dreyfus-gewijs zich stil op de achtergrond houden, maar er moet bekwame leiding net eronder zitten. De tijd zal uitwijzen of Verschueren en Bornauw daar de juiste mensen voor zijn maar ik denk niet dat Coucke daar een obstakel voor hoeft te zijn. Hij moet zich natuurlijk niet zelf te veel komen moeien, maar dat beseft hij ook wel nu.
Maar om op uw vraag te antwoorden: velen kunnen hem levend villen, maar anderen zien hem nu niet als het probleem, noch de oplossing.
Probleem is dat ze wilde verder doen met stil, maar die ineens weg is waardoor ge niemand meer hebt.
Voor mijn part doen ze het maar rustig aan om de juiste profielen te vinden. Dit seizoen is toch verloren
Ik denk eerlijkheidshalve dat dat soort profielen de enige echt realistische pistes zullen zijn. Iemand met palmares en status gaat zich momenteel echt niet komen verbranden aan Anderlecht.Die Simonis, 1 jaar ok gedaan bij Go Ahead en zich dan opgebrand bij Wolfsburg. Is dat het dan? Getuigt toch ook niet van veel ambitie en een drang naar stabiliteit.
Martens is niet veel beter, maar toch een logischere en stabielere keuze van de twee. Ok, ook ontslagen bij AZ maar daar toch, als je jong AZ meerekent, vier jaar trainer mogen zijn dus lijkt me toch een langere houdbaarheidsdatum op te zitten dan een zoveelste laptoptrainer die al jobhoppend zijn makelaar aan het werk zet.
Idd, verhaeghe, en manaert hebben ook schonevkuis gehouden bij Club mss is dat bij rsca ook eens nodig.ook al kost het wat geld tis niet dzt ze bijna failliet zijn.Ja snap ik, maar op een gegeven moment kan het slimmer zijn voor de langere termijn om nu effe korte pijn te nemen en tijd te nemen voor het opzetten van een goede structuur waarmee je goed zit voor de komende pakweg 10 jaar.
Er zijn al te veel brandjes geblust met kortetermijn oplossingen de laatste tijd -> nu snel weer een nieuwe trainer nemen kost ook geld, die later opnieuw ontslaan kost opnieuw geld... en laat geld nu net één van de pijnpunten zijn van het huidige rsca.
Coucke heeft toch bij en kort na zijn aankomst letterlijk iedereen eruit geflikkerd. Van materiaalman tot chef vh restaurant. Iedereen buiten en het rapst van al degene die iets van voetbal kenden. Koen Meulenaere heeft er nog een of meerdere columns over geschreven.Idd, verhaeghe, en manaert hebben ook schonevkuis gehouden bij Club mss is dat bij rsca ook eens nodig.ook al kost het wat geld tis niet dzt ze bijna failliet zijn.
Daarom is het nog bizar dat ze openlijk zo weinig kritiek op Coucke komt?Coucke heeft toch bij en kort na zijn aankomst letterlijk iedereen eruit geflikkerd. Van materiaalman tot chef vh restaurant. Iedereen buiten en het rapst van al degene die iets van voetbal kenden. Koen Meulenaere heeft er nog een of meerdere columns over geschreven.
Als Coucke zijn geld verdwijnt is er een gigantisch probleem.Daarom is het nog bizar dat ze openlijk zo weinig kritiek op Coucke komt?
Heb altijd verbaasd geweest dat hij na Oostende voor RSCA heeft gekozen, dacht dat zijn hart eerder blij blauwzwart lag. Na de voorbije 5 jaar begin terug te denken dat ik initieel juist zat en dat hij gewoon een Club-supporter is er die veel eigen geld voor over heeft om de grootste concurrent van binnenuit kapot te maken
En trouwens, please Flip Joos, stop ne keer met uw gezaag dat een sterk RSCA "nodig" is voor het voetbal hé -> Standard was vroeger ook een topclub en ik hoor niemand zagen nu zij zijn gedegradeerd tot middenmotor.
Gaat inderdaad interessant zijn om te zien of Coucke opnieuw gaat willen investeren nu -> ja zou de logische keuze zijn, maar zijn middelen zijn ook niet onbegrensd natuurlijk.Als Coucke zijn geld verdwijnt is er een gigantisch probleem.
Er zijn toch veel mensen die nu (terecht) klagen over goed voetbal in JPL? Nauwelijks kandidaten voor de 3 laatste 3 plaatsen in PO1. Een competitie met een sterk Club, RSCA, Genk, Antwerp, Union, Standard aangevuld met 2 sterke middenmotors die ieder seizoen kunnen verrassen zoals een STVV dit jaar zou toch weer meer kijkers en interesse lokken.
Ik gun STVV (en het voetbal van Vrancken) absoluut een titel en/of europees voetbal.Gaat inderdaad interessant zijn om te zien of Coucke opnieuw gaat willen investeren nu -> ja zou de logische keuze zijn, maar zijn middelen zijn ook niet onbegrensd natuurlijk.
Akkoord dat het niveau dit jaar triestig is, maar dat ligt niet alleen aan rsca natuurlijk, en ik begrijp nog altijd niet waarom rsca (of Club) persé succesvol hoeft te zijn -> wat is er mis met een Union dat de plaats van rsca overneemt aan de top? Waarom eens niet een STVV of Gent eens in de CL zien gaan en met die miljoenen een sprong naar voren zien maken?

Noot: Het woord 'middenmoter' is afgeleid van het woord middenmoot, en heeft niets met motoren te maken.En trouwens, please Flip Joos, stop ne keer met uw gezaag dat een sterk RSCA "nodig" is voor het voetbal hé -> Standard was vroeger ook een topclub en ik hoor niemand zagen nu zij zijn gedegradeerd tot middenmotor.