Malaise bij Anderlecht

Zowaar een kritisch artikel met feiten van de Anderlecht watcher van hln.

Eén bron beschrijft het als volgt: "Duyck heeft niet emotioneel belegd in Anderlecht. Hij wil rendement op zijn investering. Het kan daarom twee kanten uit. Ofwel houdt hij vast aan Vandenhaute - omdat hij in hem gelooft, of om zijn verkoopprijs op te drijven. Ofwel vraagt hij zelf aan Vandenhaute om een stap opzij te zetten." Voorlopig wijst niets erop dat Duyck zijn zakenpartner zal laten vallen.

Toevallig zelf ervaring met Duyck, kerel is inderdaad echt harde business!

Ik geloof nooit dat Duyck VDH gaat laten blijven rondklooien, vroeg of laat wordt Wouter uitgekocht voor zijn deeltje en bedankt voor bewezen diensten imo.Sta eigenlijk verstelt dat VDH het al zo lang heeft mogen bruin bakken bij Duyck, wrs omdat die laatste het gewoon veel te druk heeft met andere shit, Anderlecht is echt peanuts in die zijn portfolio.. ma het geklooi gaat niet blijven duren.

edit: Gebruik maken van de huidige impasse qua financiële slagkracht/leadership duivenkot, misschien via stromannen eventueel zelf perslekken lanceren rond de interne hommeles om zo de prijs van Wouter zijn aandelen te drukken. Investeringmaatschappijen daar komt weinig emotionaliteit bij kijken, tenzij om mensen te bespelen.

Laatst bewerkt:
Is dat hier dat ik moet zijn om mijn popcorn abonnement te verlengen?

Wat nu? Hasi buiten? Als nieuwe trainer wil je sowieso wel weten of Dolberg nog aanwezig is of niet. Zullen die nu wel moeten verkopen vermoed ik? Want gingen wellicht wel uit van Europese inkomsten en enkele straffe uitgaande transfers.

“Het kan nog slechter... Wie zegt dat het dieptepunt bereikt is: het kan altijd dieper..." - Vandenhaute in 2022.

Kan iemand die mens zen schup gaan afpakken? Denk dat hij zen punt wel gemaakt heeft

Wat nu? Hasi buiten? Als nieuwe trainer wil je sowieso wel weten of Dolberg nog aanwezig is of niet. Zullen die nu wel moeten verkopen vermoed ik? Want gingen wellicht wel uit van Europese inkomsten en enkele straffe uitgaande transfers.
Pakt een grote doos. Ik eet mee

Wat nu? Hasi buiten?
Hasi buiten binnen de paar maand stond als vast de dag dat hij verlengde. :)
Goed , Wouter heeft nog Borguet en Renard om eerst nog onder de bus te gooien. Want zij hebben “alles beslist” was in zowat ieder artikel uitdrukkelijk te lezen. :)

Ik gok dat men eventueel Still als vervanger aan zal duiden ipv Hasi.

Denk dat voorrondes ook meetellen als Europees voetbal hè.

Wouter blijft zolang Mauvavie blijft he. De sleutels liggen bij Geert Duyck.

De sleutels liggen niet alleen daar, ook bij Coucke. Ik heb hem lang willen verdedigen maar eigenlijk houdt dat geen steek meer he.
Coucke bedoelt alles goed (echt waar) maar heeft geen greintje verstand van voetbal. Toen hij het efkes zelf ging regelen trok het op niks. Dat besefte hij en hij deed daar geen verkeerde zetten (figuren binnenhalen zoals Verschueren, Kompany en zelfs Arnesen). Maar dat was uiteindelijk ook allemaal maar per ongeluk achteraf bekeken. En dan werd hij ongeduldig en heeft hij daar het paard van Troje binnengehaald. De man is gevoelig voor publieke kritiek en laat zich dan opjagen. Hij stond erbij en keek ernaar toen ze komaf maakten met het Anderlecht dat men probeerde op te bouwen volgens de oude filosofie omdat hier en daar wat publieke media of supporters vonden dat er sneller resultaten konden geboekt worden met de Vandenhaute-visie. Nu staan ze daar.

Er is werkelijk niks dat garandeert dat als Coucke nu iets nieuws moet kiezen, het wel een goeie stabiele keuze wordt. Niets. Een bedrijf leiden begint met kwaliteit aan de top. En we zitten daar nu met een clown als eigenaar, een idioot met totaal verkeerde ideeën als voorzitter, een lege doos als CEO en iets dat veel te licht uitvalt als TD. Neerpede wordt geleid door Le Petit Nazi. En dan nog de grootste ramp in 25 jaar die het opnieuw mocht komen proberen als trainer na een resem mislukkingen elders. En opnieuw mislukt. Surprise surprise.

Wat uiteraard duidelijk is is dat Vandenhaute, die wel een visie heeft, de club recht de dieperik in aan 't sturen is. Hij heeft zowel op Neerpede als bij de A-kern alles met de oude kennis buitengesmeten en vervangen door lege dozen met een communicatiediploma die vooral goed zijn in lucht verkopen. Met een vleugje jaren-80-filosofie. Heel Neerpede is om zeep, dat gaat men over 5 tot 10 jaar voelen. De eerste ploeg is een subtopper geworden. De technische directeur beperkt zich tot makelaarsdealtjes waar hijzelf beter van wordt maar die de club in de verste verte niet dichter bij de top brengen. De precaire stadionplannen zijn om zeep omdat ze het nodig vonden daar ineens mee uit te pakken om de aandacht op de voorzitter af te leiden. De financiën gaan opnieuw de verkeerde kant uit door het mislopen van Europees en doordat onze TD geen enkele speler verkocht krijgt. En sportief zijn we geen stap meer dichter geraakt sinds 2022. En dat met ondertussen veel lelijker voetbal.

Ja begin er maar aan he. Het Man Utd van België, maar dan zonder een eindeloze bron aan geld.

Het ergste van al vind ik eigenlijk het deel supporters dat elke week weer vol goeie moed achter die ploeg gaat staan. Daar begint het eigenlijk. Ik moet het zeggen, als een van die oude zakken die beginnen supporteren is begin jaren '90: we zijn vervangen door een nieuwe generatie die houden van een ander soort Anderlecht. Tja, ze krijgen wat ze verdienen. U bij neerleggen zeker?

Maar ik vrees dat Coucke zich toch de sleutels heeft laten afpakken door de Mauvavie boys. Je kan hem idd veel verwijten. Maar lijkt me duidelijk dat hij van Wouter en zijn vriendjes af wil, maar niet af raakt.

maar er was toch zo'n clausule van automatische verlenging hé... ne mens kan maar hopen :biglaugh: (zelfs als niet-rsca sup ben ik WVDH zijne kop beu gezien)
Jaja, en die is geactiveerd hè. Maar dat gaat puur over het voorzitterschap. Mauvavie blijft wel zijn blokkeringsminderheid hebben. Heel ongezonde situatie, zeker met een narcist aan het hoofd.

Trouwens, Bart Aerts (sporza journlist) gisteren getweet dat men eens wat kritischer mag zijn naar Wouter toe. Zijn Twitter account is opeens down. Leven de pers en zijn relatie met Vandenhaute …

Deschacht met een goede en heldere analyse. Een echte Anderlecht legende.

Hoe ziet hij de oplossing? "Het belangrijkste is om de ploeg samen te houden. En ik hoop dat ik ongelijk heb over bepaalde posities."

"Anderlecht moet nu all-in gaan." En hij stelt meteen een middel voor: "Ze moeten mijn woorden in de kleedkamer uithangen", lacht de ex-verdediger. "Dat doen coaches wel meer tegenwoordig met een artikel met kritiek om hun ploeg te motiveren."

"Pocognoli heeft dat ook een keer gedaan bij Union. Het is te hopen dat Hasi dat nu ook doet."

Deschacht zet de coach alvast uit de wind. ""Het was juist om met hem door te doen na vorig seizoen. Hij kent het huis en kent de competitie."

Verder zou hij een vertrek van Dolberg ook geen verlies vinden, vindt hij De Cat te jong en onervaren en zal alles met een overwinning op Union weer vergeten worden.

Verder zou hij een vertrek van Dolberg ook geen verlies vinden, vindt hij De Cat te jong en onervaren en zal alles met een overwinning op Union weer vergeten worden.

Jommeke-vibes maar achterlijker en zonder goed einde vooralsnog.

Man man :rofl:

Terug
Bovenaan