Malaise bij Anderlecht

Je zou inderdaad goed gek zijn als je spelen bij Celtic zou verkiezen boven samenspelen met Wout Weghorst.
Pqvnu7.gif

Dus volgens Anderlechtwatcher Geril was Dolberg te goed waardoor Vazquez wat onzeker werd.
De oplossing om als club dan te groeien is om te goeie spelers te verpatsen zodat de minder goeie spelers zich comfortabeler voelen. In dezelfde gedachtengang mocht er in de zomer al geen concurrent voor Coosemans komen want die jongen kan niet om met concurrentie.

Da’s echt een geniale visie, die andere clubs gewoon nog niet snappen.

Wat die Geril allemaal uit zijn botten durft slaan, die zouden ze zijn typemachine moeten afnemen.

Morgen staat bij Anderlecht een bijzondere Raad van Bestuur op de agenda. Belangrijkste agendapunt is het ontslag van Wouter Vandenhaute als voorzitter van Anderlecht. Hij stelde maandag zijn mandaat ter beschikking. Eigenaar Marc Coucke gaf via Instagram al mee dat hij vóór het ontslag van Vandenhaute zal stemmen. Vandenhaute zal zelf niet aanwezig zijn, hij verblijft op dit moment in Genève. Vandenhaute mocht hoe dan ook niet meestemmen over zijn eigen lot. Mauveavie, de vennootschap van Wouter Vandenhaute en Geert Duyck, zal vertegenwoordigd worden door Tomas Van Den Spiegel.
HLN is ook niet goed mee. Mauvavie is geen bestuurder, zodat die niet moet vertegenwoordigd worden. Thomas VdS is dat wel: https://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/toonondernemingps.html?ondernemingsnummer=823379451#null
PS: volgens het KBO staat Kenneth Bornauw nog als dagelijks bestuurder bekend.

HLN is ook niet goed mee. Mauvavie is geen bestuurder, zodat die niet moet vertegenwoordigd worden. Thomas VdS is dat wel: https://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/toonondernemingps.html?ondernemingsnummer=823379451#null
PS: volgens het KBO staat Kenneth Bornauw nog als dagelijks bestuurder bekend.

Jawel he, je hebt afhankelijke bestuurders (die mee eigenaar zijn of andere belangen hebben), en je hebt onafhankelijke bestuurders (die enkel mee zetelen in de rvb).
Van den Spiegel zat daar om Duyck te vertegenwoordigen, en nu dus ook Vandenhaute want die zou niet meer in de rvb willen zitten zolang er geen duidelijkheid is over zijn persoon. Van den Spiegel krijgt daar dus 2 stemmen nu. Namens aandeelhouder Mauvavie.
Aan de andere kant heb je Coucke, Ben Janssen (ook voor Coucke). En Davignon die nog een hele kleine aandeelhouder is.

En dan wat onafhankelijke figuren zoals Close, Deleu en Lefevre.

Laatst bewerkt:
Hopelijk vandaag het begin van de kentering, ook al is de boel tot op de grond afgebroken en staat er eigenlijk niet veel meer.

Ik verwijs ook naar de allereerste post in deze topic.

Om het af te leren nog eens de mooie verhalen hoe de man eigenhandig transferdossiers aanpakt.

Hij kostte ons Karetsas.
"Jesper Fredberg en Brian Riemer kwamen in die periode aan en spraken met Karetsas en zijn vader, en dat was volgens de krant een goed gesprek. Alleen waren de Denen er nog maar pas en kenden zij de speler onvoldoende. Enter: Wouter Vandenhaute. Die sprak met de vader, maar liet een belabberde indruk achter. De vader zou hebben aangegeven dat hij meer over zichzelf sprak en hoe hij zijn carrière uitbouwde bij Woestijnvis. Over de plannen van Anderlecht sprak hij minder... Pijnlijk."

Hij kostte ons Bounida. Die zat nochtans bij zijn eigen makelaarsbureau.
"De zaak kwam tot een kookpunt in het dossier van het 15-jarige toptalent Rayane Bounida, die weigerde bij te tekenen, mede door een conflict tussen zijn entourage en Vandenhaute."

Hij bracht ons wel Hatenboer. Enfin die mag alweer vertrekken.
“Ik zat met mijn ouders in The Hotel, in het centrum van Brussel. De voorzitter kwam speciaal naar daar met Thibault Dochy (Technical Director, red.) voor een etentje. Dat versterkte mijn keuze nog meer. Een aangename man. De voorzitter vertelde dat hij wielerwedstrijden organiseert, dat hij in de media heeft gezeten, het project bij Anderlecht. Hij is zeer begaan met de club. Dit versterkte mijn keuze nog.”

Om het af te leren nog eens de mooie verhalen hoe de man eigenhandig transferdossiers aanpakt.

Hij kostte ons Karetsas.
"Jesper Fredberg en Brian Riemer kwamen in die periode aan en spraken met Karetsas en zijn vader, en dat was volgens de krant een goed gesprek. Alleen waren de Denen er nog maar pas en kenden zij de speler onvoldoende. Enter: Wouter Vandenhaute. Die sprak met de vader, maar liet een belabberde indruk achter. De vader zou hebben aangegeven dat hij meer over zichzelf sprak en hoe hij zijn carrière uitbouwde bij Woestijnvis. Over de plannen van Anderlecht sprak hij minder... Pijnlijk."

Hij kostte ons Bounida. Die zat nochtans bij zijn eigen makelaarsbureau.
"De zaak kwam tot een kookpunt in het dossier van het 15-jarige toptalent Rayane Bounida, die weigerde bij te tekenen, mede door een conflict tussen zijn entourage en Vandenhaute."

Hij bracht ons wel Hatenboer. Enfin die mag alweer vertrekken.
“Ik zat met mijn ouders in The Hotel, in het centrum van Brussel. De voorzitter kwam speciaal naar daar met Thibault Dochy (Technical Director, red.) voor een etentje. Dat versterkte mijn keuze nog meer. Een aangename man. De voorzitter vertelde dat hij wielerwedstrijden organiseert, dat hij in de media heeft gezeten, het project bij Anderlecht. Hij is zeer begaan met de club. Dit versterkte mijn keuze nog.”
Kom, Bounida is gewoon weggegaan voor de centen éh.. En die heeft bij Ajax toch ook moeten inbinden? Project allemaal goed en wel, maar als ze u 15-jarigen zitten op te vrijen met jaarlonen van € 700.000 per jaar snap ik dat je als club moet afhaken. Dat zou (in het huidige Anderlecht) betekenen dat Bounida ergens randje top 10 zou gaan zitten qua loonkost. Dat kan je niet verantwoorden, heeft niets met Vandenhaute te maken.

Afin, dat hij Karetsas slecht heeft aangepakt tot daar aan toe (ook al zit je daar met de Genk-connectie die gewoon speelde), maar over Bounida snap ik niet dat de fans kunnen zeggen dat het Vandenhaute zijn schuld is. Die zit gewoon met een entourage geldwolven rond hem.

Kom, Bounida is gewoon weggegaan voor de centen éh.. En die heeft bij Ajax toch ook moeten inbinden? Project allemaal goed en wel, maar als ze u 15-jarigen zitten op te vrijen met jaarlonen van € 700.000 per jaar snap ik dat je als club moet afhaken. Dat zou (in het huidige Anderlecht) betekenen dat Bounida ergens randje top 10 zou gaan zitten qua loonkost. Dat kan je niet verantwoorden, heeft niets met Vandenhaute te maken.

Afin, dat hij Karetsas slecht heeft aangepakt tot daar aan toe (ook al zit je daar met de Genk-connectie die gewoon speelde), maar over Bounida snap ik niet dat de fans kunnen zeggen dat het Vandenhaute zijn schuld is. Die zit gewoon met een entourage geldwolven rond hem.
Tuurlijk was dat een geldkwestie (volgens Kroes was het wel 500.000 euro, geen 700.000 euro), maar het is niet dat Anderlecht die lonen niet uitgaf aan andere talenten. Tien jaar ervoor gaven ze al meer uit om Praet weg te halen bij Genk.

Het is de ene keer wel zot doen (Stroeykens kreeg het bv. wel), de andere keer niet. Lonen uitgeven aan middelmatige prul dat van elders komt en efkes principieel gaan doen tegen uw eigen toptalenten vind ik veel erger. Bij Karetsas kende hij trouwens zijn voornaam niet eens, volgens zijn vader. Daar is het echt met dat individuele gesprek verkloot geweest. Ook bij Lavia hebben ze het trouwens helemaal om zeep geholpen, maar die komt op het conto van Verbeke.

Wat Bounida kreeg bij Ajax is volgens mij niet officieel geweten, wel dat hij bij Anderlecht €700k wou verdienen. En uiteraard wou hij zijn talent uitspelen, maar geld was zeker niet de enige drijfveer om naar Ajax te gaan. Volgens mij waren er meerdere clubs die verder wouden gaan. Zijn familie is goed bevriend met Nouri zijn familie en gezien de situatie speelde dat ook mee. Volgens mij zijn ze ook echte Ajacieden in de familie Bounida. En los van alles zit je sportief natuurlijk ook goed bij Ajax als jeugdspeler.

Engwanda doet het blijkbaar ook zeer goed in de eredivisie bij Utrecht (hier transfervrij mogen vertrekken, speelt nu gewoon Europees)

Zen broertje heeft al mogen spelen onder Hubert dacht ik, maar Hasi ziet ook daar precies niks in

HLN en Het Nieuwsblad hebben journalisten opgesteld aan het Astridpark :ROFLMAO:

Het brokkenparcours van Vandenhaute is toch niet te overzien. Het meest frappante is nog de leegloop van Neerpede want dat is de ziel van uw club. Begrijp ik totaal niet.

Wouter Vandenhaute is geen voorzitter meer van Anderlecht: Raad van Bestuur aanvaardt unaniem neerlegging mandaat

Engwanda doet het blijkbaar ook zeer goed in de eredivisie bij Utrecht (hier transfervrij mogen vertrekken, speelt nu gewoon Europees)

Zen broertje heeft al mogen spelen onder Hubert dacht ik, maar Hasi ziet ook daar precies niks in
Nog zo ene die zomaar mocht buitenwandelen. Sadiki ook. Spelen allebei op een positie waar ze Matske Rits zijn gaan halen.

Wouter Vandenhaute is geen voorzitter meer van Anderlecht: Raad van Bestuur aanvaardt unaniem neerlegging mandaat
Een goed begin, maar er moet nog veel gebeuren om de beerput daar volledig uit te kuisen.

Terug
Bovenaan