Malaise bij Anderlecht

Een goed begin, maar er moet nog veel gebeuren om de beerput daar volledig uit te kuisen.
Het is al een cruciaal begin: VDH die niet meer als alleenheerser op de club rondloopt.
Een RVB heeft niet veel bevoegdheid om meer te doen. Voorzitters benoemen of ontslaan, en diens werk beoordelen. Maar gezien de situatie en het allegaartje dat daar zat (ik zag het niet echt een andere naam doen daar) was er niet veel anders mogelijk dan ofwel Coucke interim voorzitter ofwel nu de tijd pakken om de macht te herschikken en de aandelenkwestie op te lossen en dan een nieuwe voorzitter kiezen.

Tenzij ze echt serieus Borguet een kans willen geven maar dat gaat ook pijnlijk worden dan.

De directie van de club – onder leiding van CEO Sports Tim Borguet, CEO Non-Sports Isabelle Vanden Eede en CFO Tim Vanheuverzwijn – rapporteert voorlopig rechtstreeks aan de Raad van Bestuur

Voorlopig?
VDH was toch een niet-uitvoerend voorzitter.

Niet boos worden he boys, maar mocht ik Couke zijn: ik zou Union ook kopen, beide clubs fuseren. Dan heb je de jeugdwerking (dat eigenlijk nog het enige van niveau is in Anderlecht) met de know how (van Union) van hoe je een club moet runnen. Je knalt daar een mooi stadium in Brussel hocus pocus en je hebt binnen 5 jaar een topclub dat met Club kan concurreren.

Jaja, sprong mij zomaar te binnen deze morgen!

Wat is nu de volgende stap? VDH proberen uit te kopen of hopen dat zn “vennoot” zijn aandelen overneemt zodat je van die blokkeringsminderheid (whats in a name) af bent?

Niet boos worden he boys, maar mocht ik Couke zijn: ik zou Union ook kopen, beide clubs fuseren. Dan heb je de jeugdwerking (dat eigenlijk nog het enige van niveau is in Anderlecht) met de know how (van Union) van hoe je een club moet runnen. Je knalt daar een mooi stadium in Brussel hocus pocus en je hebt binnen 5 jaar een topclub dat met Club kan concurreren.

Mai Wouter. Das wel heel rap om hier te komen shitposten

Je hebt daar nochtans al een topclub die met Club kan concurreren...

Gaat ook nog wel lang duren tegen dat Anderlecht nog eens Champions League speelt 😂
Hangt er van af hoeveel punten Dolberg dit seizoen pakt.

Oh wait. :oi22:

Ik denk dat ik tot voor de uitschakeling tegen AEK hier positiever keek naar anderlecht dan hun eigen fans. Maar ik moet mijn ongelijk toegeven, dat het daar ongelooflijk slecht bestuurd wordt/werd, wist iedereen, maar die uitschakeling en de verkoop van Dolberg zijn nog een gradatie erger dan wat ik dacht.

Wat is nu de volgende stap? VDH proberen uit te kopen of hopen dat zn “vennoot” zijn aandelen overneemt zodat je van die blokkeringsminderheid (whats in a name) af bent?
Mauvavie die zijn aandelen verkoopt aan een nieuwe investeerder. Michael Verschueren die de nieuwe voorzitter wordt. En een paar interessante namen die zich inkopen in de club. ;)

Tavolieri zegt dat Kompany en Verschueren bij de vergadering waren. Sascha zit er sowieso vaak naast, maar dit geloof ik toch ook nooit. No way dat die die 2 daar gaan zitten bij die vergadering.

Zeg nooit nooit, maar waarom zou Kompany bij één van de meer prestigieuze clubs ter wereld weggaan om een Belgische subtopper (sorry daarvoor) uit het slop te halen, die hem bovendien jaren geleden zelf hebben buitengeschopt (als ik mij dat goed herinner en als dat verhaal klopt)?

Ik geloof dat die wel een speciale band heeft met Anderlecht, maar ik zie die nu niet naar daar gaan als trainer. Misschien vlak voor zijn pensioen. Misschien als ie bij de topteams niet meer aan de bak komt. Maar niet nu dat zijn trainerscarrière in stijgende lijn zit. Dit Anderlecht zou die lijn niet bepaald verder doen stijgen.

Zeg nooit nooit, maar waarom zou Kompany bij één van de meer prestigieuze clubs ter wereld weggaan om een Belgische subtopper (sorry daarvoor) uit het slop te halen, die hem bovendien jaren geleden zelf hebben buitengeschopt (als ik mij dat goed herinner en als dat verhaal klopt)?

Ik geloof dat die wel een speciale band heeft met Anderlecht, maar ik zie die nu niet naar daar gaan als trainer. Misschien vlak voor zijn pensioen. Misschien als ie bij de topteams niet meer aan de bak komt. Maar niet nu dat zijn trainerscarrière in stijgende lijn zit. Dit Anderlecht zou die lijn niet bepaald verder doen stijgen.
Ik denk niet dat hij daar "zat" (als het al waar is) als potentiële trainer, maar eerder als een soort adviseur. Maar zelfs dat lijkt me straf, want hij heeft geen officiële zeggenschap over de toekomst van Wouter, waar het in de eerste plaats over ging. En die ging dat zeker niet accepteren dat Kompany zich daarmee zou moeien. Los van alles lijkt Kompany me niet bezig te zijn met heel die dingen als coach van Bayern. Al zal het hem zeker iets doen. Daar twijfel ik niet aan.

Ik denk niet dat hij daar "zat" (als het al waar is) als potentiële trainer, maar eerder als een soort adviseur. Maar zelfs dat lijkt me straf, want hij heeft geen officiële zeggenschap over de toekomst van Wouter, waar het in de eerste plaats over ging. En die ging dat zeker niet accepteren dat Kompany zich daarmee zou moeien. Los van alles lijkt Kompany me niet bezig te zijn met heel die dingen als coach van Bayern. Al zal het hem zeker iets doen. Daar twijfel ik niet aan.
Natuurlijk wel interland break, kan je mss wel op en af en eventjes een dag niet met Bayern bezig zijn.
Maar dus idd als adviseur ofzo, mensen die het huis kennen.

Maar dat is een raad van bestuur, ik neem aan dat dat niet "publiek" is, en je daar niet zomaar extra mensen/kan op uitnodigen, ik zou daar, als bestuurder, niet mee gediend zijn denk ik.

Zat gewoon in Manchester volgens mensen die hem kennen.

Ben er wel van overtuigd dat die nog altijd bezig is met Anderlecht. En zeker wil helpen waar mogelijk. Samen met Lukaku en Verschueren.

Terug
Bovenaan