Malaise bij Anderlecht

Benieuwd of hij de verwachtingen kan waarmaken, er ligt een hoop werk op de plank. Op zich wel goed dat er nu eindelijk duidelijkheid is.

Dat we nog altijd ongeveer meedoen aan de top, toont alleen het potentieel aan dat Anderlecht had, maar nooit heeft kunnen benutten door een gebrek aan visie.

Da's omdat er in België ook weer niet zoveel nodig is om mee te spelen.
De manier waarop Union jaar na jaar het Club dat met zoveel meer geld zit te smijten moeilijk maakt, zou nooit mogen. Hoe STVV vorig jaar bijna degradeerde en nu comfortabel derde gaat eindigen...

Beetje trainer, wat organisatie en een goeie spits en je komt al een eind.

Maar de lat mag natuurlijk hoger dan 'een eind komen'.

Mja, Fredberg deed toch ook maar wat toch?
Gewoon wat Denen en opportuniteiten halen. Of wat makelaarstransfers.
Simic kwam er wel door de scouting, 1 van de weinigen.
Waanzin toch welke absolute prutsers wij de laatste 20 jaar als sportief verantwoordelijke hebben gekregen.
Dat we nog altijd ongeveer meedoen aan de top, toont alleen het potentieel aan dat Anderlecht had, maar nooit heeft kunnen benutten door een gebrek aan visie.
Het kon zeker beter

Als het goei Denen zijn stoort het me niet dat het Denen zijn
Maar het onze kern was meer in balans dan nu met Renard

1 "spits", geen flankaanvallers dat woord waardig
De centrale middenvelders kan je wel stapelen

Het kon zeker beter

Als het goei Denen zijn stoort het me niet dat het Denen zijn
Maar het onze kern was meer in balans dan nu met Renard

1 "spits", geen flankaanvallers dat woord waardig
De centrale middenvelders kan je wel stapelen
Boeit mij ook niet dat het Denen zijn. Zeker als Dolberg daar tussen zit. Maar toont gewoon aan dat die man hier totaal zonder visie aan het werk was. Ordinaire praatjesmaker ook. Heeft hier veel te lang gezeten.

Boeit mij ook niet dat het Denen zijn. Zeker als Dolberg daar tussen zit. Maar toont gewoon aan dat die man hier totaal zonder visie aan het werk was. Ordinaire praatjesmaker ook. Heeft hier veel te lang gezeten.

Maar nog net niet zo lang als Verbeke!
Ik begrijp niet dat een club als Anderlecht met gans haar netwerk zoveel problemen heeft om een normale sportief directeur in te lijven. Het liefst nog eentje die de competitie kent.

Maar nog net niet zo lang als Verbeke!
Ik begrijp niet dat een club als Anderlecht met gans haar netwerk zoveel problemen heeft om een normale sportief directeur in te lijven. Het liefst nog eentje die de competitie kent.
Zegt vooral iets over de mensen net boven die sportief directeur. Onze voorzitters na Constant blokken nu ook niet direct uit in voetbalkennis.

Het verhaal dat Bornauw (die op dat moment samenzat met Renard) van Verschueren de naam doorkreeg van Sibierski, waarop die hem aan Renard liet zien in het idee dat het om een speler ging met de vraag "ik krijg hier een naam door van Michael, is dat iets?" waarop Renard hem er fijntjes op wees dat het om een technisch directeur ging, klopt dus blijkbaar wel. Gaf Bornauw gisteren enigszins schoorvoetend toe.

ugh-no-michael-scott-no.gif

Het verhaal dat Bornauw (die op dat moment samenzat met Renard) van Verschueren de naam doorkreeg van Sibierski, waarop die hem aan Renard liet zien in het idee dat het om een speler ging met de vraag "ik krijg hier een naam door van Michael, is dat iets?" waarop Renard hem er fijntjes op wees dat het om een technisch directeur ging, klopt dus blijkbaar wel. Gaf Bornauw gisteren enigszins schoorvoetend toe.

ugh-no-michael-scott-no.gif
FC De Kampioenen niveau

Ook al heb ik groot voorbehoud bij de duurzaamheid van Sibierski, ik ben dus ergens weer wel blij dat er terug iemand is die wat voetbalkennis lijkt te hebben.

En dat het niet iemand is die van oorsprong eigenlijk een basketbalspeler is, of iemand die graag met Standard-truitjes poseert, of iemand die spookvoetballers koopt, of iemand die denkt dat hij nog altijd bij Oostende zit, of iemand die met een burn-out thuis zit omdat hij de hele club naar de kloten heeft geholpen, of iemand die de bak invliegt voor fraude.

Subtiele manier om Renard duidelijk te maken dat hij zijn kastje al mocht beginnen leegmaken

Anderlecht toch altijd een garantie om de uitzonderingen in een voetbalcultuur te vinden.

Indertijd vonden wij met Kanu zowat de enige Braziliaan zonder techniek.
Nadien kwam de Argentijn Vazquez, de enige grote Argentijnse spits die niet sterk is en niet kan koppen en geen neus voor goals heeft.
En nu zitten we weer met die Huerta. Mexicanen komen mij op WK's altijd over als snelle snedige en redelijk technische spelers, wij zitten met de enige trage Mexicaan opgescheept.
Met Llansana een Ajax-jeugdproduct die moeite heeft om de bal deftig in te spelen.

Anderlecht toch altijd een garantie om de uitzonderingen in een voetbalcultuur te vinden.

Indertijd vonden wij met Kanu zowat de enige Braziliaan zonder techniek.
Nadien kwam de Argentijn Vazquez, de enige grote Argentijnse spits die niet sterk is en niet kan koppen en geen neus voor goals heeft.
En nu zitten we weer met die Huerta. Mexicanen komen mij op WK's altijd over als snelle snedige en redelijk technische spelers, wij zitten met de enige trage Mexicaan opgescheept.
Met Llansana een Ajax-jeugdproduct die moeite heeft om de bal deftig in te spelen.
De beste scouts vinden de profielen die andere niet zien hè.. 😂

Wat ik nog het meest tragische vind is dat het me soms nog bitter weinig doet met al hunne gezever na 9 jaar niks te hebben gewonnen .
Toen Couckske overnam dacht ok is zien dat hij hier ook een succesverhaal schrijft .
Ik ga zen foute keuzes hier niet opnoemen want ik wil gaan slapen om 22H30.
Verkoop het aan die sheik van PSG i dont care .

Volgens Coucke is de basis alleszins gelegd.

Vraag me af aan welke champignons hij zit
Je kan natuurlijk altijd alles ridiculiseren omdat het Coucke is.
Hij doelt hier duidelijk op de verandering in bestuur: vandenhaute weg, verschueren in als voorzitter.
Daardoor ook Bornauw terug als ceo, en nu sibierski als TD.

Je kan altijd die basis in vraag stellen, maar feit is wel dat er gewoon een basis is om op te gaan werken en dat het nu aan die mensen is om zich te bewijzen.

Terug
Bovenaan