Jean Kindermans die terug zou komen toch een belangrijke om Neerpede terug op de rails te krijgen. Want ondanks een paar knappe resultaten op o.a. de future cup en de kdb cup, heeft Neerpede toch een paar serieuze klappen gekregen de laatste jaren. Met figuren als Verbeke en Borguet aan het hoofd, en een voorzitter die de hele boel wou gaan hervormen.
Het was wat een stuurloos schip geworden ook. Met entourages die al te vaak in het ongewisse werden gelaten.
Dus dat de kapitein van het schip terugkomt, heel belangrijk. Al was het maar om weer een duidelijke leider aan het roer te hebben.