Het moet wel gezegd: onder Van Holsbeeck werd Neerpede een gigantisch succesverhaal. Hij heeft Kindermans laten doen, ze hebben erin geïnvesteerd, etc. Ook omdat die wel inzag dat hem dat ademruimte gaf. HVH moest zich elk jaar verantwoorden aan de RVB en als je dan een Tielemans kan verkopen voor 25 miljoen euro, helpt dat om elders wat achterover te slaan zonder dat iemand zich vragen stelt. Ik heb vaak gezegd en meen dat ook: Van Holsbeeck zou nooit zo stom geweest zijn om Kompany proberen te lozen. Die wist hoe hij zijn eigen hachje moest redden.Wees maar zeker, jeugdwerking in Kessel was top. Nu dat alles bij Anderlecht naar de *** zou gaan had ik zien aankomen toen Van Holsbeek van Lier naar daar ging, die heeft bij ons namelijk eerst hetzelfde gedaan.
In elk van die verhalen is het jammere dat de supporters er niks aan kunnen doen, maar er wel de dupe van zijn (zie KV Mechelen, Beerschot, …).
Toen hij in de zak zat van Bayat wel eens een halfslachtige poging om Emilio Ferrera op de stoel van Kindermans te zetten maar dat is finaal nooit iets geworden.
Maar de periode van Van Holsbeeck is wel de periode van de bloei van Neerpede. En dat hield ons recht.
Vandaag toch eindelijk de grote reactie. Alle relevante supporters (Mauves Army, South Leaders, BCS, Fanboard) gezamenlijke eis om het ontslag van Vandenhaute, en spreken over een point of no return met zelfs dreigementen aan Vandenhaute gericht. Ik ben niet voor geweld maar ik ben heel blij dat hij nu geviseerd wordt en dit naar buitenkomt. Dit kan hij niet meer winnen.