Malaise bij Anderlecht

Ze zullen wel wat supporters kwijtspelen aan Union denk ik. Paar vrienden van mij gaan het laatste seizoen ook liever naar het Dudenpark

Dat zijn dan ook niet per se fans van de Anderlecht cultuur, en vooral fans van winnen.
En zo is er idd een groot deel van de fans, die de overstap zal maken.

Er is echter een groot deel van de supporters die fan is van Anderlecht voor het DNA. Technische spelers, aanvallend voetbal, eigen jeugd.
Als men daar aan gaat raken, ga je die idd ook verliezen, die ben je na de prachtige trainerswissel al kwijt, nadat ze 3 jaar bewezen hadden dat wat er op het veld gebeurt voor hen belangrijker is dan de resultaten. Zie maar naar het covid jaar, waar toch veel fans, ondanks slechte resultaten , achter de ploeg bleven staan, omdat de intenties wel de juiste waren inzake de clubcultuur.

Neerpede was lange tijd DE plek waar ons DNA werd gekweekt en bewaard, wat er ook met de eerste ploeg gebeurde. Vooral dankzij de mensen die aan de top van de Academy stonden. Wat Vandenhaute nu wil doen, is je reinste waanzin, met zijn onnozel cultuuromslag. Door het DNA van Neerpede aan te passen, minder op techniek, meer op fysiek, wordt je jeugdopleiding eenheidsworst. En gaat de kwaliteit gewoon achteruit gaan.

Als Vandenhaute dit overleefd, zijn we echt wel fucked.

Dat zijn dan ook niet per se fans van de Anderlecht cultuur, en vooral fans van winnen.
Tot voor kort stond de Anderlecht-cultuur ook wel gelijk aan winnen natuurlijk.

Maar ik snap wat je wil zeggen, je hebt altijd een groot deel successupporters. Op dit moment is er echter niet zoveel meer dat Anderlecht Anderlecht maakt imo. Dus ik begrijp wel dat (succes)fans voor leuk voetbal nu naar Union gaan kijken.

Moest VDH zijn aandeel in de club te koop stellen en je hebt iemand met puur, onversneden Anderlecht DNA die het koopt...
Maar gaat iemand als Kompany daar zin in hebben?

Maar ik snap wat je wil zeggen, je hebt altijd een groot deel successupporters. Op dit moment is er echter niet zoveel meer dat Anderlecht Anderlecht maakt imo. Dus ik begrijp wel dat (succes)fans voor leuk voetbal nu naar Union gaan kijken.

Moest VDH zijn aandeel in de club te koop stellen en je hebt iemand met puur, onversneden Anderlecht DNA die het koopt...
Als die 2 sjarels weg zijn wel ja. Weet alleen niet of hij daar genoeg centen voor heeft, om zoveel aandelen te kopen.

Was al van plan aandelen te kopen een paar jaar geleden, en zijn liefde voor Anderlecht is zeker niet minder geworden.
Dat hij hier dit seizoen nog wou blijven na alle achterbakse truken van Vandenhaute en Verbeke spreken daarin boekdelen.

Is dezelfde liefde die zowel Vanden Borre en Lukaku hebben voor hun clubje. En dat zal niet veranderen omdat daar 1 wanna be visionair de boel overhoop gooit. Alleen moet die echt wel nu weg, want hoe langer hij blijft, hoe harder het DNA en de cultuur zullen verdwijnen, waardoor Anderlecht al zijn uitstraling die het nog had kwijt zijn, en zal het hememaal niet meer de club zijn, zoals we die kenden.

Klopt, Anderlecht stond voor champagnevoetbal met hun slogan "the art of victory". Er werd gemord als er slecht voetbal werd gespeeld (zelfs al wonnen ze) en 2 wedstrijden niet winnen en er werd al gesproken over crisis. Nu staan ze dichter bij degradatie dan play-off 2... Ver, ver afgegleden die club. Ben zelf Club-supporter maar heb toch liever dat ze meedingen om play-off 1 (als minste ambitie). Komt onze competitie alleen maar ten goede want hoe meer kwaliteit hoe beter. Ben daarom ook blij met Union en Antwerp als aanwinsten van de Belgische top.

Neerpede was lange tijd DE plek waar ons DNA werd gekweekt en bewaard, wat er ook met de eerste ploeg gebeurde. Vooral dankzij de mensen die aan de top van de Academy stonden. Wat Vandenhaute nu wil doen, is je reinste waanzin, met zijn onnozel cultuuromslag. Door het DNA van Neerpede aan te passen, minder op techniek, meer op fysiek, wordt je jeugdopleiding eenheidsworst. En gaat de kwaliteit gewoon achteruit gaan.

Als Vandenhaute dit overleefd, zijn we echt wel fucked.
Op zich klopt het ook wel hé

Als moderne voetballer moet je veel High intensy runs aankunnen, je moet een hoge vo2 max hebben.
Maar men gaat daar nu natuurlijk ook al wel aan werken van jongsaf en men werkt al met data dus ik zie niet in waarom het niet hand in hand zou kunnen gaan.
Wouter zou dan kwaad zijn omdat Bounida vertrokken is, terwijl dat net één speler was die teert op klasse en techniek en amper fysiek heeft.

Van een Yari vind ik ook al een tijdje dat hij fysiek is blijven staan dus werkt de 1e ploeg ook niet goed?
Terwijl Amuzu, Arnstadt en Kana, Debast fysiek toch echt enorm gegroeid zijn (als spiermassa = fysiek dan)

Dan lees ik trouwens weer dat ze ook met Murillio aan het leuren zijn in elk godvergeten land, terwijl die gast toch een fysiek heeft om U tegen te zeggen.
Die mens blaast koud en warm tegelijk

@Flappy ik vind dat Romelu ferm stil is op zijn socials, het was toch hij die Kindermans als zijn 2e vader zag.
Dendoncker heeft nu wel gereageerd dat hij zonder Kindermans nooit naar Anderlecht was gegaan

Anderlecht moet gewoon in vereffening gaan en in amateur herbeginnen. De acties die nodig zijn om er een rendabel bedrijf van te maken gaat de gemiddelde supporter gewoon niet slikken.

Heel jammer, maar wel een realiteit. Anderlecht kan niet EN meedoen voor PO1 én Neerpede onderhouden. Daar is gewoon geen geld voor. Neerpede is ook gewoon heel duur.

Anderlecht moet gewoon in vereffening gaan en in amateur herbeginnen. De acties die nodig zijn om er een rendabel bedrijf van te maken gaat de gemiddelde supporter gewoon niet slikken.

Heel jammer, maar wel een realiteit. Anderlecht kan niet EN meedoen voor PO1 én Neerpede onderhouden. Daar is gewoon geen geld voor. Neerpede is ook gewoon heel duur.
En op welke manier gaan we dan nog meedoen voor PO1 ?
Met transfers als Raman en Hoedt?

Als moderne voetballer moet je veel High intensy runs aankunnen, je moet een hoge vo2 max hebben.
Maar men gaat daar nu natuurlijk ook al wel aan werken van jongsaf en men werkt al met data dus ik zie niet in waarom het niet hand in hand zou kunnen gaan.
Wouter zou dan kwaad zijn omdat Bounida vertrokken is, terwijl dat net één speler was die teert op klasse en techniek en amper fysiek heeft.
Tuurlijk is dat belangrijk. Maar minder gaan focussen op techniek om een bende 17 jarige lopers te gaan introduceren is gewoon onnozel.

Het is net door die sterke basistechniek, en de manier waarop men spelers opleid op Neerpede, dat we zoveel spelers in het profvoetbal kunnen krijgen. Leren lopen en "vechten", dat kan je nog altijd leren. Als je trouwens onze futures in 1B ziet spelen, zie je toch dat daar ook niet echt een probleem is? Alsof die gasten niet lopen, en vechten voor iedere bal.

Da's nu ook wel een beetje zever. Neerpede heeft de club nooit tegengehouden succesvol te zijn, integendeel. De vorige 2 jaar hebben we gewoon PO1 gehaald hoor. Men doet hier nu ineens alsof dat allemaal utopie was. We eindigden op 1 overwinning tegen Union van de 2de plaats finaal.

Maar je kan niet alleen maar op gasten van 20 rekenen. Het is het beleid in de eerste ploeg dat faalt.

Er gaan sowieso ettelijke miljoenen de club verlaten.
Enock Agyei & Duranville zijn sinds de koerswijziging totaal niet meer geneigd hun contract te verlengen, en trekken wellicht goedkoop naar een andere bestemming na dit seizoen.
Enock zijn broer is intussen weg. Voorbode op wat komt?

Van een Yari vind ik ook al een tijdje dat hij fysiek is blijven staan dus werkt de 1e ploeg ook niet goed?
Terwijl Amuzu, Arnstadt en Kana, Debast fysiek toch echt enorm gegroeid zijn (als spiermassa = fysiek dan)

Dan lees ik trouwens weer dat ze ook met Murillio aan het leuren zijn in elk godvergeten land, terwijl die gast toch een fysiek heeft om U tegen te zeggen.
Die mens blaast koud en warm tegelijk

@Flappy ik vind dat Romelu ferm stil is op zijn socials, het was toch hij die Kindermans als zijn 2e vader zag.
Dendoncker heeft nu wel gereageerd dat hij zonder Kindermans nooit naar Anderlecht was gegaan

Daar wordt al lang mee gewerkt, met dat soort data.
Maar Mazzu kreeg zijn stoempersvoetbal er niet in en ging het dan op de jeugd steken.
Dat Yari blijft hangen is een feit en van mij mogen ze zoiets na 2-3 jaar eerste ploeg concluderen en verpatsen. No problemo. Niet elke voetballer maakt progressie als ze in de eerste ploeg staan.

Ongelofelijk dat er nog fans zijn die Vandenhoute en Verbeke blijven verdedigen, door te stellen dat sommige dikke contracten nog van voor hun tijd zijn en die de input van Kindermans en Kompany minimaliseren.

Ongelofelijk dat er nog fans zijn die Vandenhoute en Verbeke blijven verdedigen, door te stellen dat sommige dikke contracten nog van voor hun tijd zijn en die de input van Kindermans en Kompany minimaliseren.
Stijn Baert en Gentenaar Hans Vandeweghe op kop.
En oh ja, Sam Kerkhofs natuurlijk.

Niet toevallig die allemaal.

Da's nu ook wel een beetje zever. Neerpede heeft de club nooit tegengehouden succesvol te zijn, integendeel. De vorige 2 jaar hebben we gewoon PO1 gehaald hoor. Men doet hier nu ineens alsof dat allemaal utopie was. We eindigden op 1 overwinning tegen Union van de 2de plaats finaal.

Maar je kan niet alleen maar op gasten van 20 rekenen. Het is het beleid in de eerste ploeg dat faalt.
OK, maar dat heb je dus gedaan met een budgettair deficit van 27 miljoen... en blijkbaar heeft Coucke nu gezegd dat het goed geweest is met geld bijpompen, maw, de club moet besparen ... 27 miljoen namelijk.

Vraag is dus of je gelijkaardige resultaten kan halen mits deze besparingen?

Terug
Bovenaan