Malaise bij Anderlecht

Het feit dat Silva op een eiland staat komt toch ook door Yari en Amuzu die er rond spelen en geen bal tot bij hem krijgen.

Zit Esposito eigenlijk nog ergens in een C of D selectie? 😅

Onze nieuwe topschutter heeft al 3 goals gemaakt dit seizoen :clap:
Refaelov had er toch al 4?

Ik begrijp eigenlijk totaal niet waarom hij niet eens met Esposito - Silva speelde
Dat systeem van Yari in een vrije rol die toch ook op rechts moet spelen zorgt er ook voor dat Silva veel te veel werk moet verzetten en veel te veel moet inzakken en bijgevolg nooit vooraan te vinden is.

Kunt ze niet vergelijken natuurlijk maar Zirkzee - Kouamé was ook zo

Refaelov had er toch al 4?

Ik begrijp eigenlijk totaal niet waarom hij niet eens met Esposito - Silva speelde
Dat systeem van Yari in een vrije rol die toch ook op rechts moet spelen zorgt er ook voor dat Silva veel te veel werk moet verzetten en veel te veel moet inzakken en bijgevolg nooit vooraan te vinden is.

Kunt ze niet vergelijken natuurlijk maar Zirkzee - Kouamé was ook zo

Juist, 4. Correctie.

Volgens mij was dat wel het initiële doel: Zirkzee die vervangen werd door Esposito. Beetje hangend, goed afstandsschot, zwervend rond een harde werker. Silva die overal wat rondloopt en achteraan knalt, bal kan bijhouden en duels kan uitvechten. In de rol van Kouame dus.

Ik ga dus ook niet akkoord met de vergelijking tussen Zirkzee en Silva. Voor mij moet je Silva als een vervanger van Kouame zien, en daar waren we niet noodzakelijk slechter af dan vorig jaar. Maar het verschil tussen de Esposito van bij ons en de Zirkzee onder Kompany is wel dag en nacht en dat bepaalt heel veel.

Nu ik hoorde ook dat Esposito al bij zijn medische testen de clown zat uit te hangen. Nam de boel nooit serieus. Daar hebben ze zich serieus aan mispakt. Maar ik ben er ook van overtuigd dat je met Kompany gewoon had gespeeld met Zirkzee-Silva en in zijn systeem zou dat vuurwerk opgeleverd hebben.

Laatste doelpunten bij ons: allemaal Fabio Silva of een owngoal.

Anderlecht zonder Silva:

Was van oktober geleden dat hij een veldgoal gescoord had dus dat zal wel meevallen toch?
De leegte ligt vooral ook achter hem he. Yari 2 goals en 1 assist. Refaelov 2 goals sinds september. Amuzu, 1 goal en 2 assists sinds augustus.
Stroeykens amper 2 goals, mag toch ook meer zijn. Dreyer heeft wel goede stats bij Midtjylland dus misschien brengt die wel scorend vermogen mee.

Als je dan bij ons bvb kijkt naast de spitsen, Nielsen 6 goals, Vanaken 6 goals, Skov Olsen 6 goals.
Los van het feit dat we nu echt wel inefficiënt afwerken, kunnen er bij ons wel meer spelers een goal maken.

Over Karetsis die terug naar Genk gaat.

Blijkbaar zou Wouter zelf de onderhandelingen gedaan hebben, en heeft hij er daar wederom een boeltje van gemaakt, waardoor de ouders zich allesbehalve gerespecteerd voelden.

En daarom is het een ramp dat die sjarel Kindermans heeft weggepest.

Over Karetsis die terug naar Genk gaat.

Blijkbaar zou Wouter zelf de onderhandelingen gedaan hebben, en heeft hij er daar wederom een boeltje van gemaakt, waardoor de ouders zich allesbehalve gerespecteerd voelden.

En daarom is het een ramp dat die sjarel Kindermans heeft weggepest.
Nja, dat lijkt me dan toch vooral weer een verhaal dat draait rond geld hoor. Kindermans is verantwoordelijk voor uw jeugdopleiding en is uitstekend in die rol, maar onderhandelingen met speler en/of ouders dienen toch niet door hem gedaan worden? Hij kan daar een assisterende rol in hebben, maar financiële beslissingen moeten door uw sportief directeur gemaakt worden, een sportief directeur die er op dat moment wellicht niet (of net?) was.

Ouders die onderhandelen met de voorzitter van de ploeg, ik zie niet goed in waar het daar ontbreekt aan respect... Dat het een communicatief zeer zwakke verschijning is, is zeker waar, maar een voorzitter die de rol van de sportief directeur opneemt en onderhandelt met ouders vind ik nu geen teken van een gebrek aan respect. Draai anders de rollen eens om: Een ploeg in volle crisis gaan verlaten nadat ze 2,5 jaar in u hebben geloofd, u vertrouwen hebben gegeven en u de kans hebben gegeven om te groeien verlaten omdat de zak geld in Limburg groter is. Is dat dan zo respectvol?

Terug
Bovenaan