Malaise bij Anderlecht

Champagne in alle paars-witte huiskamers?
Nog niet..

Woutertje zit er nog .. De champagne is er voor als die buiten vliegt.

Ik ben wel enorm gedegouteerd in hetgeen in de media verschenen is de afgelopen week. Flagrante leugens gestuurd door Wouter en Peter.

Ik hoop echt dat Fredberg Kindermans nog kan overtuigen om toch te blijven, want anders is RSCA echt dood en begraven. En nee, zijn zogezegd te hoge loon is niet de reden. Hij is de laatste verdediger van het rsca-dna.

Verbeke verdiende trouwens 3x zoveel als hem. Gewoon om wat aan Football Manager scouting te doen zonder enig inzicht of connecties.

Discussies aangaan met mensen die al die gestuurde bagger voor waarheid aannemen is vermoeiend. Zeker aangezien ik van meerdere (betrouwbare) personen met inside informatie volledig andere dingen hoor.

Verbeke, hoe hard kan je afglijden van je status in nauwelijks een jaar tijd ofzo ...
Lijkt me ook een zelfingenomen persoon en een enorme opportunist.

Ik meen te herinneren dat men bij Club uiteindelijk ook blij waren om er van af te zijn.

Zolang onze Wouter er nog zit uiteraard details, maar hier moesten we ook alleszins vanaf raken. Opportunistisch handpopje die het manipuleren niet schuwde. En klaar was om Neerpede te verkloten met zijn data die hij niet kan interpreteren.

Wel weer tekenend hoe een Pieter Jan Calcoen deze schaamteloos zit te verdedigen.

Toont nog eens aan hoe ongezond het is dat bepaalde journalisten net iets te goed overeenkomen met de mensen en clubs waar ze over schrijven, en die persoonlijke band blijkbaar echt niet los van mekaar kunnen zien.

Ik verbaas me wel over de snelheid waarmee die lofredes en verafgodingen in de krant verschijnen.
Ook wel vreemd dat men stelt dat het Fredberg is die hem buiten gooit maar het eigenlijk de raad van bestuur is die Peter’s vennootschap indertijd heeft benoemd als CEO sports, waardoor mi het diezelfde Raad is die beslist over het ontslag..
Iemand meer inside info hierover?

Ik verbaas me wel over de snelheid waarmee die lofredes en verafgodingen in de krant verschijnen.

Op zich niet zo vreemd als je de voorbije jaren om de 5 minuten met die journalisten aan de lijn hing om te vragen artikels aan te passen. ;)

Zou mij niet verbazen als de trend van de artikels van vandaag zich doorzet door diezelfde journalisten, en Fredberg heel kritisch benadert zal worden.

Op zich niet zo vreemd als je de voorbije jaren om de 5 minuten met die journalisten aan de lijn hing om te vragen artikels aan te passen. ;)

Zou mij niet verbazen als de trend van de artikels van vandaag zich doorzet door diezelfde journalisten, en Fredberg heel kritisch benadert zal worden.
Op HLN was er al een hele profielschets ‘wie is Fredberg, ex-militair en ex-agent’

Hij verdiende 600k per jaar, zal toch een stevige oprotpremie zijn
Zal contractueel bepaald zijn, was via zijn firma als zelfstandige aan de slag als ik het goed begrijp. Als zelfstandige bouw je liefst ook soortgelijke bescherming met bedrag x gelijk aan y aantal maanden gemiddelde vergoedingen of andere bewoordingen.

In dat opzicht is die 600k nog half te begrijpen. Als die 600k bruto als werknemer had, dat was nog een zwaardere dobber geweest. Al is het toch relatief veel als je ziet wat de waarde van Anderlecht is. Als je als club op de kleintjes moet letten, zal je zeker capabele mensen vinden voor minder en misschien wel de helft van dat bedrag. Iemand die los 20k per maand kan factureren, dat zijn toch al de meer nobelen onder ons. Als je dan 50k factureert, dan moet je de club consistent miljoenen opleveren jaar op jaar imo.

Het was ook wel een kwestie van tijd. Cru gezegd kon Anderlecht het niet hebben dat hij uitviel. Zeker op dat moment niet. Ik heb alle respect voor het menselijke aspect, burnouts zijn niet om mee te lachen en Verbeke had alle redenen om er eentje te krijgen. Maar Anderlecht kan zich het niet veroorloven om daar op te wachten. En dan kwam Fredberg effectief daar, dan is er plots nog een extra kapitein aan boord. Dat kon niet zo blijven. En dan wordt het al moeilijk om zijn plaatsje te vinden zeker als hij zo een contract heeft, dat moet verantwoord worden.

Ik denk ook niet dat hij resoluut incapabel is, al is de Kompany-saga deels op zijn rekening te schrijven. Maar om bij Anderlecht succesvol CEO te zijn moet je wel uit bijzonder hout gesneden zijn op alle vlak. De druk is immens en permanent. Dat stopt nooit. Ook niet als je een zware ziekte krijgt, die verwachtingen en verplichtingen blijven. En als je 3 goede transfers hebt maar één slechte, dan gaat die slechte je blijven aangerekend worden. Gigantisch zwaar.

Dus ja, ik hoop dat Fredberg brass balls heeft, want hij gaat het nodig hebben. Dit vereist een Dehaene-achtige inspanning.

Ik denk ook niet dat hij resoluut incapabel is, al is de Kompany-saga deels op zijn rekening te schrijven. Maar om bij Anderlecht succesvol CEO te zijn moet je wel uit bijzonder hout gesneden zijn op alle vlak. De druk is immens en permanent. Dat stopt nooit. Ook niet als je een zware ziekte krijgt, die verwachtingen en verplichtingen blijven. En als je 3 goede transfers hebt maar één slechte, dan gaat die slechte je blijven aangerekend worden. Gigantisch zwaar.

Mja. De “Kompany saga” echt wel volledig in de schoenen van Wouter te schuiven hoor.

Verbeke heeft begin vorig seizoen gekozen om zijn wagonnetje volledig aan Vandenhaute te hangen, en mee te gaan in zijn achterbaks gedoe. Opportunistisch als hij is.

Om dan, eens hij zich niet meer achter de schouders van Kompany kon verschuilen er onderdoor ging. Als we al zijn transfers onder de loep nemen, moeten we toch concluderen dat hij en zijn team dan wel data kunnen ophalen, maar toch vooral moeite hebben om die data te interpreteren.

Zijn duurste transfers waren Bundu, Ishaq, Diawara, Angulo, Olsson. Geen enkele daarvan is voorlopig een succes.

Gomez en Cullen waren sterke transfers. Zirkzee, Nmecha en Kouamé goeie loan deals. Voor de rest is het rapport toch wel heel povertjes, en komt hij verre van niet aan de 3 goeie, 1 slechte transfer ratio.

Nu zijn ze blijkbaar vollebak met Duranville aan het leuren. Moest die jonge al geen vertrouwen hebben om bij te tekenen zal het ook nie terugkomen

Maar 9 miljoen voor Amuzu? Dat is onvoldoende

:sarcastic:

Duranville is een jaar geleden veranderd van makelaar, is overgestapt naar de makelaar van Lavia. Dat is een kerel die op Neerpede elke jonge speler van Afrikaanse achtergrond het hoofd zot probeert te maken. Verbeke heeft bij het misgelopen contract met Lavia die mens wat tegen het hoofd gestoten en kon er niet meer mee door 1 deur.

Duranville stond in de zomer al dicht bij een transfer, akkoord met Dortmund was er toen al. Fredberg heeft de laatste weken nog een laatste keer geprobeerd alles uit de kast te halen, ze kennen zijn immens potentieel, maar zijn management heeft laten weten sowieso niet meer bij te tekenen. Hopeloze zaak dus helaas.

Duranville is een jaar geleden veranderd van makelaar, is overgestapt naar de makelaar van Lavia. Dat is een kerel die op Neerpede elke jonge speler van Afrikaanse achtergrond het hoofd zot probeert te maken. Verbeke heeft bij het misgelopen contract met Lavia die mens wat tegen het hoofd gestoten en kon er niet meer mee door 1 deur.

Duranville stond in de zomer al dicht bij een transfer, akkoord met Dortmund was er toen al. Fredberg heeft de laatste weken nog een laatste keer geprobeerd alles uit de kast te halen, ze kennen zijn immens potentieel, maar zijn management heeft laten weten sowieso niet meer bij te tekenen. Hopeloze zaak dus helaas.
Naar het schijnt zijn het ook vooral de ouders van Duranville die het grote geld geroken hebben. Maar als hij niet wil bijtekenen, is het de moment om hem te verkopen, spijtig genoeg.

De enige manier om toptalenten zo goed en lang mogelijk te houden is ervoor zorgen dat uw eerste ploeg draait en aantrekkelijk is. Neerpede blijft prima: een uitstekende opleiding, je kan haast nergens beter zitten.
Maar het loopt mis als ze de keuze moeten maken of ze in de eerste ploeg willen gaan voetballen of elders hun geluk gaan proeven.

't Werk is dus aan Fredberg, Riemer en co. Enkel daar kan het gekeerd worden. Balans zoeken tussen jongeren daar kansen geven, zo hoog mogelijk meespelen, financieel aantrekkelijke contracten geven en spelers individueel beter maken.
En zelfs dan nog gaat ge er regelmatig verliezen.

Terug
Bovenaan