Malaise bij Anderlecht

Die beschouwing van pvdb… holy f*ck… wat is dat? :rofl: Daar is niks subtiel meer aan, vrij duidelijk in wiens zak die zit/zat… die redactie bij Sporza mag daar toch ook eens op ingrijpen?
Volgens Evert heeft hij de boodschap van VDH nochtans niet begrepen.

Dat ze bij Sporza niet altijd even objectief zijn, of tout court kundig zijn, is algemeen geweten, maar dit begint toch de proporties van een heksenjacht aan te nemen hoor jongens. Ik snap dat het moeilijke tijden zijn als Anderlechtsupporter, maar elke dag ik hier kom kijken hoe meer onzinnig de posts hier worden.

Het oortje begrijp ik ook niet goed.
Sportief directeur heeft zich niet te moeien met de ploeg die op het veld staat of de gekozen namen/tactiek

Maar ik begrijp wel dat die het veld op komt en naar de supporters gaat.
Vorige week hebben die 2 wel samen gezeten met die supportersgroepen + er stond wel wat druk op de ketel, als het dan even goed afloopt moogt ge ook wel "vieren" of content zijn

Dat ze bij Sporza niet altijd even objectief zijn, of tout court kundig zijn, is algemeen geweten, maar dit begint toch de proporties van een heksenjacht aan te nemen hoor jongens. Ik snap dat het moeilijke tijden zijn als Anderlechtsupporter, maar elke dag ik hier kom kijken hoe meer onzinnig de posts hier worden.
Om hier elke dag erover te ranten is inderdaad onzinnig, ondergetekende maakt er zich ook schuldig aan.
Maar hey het is onze rant-topic.

Maar bon, Frank Raes in de zomer letterlijk toegegeven dat Vandenbempt heel close is met Vandenhaute.
En met Van Holsbeeck.

Dus onze rants waren terecht☝️

Zo meldt La Dernière Heure dat Enock Agyei allicht voor een ander avontuur kiest. De 18-jarige aanvaller maakte dit seizoen al behoorlijk wat minuten bij de RSCA Futures in de Challenger Pro League, maar zijn contract loopt na dit seizoen af. En dat gegeven levert hem heel wat interesse op. Zo zou ook Standard aan zijn mouw trekken.

:headshake:

De grootste heks is PvDB , heeft ook het haar ervoor , daar mag gerust is op gejagen worden .

Heb ook een grote afkeer van Peter VDB als (gekleurd) analyticus, maar in dit stukje zegt hij imo toch niet zo erg veel verkeerd. Jullie focussen de laatste tijd precies té veel op de messenger en zijn al dan niet oprechte motieven.

Soms is dat terecht (kuch PJ Calcoen kuch) maar soms is de ratio echt wat ver zoek.
Kompany was ne slechte , Mazzu was den beste trainer van het heelal , Bepampering van Neerpede ( imo nog altijd de beste jeugd) , Ocharme Verbeke , handpop VDH , nu Fredberg , ik kan uren doorgaan .

Om hier elke dag erover te ranten is inderdaad onzinnig, ondergetekende maakt er zich ook schuldig aan.
Maar hey het is onze rant-topic.

Maar bon, Frank Raes in de zomer letterlijk toegegeven dat Vandenbempt heel close is met Vandenhaute.
En met Van Holsbeeck.

Dus onze rants waren terecht☝️
Dat hij close is met het Anderlechtbestuur is geweten, dat maakt jullie rants nog niet terecht.

Gisteren was de kritiek op zijn stuk dat hij de memo van zijn goede vriend niet goed begrepen had. Of zou het kunnen dat hij zijn goede vriend toch niet altijd naar de mond praat?

En het is een topic om over de malaise bij Anderlecht te discussiëren, niet om het ene verwijt na de andere shitpost te posten. Hou dat soort dingen voor de commentsectie van HLN, of als FB-reactie op voetbalkrantartikels.

Gisteren was de kritiek op zijn stuk dat hij de memo van zijn goede vriend niet goed begrepen had. Of zou het kunnen dat hij zijn goede vriend toch niet altijd naar de mond praat?

Dat waren mijn woorden niet dus ik verdedig dat niet.

Maar we komen misschien nu wel bij een mogelijke ongemakkelijke waarheid dat, moest die Fredberg effectief uit het juiste hout gesneden zijn (valt nog te bezien), dat dat de verdienste is van Vandenhaute en dat is een splijtzwam die ik nog niet aankan.

Peter heeft gewoon al heel veel tenenkrullende analyses geschreven en ik word daar kwaad van, ook als hij zoals gisteren schiet op Parker terwijl die mens nog geen maand hier is. Maar inderdaad dan bekijk je het soms met een vergrootglas

Dat hij close is met het Anderlechtbestuur is geweten, dat maakt jullie rants nog niet terecht.

En het is een topic om over de malaise bij Anderlecht te discussiëren, niet om het ene verwijt na de andere shitpost te posten. Hou dat soort dingen voor de commentsectie van HLN, of als FB-reactie op voetbalkrantartikels.
Ik maakte gewoon een boude bedenking hè omdat een eerdere zotte gedachte (Verbeke voor de bus) plots bewaarheid was geworden. Het lijkt me ondenkbaar dat het ontslag van Verbeke enkel door Fredberg werd beslist.
Maar oké ik zal mij wat inhouden 😊

Het zijn solden bij Anderlecht, andere clubs weten het ondertussen ook.
Vooral een leegloop van jeugd bij wie ze de 2 vorige jaren al hemel en aarde moesten bewegen om hen te overtuigen.
Sadiki lang gewacht, bij Duranville was 't kantje-boordje, we raakten ondertussen Godts, Lavia & Bounida kwijt,...

Het klimaat is fel veranderd ook. Ik las op het Anderlechtforum nog een terechte opmerking. In onze tijd op de speelplaats was iedereen voor Anderlecht, Standard, Brugge of zelfs KVM (tijd van De Mos toen ik nog heel jong was). We speelden dan dat we Degryse of Nilis waren, de wat vreemdere kinderen speelden dat ze Lei Clijsters waren.

Nu speelt de jeugd met truitjes van Messi en Mbappé, van PSG of City of Real. De Belgische ploegen, dat is verdwenen. Niemand droomt daar nog van.

Mjah ge kan elke dag die buitenlandse matchen gemakkelijk bekijken nu. Vroeger was dat allemaal van horen zeggen bijna. En dan koop je nu wel sneller een truitje van Messi dan van Rocky Peeters natuurlijk.

Zo spelers als Nilis of Degryse blijven ook niet langer dan een jaar of twee bij onze clubs. Dat moeten we ook wel realiseren. Ik vermoed dat ze regelmatig roepen dat ze De Bruyne, Hazard of Lukaku zijn enzovoort. Maar bon, tenzij daar ene roept dat ie Vanaken of Debast is zal daar geen JPL speler in zitten neen.

Heb ook een grote afkeer van Peter VDB als (gekleurd) analyticus, maar in dit stukje zegt hij imo toch niet zo erg veel verkeerd. Jullie focussen de laatste tijd precies té veel op de messenger en zijn al dan niet oprechte motieven.

Soms is dat terecht (kuch PJ Calcoen kuch) maar soms is de ratio echt wat ver zoek.

Dat hij vervolgens Verbeke door dik en dun gaat zitten verdedigen, iemand die vorig seizoen bijna altijd in de kleedkamer zat om druk op Kompany te zetten, vergeten jullie dan toch even? En we zitten dan ook nog eens met een voorzitter die zich ongezien moeit met het sportieve.

Vinden jullie dat dan niet opvallend? Vandenhaute, zijn trainer Mazzu en Verbeke die door een groepje journalisten door dik en dun gesteund worden, en andere figuren als Kompany, Coucke en nu ook Fredberg die een pak zwaarder worden aangepakt door diezelfde personen? Vandenbempt 1 van de voortrekkers in deze trend.

Wouter is boos dat er gesnoeid is in zijn verantwoordelijkheden, had hij nooit verwacht, en dat laat hij voelen via zijn connecties in de pers.

Dat hij vervolgens Verbeke door dik en dun gaat zitten verdedigen

"Ik vond het een weinig menselijke manier waarop hij opzijgeschoven is. Verbeke betaalt een zware prijs voor één mislukte mercato."

"Een risicovolle beslissing ook. De Denen zijn niet vertrouwd met de club of de Belgische competitie. We zullen zien waar het finaal eindigt."

"Maar... Fredberg heeft misschien wel gescoord bij enkele leden van de Raad van Bestuur. Die zagen Peter Verbeke graag vertrekken."
waar in deze tekst verdedigt hij hem?

nogmaals, ook totaal geen fan van de man en ik betwijfel zijn motivaties (bijna) even hard als jou
maar in deze zei hij weinig verkeerd.

Laatst bewerkt:
waar in deze tekst verdedigt hij hem?

nogmaals, ook totaal geen fan van de man en ik betwijfel zijn motivaties (bijna) even hard als jou
maar in deze zei hij weinig verkeerd.

Als je dit artikel los van alles ziet mss wel. Maar het zijn altijd diezelfde mechanismes die je ziet terugkomen als je alles van wat dichterbij volgt.

Toch weer een staaltje stemmingmakerij? Verbeke het slachtoffer, van die stoute raad van bestuur. Diezelfde raad van bestuur die arme Wouter, die hier toch ook al zoveel goeie zaken heeft gedaan, bevoegdheden heeft afgepakt.

Duidelijk dat Vandenhaute bepaalde journalisten volledig in zijn zak heeft zitten toch? Je moet wel heel naïef zijn om dat niet te zien. (Niet naar u Pegasus ;) )

Terug
Bovenaan