Malaise bij Anderlecht

Ik snap dat ook tot op een bepaald punt he.

Alles draait rond bronnen. En Verbeke was de laatste jaren een belangrijke bron voor veel journalisten.
Bij Vandenbempt zit je dan weer met een wederkerend probleem dat hij zich teveel laat beïnvloeden door vriendschappen. Deed het bij Van Holsbeeck, doet het nu bij Vandenhaute. En Verbeke is nu eenmaal de golden boy van Vandenhaute, die hij dan maar onder de bus heeft geworpen om zijn eigen vel te redden. Zonder de protesten de voorbije maand zat Verbeke nu gewoon aan het hoofd van Neerpede.

Tja, wat zou je nu willen, Vandenhaute en Vandenbempt zijn ex-collega's van op dezelfde dienst op BRT/VRT én Vandenhaute zijn vrouw werkt nog steeds op diezelfde dienst als collega van Vandenbempt.

Tuurlijk zijn de Sporza berichten over Anderlecht dan beïnvloed en gekleurd.

Anders zou dat zowat hetzelfde zijn alsof Gertje Verhulst de nieuwe show van James Cooke zou afkraken.

Tja, wat zou je nu willen, Vandenhaute en Vandenbempt zijn ex-collega's van op dezelfde dienst op BRT/VRT én Vandenhaute zijn vrouw werkt nog steeds op diezelfde dienst als collega van Vandenbempt.

Tuurlijk zijn de Sporza berichten over Anderlecht dan beïnvloed en gekleurd.

Anders zou dat zowat hetzelfde zijn alsof Gertje Verhulst de nieuwe show van James Cooke zou afkraken.

Dus letterlijk iedereen die daar werkt, incl webredactie en eindredactie publiceren alles over anderlecht, wars van de deontologie die ze moeten volgen, omdat een van de vele nieuwslezers de vrouw is, en een commentator een maat van vroeger is?
Dat terwijl andere fans verhuld als journalist zoals Bart Aerts gewoon op dezelfde redactie werken?

Moet toch vonken geven in die wereld.

Dus letterlijk iedereen die daar werkt, incl webredactie en eindredactie publiceren alles over anderlecht, wars van de deontologie die ze moeten volgen, omdat een van de vele nieuwslezers de vrouw is, en een commentator een maat van vroeger is?
Dat terwijl andere fans verhuld als journalist zoals Bart Aerts gewoon op dezelfde redactie werken?

Moet toch vonken geven in die wereld.
Dat Vandenhaute in principe de koers kan weghalen bij de VRT speelt weldegelijk een rol. Uiteraard gaat men journalisten niet verplichten Vandenhaute promo te spuien, daar is Bart Aerts het mooiste bewijs van. Maar men houdt daar Vandenhaute toch liever zoveel mogelijk te vriend.

Vandenbempt natuurlijk geval apart, door zijn vriendschap met Vandenhaute. En hij neutrale berichtgeving niet te serieus neemt.

Vooral een leegloop van jeugd bij wie ze de 2 vorige jaren al hemel en aarde moesten bewegen om hen te overtuigen.
Sadiki lang gewacht, bij Duranville was 't kantje-boordje, we raakten ondertussen Godts, Lavia & Bounida kwijt,...

Het klimaat is fel veranderd ook. Ik las op het Anderlechtforum nog een terechte opmerking. In onze tijd op de speelplaats was iedereen voor Anderlecht, Standard, Brugge of zelfs KVM (tijd van De Mos toen ik nog heel jong was). We speelden dan dat we Degryse of Nilis waren, de wat vreemdere kinderen speelden dat ze Lei Clijsters waren.

Nu speelt de jeugd met truitjes van Messi en Mbappé, van PSG of City of Real. De Belgische ploegen, dat is verdwenen. Niemand droomt daar nog van.
Als Man City komt kloppen geef ik Lavia geen ongelijk , Bounida 's ouders roken geld daar kan je gene zak aandoen .
Julien , is volgens vele het grootste opkomend talent die we ooit hebben gezien , geen wonder dat verschillende topclubs aan dien zen mouw hangen , als die fit staat die altijd bij ons in de basis , dus de keuze zal bij hem liggen ofc , garantie op spelen of ne zak geld .
Sadiki zie ik niet direct vertrekken .

Dat Vandenhaute in principe de koers kan weghalen bij de VRT speelt weldegelijk een rol. Uiteraard gaat men journalisten niet verplichten Vandenhaute promo te spuien, daar is Bart Aerts het mooiste bewijs van. Maar men houdt daar Vandenhaute toch liever zoveel mogelijk te vriend.

Vandenbempt natuurlijk geval apart, door zijn vriendschap met Vandenhaute. En hij neutrale berichtgeving niet te serieus neemt.
Ik snap volledig wat je wil zeggen, en waarschijnlijk heb je wel (grotendeels) gelijk.
Maar al wat hier gezegd wordt over PVDB en sporza redactie tout court ... is dat eigenlijk gebaseerd op assumpties, halve waarheden? Of effectief bevestigde zaken?

Wie zegt er dat VDH zomaar de koers gaat weghalen bij de VRT omdat er negatieve/objectieve verslaggeving komt over zijn persoon of de gang van zaken bij Anderlecht onder zijn beleid? Of omdat zijn vrouw bij de VRT werkt, of PVDB toevallig de mening toegedaan is wat niet in jullie kraam past? Ik hoor bij vele Clubsupporters dat zijn analyses ook niet in het kraam van hen past terwijl ik regelmatig ook wel denk van "sjah, daar zit wel iets in" of "zo had ik het nog niet bekeken". Ik ben het ook heus niet altijd eens daarmee, maar het is niet omdat je iemand zijn mening niet deelt dat het per definitie een leugenaar of handpop is natuurlijk.

Ik snap volledig wat je wil zeggen, en waarschijnlijk heb je wel (grotendeels) gelijk.
Maar al wat hier gezegd wordt over PVDB en sporza redactie tout court ... is dat eigenlijk gebaseerd op assumpties, halve waarheden? Of effectief bevestigde zaken?

Wie zegt er dat VDH zomaar de koers gaat weghalen bij de VRT omdat er negatieve/objectieve verslaggeving komt over zijn persoon of de gang van zaken bij Anderlecht onder zijn beleid? Of omdat zijn vrouw bij de VRT werkt, of PVDB toevallig de mening toegedaan is wat niet in jullie kraam past? Ik hoor bij vele Clubsupporters dat zijn analyses ook niet in het kraam van hen past terwijl ik regelmatig ook wel denk van "sjah, daar zit wel iets in" of "zo had ik het nog niet bekeken". Ik ben het ook heus niet altijd eens daarmee, maar het is niet omdat je iemand zijn mening niet deelt dat het per definitie een leugenaar of handpop is natuurlijk.
ALs je om de 5 min draait van richting zal je wel is iets correct zeggen he :p

maar het is niet omdat je iemand zijn mening niet deelt dat het per definitie een leugenaar of handpop is natuurlijk.
Daar ben ik het wel mee eens hoor. Ik neem PVDB vaak niet serieus maar kan goed zijn dat het effectief zijn mening is, om god weet welke reden.
Vaak omdat hij maar eenzijdige bronnen heeft volgens mij. Kan ook zijn dat hij te dicht tegen mensen staat waardoor hij ze te vriendelijk inschat. Raes zei zo over hem dat hij echt teleurgesteld was in Van Holsbeeck terwijl elke Anderlechtfan al jaren liep te schreeuwen dat die band met Bayat niet zuiver was.

Maar hypocriet is het alleszins wel: nu al Fredberg afschilderen voor een moeial terwijl Verbeke elke week in de kleedkamer zat en WVDH daar vorige week tegen Club ook nog zat en daar dan niks over zeggen. Heb vaak bij hem de indruk dat hij wat liever is voor ‘eentje van ons’ dan zo ergens een nieuwe buitenstaander van elders.

De waarheid komt uit een kindermond.

Grapje he.

Wie zegt er dat VDH zomaar de koers gaat weghalen bij de VRT omdat er negatieve/objectieve verslaggeving komt over zijn persoon of de gang van zaken bij Anderlecht onder zijn beleid?

Dat van de koers en de sporza redactie hoorde ik uit goede bron. Niet dat VDH dat per se gezegd heeft, maar wel dat de Sporza redactie daar schrik van heeft als ze te kritisch zijn.

Van VDB weet ik gewoon dat hij goed bevriend is met Vandenhaute. En Wouter zijn bron is die hem vanalles vertelt.

Als hij bv uit het niets begint over de pampercultuur van Neerpede, en je een paar weken later Vandenhaute hoort afkomen over een cultuuromslag voor de club en Neerpede. Dan trek ik daar zelf mijn conclusies uit.

Uiteraard is niet alles wat die schrijft een opdracht van onze Wouter. Maar ook in het verleden liet VDB zich vaak beïnvloeden door persoonlijke banden zoals bij Van Holsbeeck. Dus ja, een groot deel assumpties over VDB en de pers, maar zaken waar je bijna niet naast kan kijken.

Snap het ook wel voor een deel. Bronnen kunnen u als journalist een pak relevanter maken. En die bronnen soigneer je graag en wil je niet verliezen. Maar als je bronnen figuren als Van Holsbeeck zijn, en die u gebruiken, wordt je wel een ongeloofwaardige journalist.

Dat van de koers en de sporza redactie hoorde ik uit goede bron. Niet dat VDH dat per se gezegd heeft, maar wel dat de Sporza redactie daar schrik van heeft als ze te kritisch zijn.

Toch straf dat de "kritische" journalisten zich altijd baseren op *slechte* bronnen, maar jullie hier zaken verkondigen die altijd van een *goede* bron komen.

Sorry hoor, maar als ge echt gelooft dat ze zich inhouden omdat ze anders de uitzendrechten van enkele wedstrijden zouden verliezen, dan zijt ge echt wel los van de realiteit.

Toch straf dat de "kritische" journalisten zich altijd baseren op *slechte* bronnen, maar jullie hier zaken verkondigen die altijd van een *goede* bron komen.

Sorry hoor, maar als ge echt gelooft dat ze zich inhouden omdat ze anders de uitzendrechten van enkele wedstrijden zouden verliezen, dan zijt ge echt wel los van de realiteit.
En als gij echt denkt dat de relatie Vandenhaute/Vandenbempt/Van Eylen, Vandenhaute zijn verleden op de (sport)redactie van BRT/VRT én de macht van Vandenhaute door oa zijn rol bij De Vijver/Woestijnvis en de wielerklassiekers geen rol speelt in sommige berichtgeving, dan zijt ge toch vooral heel erg naiëf.

Als Man City komt kloppen geef ik Lavia geen ongelijk , Bounida 's ouders roken geld daar kan je gene zak aandoen .
Julien , is volgens vele het grootste opkomend talent die we ooit hebben gezien , geen wonder dat verschillende topclubs aan dien zen mouw hangen , als die fit staat die altijd bij ons in de basis , dus de keuze zal bij hem liggen ofc , garantie op spelen of ne zak geld .
Sadiki zie ik niet direct vertrekken .
Ik denk dat Lavia meer geld heeft geroken dan Bounida :unsure:

Ironisch genoeg is Lavia nog wel een goed pad aan 't volgen. Op tijd vertrokken bij City, en dan nog op verkoopsbasis. Had achteraf gezien niet zoveel te winnen om bij Anderlecht te zitten maar dat is wel de uitzonderlijke uitzondering.

Bounida zit ook goed qua club maar gezien diens stelsel zal het toch nog wel een tijd duren (dat was bij ons ook het geval geweest) en hij zit nu in een generatie met Ajacieden waar wel wat talent op de 10 rondloopt. Maar uiteindelijk komt talent altijd wel bovendrijven als er een goeie kop op zit. Kijk bv. naar zo'n Odegaard. Ook te vroeg te hoog gaan voetballen, stappen moeten terugzetten, wat gekwakkeld en dan finaal toch nu maar lekker kapitein bij de Engelse leidersploeg.

Fredberg gaat precies wat Herman zijn richting uit "Op het einde van de periode zijn de beste koopjes te doen"

Ofwel kunnen ze alles stilhouden, maar uitgaande beweegt er ook niks

Terug
Bovenaan