TNTim
Well-known member
Tiens, enkel kraantjeswater en rijst/rotte patatten eten is dus voldoende.Iemand die weet wat het allergoedkoopste eten is en dit wilt berekenen? Rijstzakken van 20kg bij de Aziatische winkel misschien, oude patatten aan -75% bij een boer? Heb er geen idee van.
Een mens leert hier nogal wat bij op dit forum!

Sorry voor de luchthartige post, maar als dat de grote ongelijkheden zijn maak ik me niet te veel zorgen.
Mij ook niet, ik vind dat ook non-discussies. Je kan moeilijk elk fysiek verschil compenseren.Eigenlijk maakt de kostprijs van maandverband VS meer eten, mij echt geen hol uit. Dat zijn symbooldiscussies.
Maar ik erger me wel dat vrouwenproblemen telkens gigantisch worden opgeblazen.
In de media heb ik nog nooit zien verschijnen dat mannen 'fysiek benadeeld' zijn omdat ze gemiddeld gezien meer voedsel nodig hebben.
Maar de kost van menstrueren wordt dan wel uitvoerig beschreven, terwijl de kostprijs hiervan véél minder is.
Een kleine bloemlezing van de artikels die hierover te vinden zijn (google-search en enkel de bovenste gepakt):
"Menstruatiearmoede" Zoveel geld kost het vrouwen om ongesteld te zijn (Maar duidelijk is wel dat de menstruatie voor een flinke kostenpost zorgt - die lang niet iedere vrouw kan betalen.)
Zóveel geld geeft een vrouw gemiddeld uit aan menstruatieproducten (Maar liefst 79 % zegt zelfs andere dingen op te geven om deze producten te kunnen blijven betalen.)
Vrouwen geven gemiddeld € 5.780 in hun leven uit aan menstruatieproducten (Vrouwen geven er letterlijk een fortuin aan uit in hun leven.)
Hoeveel kost het voor een vrouw per maand om te menstrueren? (Maar is het wel normaal dat vrouwen moeten betalen voor de producten die zij gebruiken tijdens een menstruatie? Zij kunnen er immers ook niets aan doen, het is een natuurlijk iets.)
Klopt, dat zal waarschijnlijk niet voor iedereen ok of voldoende zijn, maar ik vermoed voor het merendeel wel.Dus neen, het goedkoopste pak uit de goedkoopste winkel is niet altijd een goede beslissing.
Met dat ik bovenstaande artikels half gelezen heb, komen ze (in de artikels worden ze 'onderzoekers' genoemd) op een gemiddelde kost per maand van 6€ - 12€.
Toen je nog samen was met jouw ex, zou je er gekomen zijn met 6€ - 12€ per maand dat hij extra at/dronk?
1x per week naar de frituur gaan en een groter pak + iets van vlees extra bestellen maakt dat ik al over dat bedrag zit.

Maar, mijn hoofdargument was dus:
Vrouwen leven gemiddeld langer dan mannen en pensioenleeftijd is gebaseerd op levensverwachting -> mannen mogen vroeger op pensioen!

Laatst bewerkt:

.