Mario Kart World

Is zelfs nooit in me opgekomen om dat te proberen. 😅
Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar ben er nog niet in geslaagd. Nu tank ik gewoon de blue shells als ik geen super horn heb. Ik zou nog eens een effort moeten doen om de speed boost timing goed te krijgen.

Ja, maar probleem is een beetje dat je bijna nooit een paddenstoel krijgt als je vooraan rijdt.

Nooit als het goed is. Enkel coins (die je best houdt in slot 1) en dan banaan of groene shell in slot 2. De coins houdt je dan voor als BOO een item komt stelen. Anders gebruik je dat snel als je ziet dat er een shell jou kant uit komt zodat je een defense hebt.

Ja, maar probleem is een beetje dat je bijna nooit een paddenstoel krijgt als je vooraan rijdt.
Vandaar tot aan de laatste lap rond de 5e plaats blijven hangen, en dan de laatste lap met goede wapens naar de 1e plaats 🙂

Voor knock-out moet ik nog bezien hoe ik het ga doen, heb alle cups met redelijk veel acceleratie ipv speed gedaan, wat goed te doen is als je het grootste deel in “het peloton” blijft hangen, maar voor knock-out lijkt me dat niet haalbaar aangezien je dan de hele tijd 1es moet rijden voor de 3 sterren en de hele tijd wegzakken / naar voor sprinten lukt daar nog niet zo goed.

Eindelijk alle cups 3 sterren op 150cc. Mijn tactiek was elke race tot de laatste ronde tussen de 3e en 5e plaats te hangen (betere wapens) en om dan de laatste ronde er vollenbak voor te gaan. De blauwe schelpen zijn te brutaal om eerder voor de 1e plaats te gaan 🥺

Denk dat ik het ook zo ga moeten doen. Je kan gewoon bijna niet een ganse race op kop rijden zonder op het einde alsnog geraakt te worden en te zakken. Ik neem dan ook mijn woorden terug dat het spel makkelijker zou zijn. Ik vind het beduidend moeilijker dan andere Mario Karts.

Die Knock-Out online is ook echt fel. In no time ga je van plek 1 naar plek 20 o.i.d. :D

Denk dat ik het ook zo ga moeten doen. Je kan gewoon bijna niet een ganse race op kop rijden zonder op het einde alsnog geraakt te worden en te zakken. Ik neem dan ook mijn woorden terug dat het spel makkelijker zou zijn. Ik vind het beduidend moeilijker dan andere Mario Karts.

Die Knock-Out online is ook echt fel. In no time ga je van plek 1 naar plek 20 o.i.d. :D
Idd online is soms echt de hel. Als je geraakt wordt door een schelp begint iedereen op je te knallen. Soms 4 of meer schelpen achter elkaar tegen mij en dan passeert er nog zo'n lul met die mega horn 🤣 Van plaats 1 zak ik zo dikwijls tot 16+ en dan net knocked out. Maar wat een heerlijke chaos. Heb me er al goed mee geamuseerd.

Ma enfin, net 3 sterren gehaald op alle 150cc cups (grand prix en knockout tour) om dan vast te stellen dat je er NIKS voor krijgt 😂 dat was in het verleden wel anders.

Spijtig dat de muziek niet luid is en dat er geen mogelijkheid is om het volume aan te passen.

Geen jukebox ofzo is ook jammer.

Als je moeilijkheden hebt met 150cc moet eens proberen zonder/minder driften :laugh:
Nu zelfs als je normaal speelt, imo is het een probleem dat driften nauwelijks een speed boost geeft. Ik begrijp dat ze muur rijden willen promoten maar het is toch vaak onpraktisch tijdens races. En die charge jump laad wel zeer traag op vooraleer je kan zijwaarts springen en ook, je snelheid verlaagt enorm als je dat doet en gewoon rechtdoor rijdt. Dan denk je bij characters met lage acceleration, als je geraakt bent door iets en stil staat, wil je een charge boost doen om weer snel op te trekken maar lukt dat niet omdat je snelheid te laag is...
Ik vond MK op Wii een pak meer skill based met die brommers toen. Open world vind ik echt heel weinig aan, dat zou nochtans ideaal zijn om alle mechanics wat te leren maar daarvoor moet het toch beter uitgewerkt zijn. Die P-coins zouden ideaal zijn maar je hebt geen overzicht van hoeveel er zijn of welke je al gedaan hebt.
Circuit races, 1 ronde op het parkour zelf is toch wel pover, laat die banen tussen circuits gewoon weg en hou dat voor die knockout.
Zelfde met time trial, op het eerste pakour heb ik die ghost van Nintendo verslagen, je moet echt gaan kijken bij ghosts voordat je ziet dat ik die al gedaan heb. Je kan ghost view ook niet vooruit of achteruit spoelen? Time trials waren toch een pak leuker in CTR met die tijdskisten. Imo is CTR gewoon een leuker spel, MKW is wel meer een party game voor breeder publiek. Het is alleszinds geen spel dat me lang gaat boeien.
Ik vind dat Nintendo het spel beter kan afwerken dan dit.

De kleine heeft al half uurtje gespeeld en ik moet wel zeggen dat het er wel goed uitziet.
HDR stelt wel echt niks voor, zelfs niet op een G4 OLED.

Ik had al op voorhand gelezen dat automatisch sturen aanstaat maar welke pipo kiest ervoor om die tiltfunctie voor te sturen ook standaard aan te zetten. Ik maar grommelen op de dochter dat ze niet constant naar links moet rijden. Toen ik reed had ik uiteraard hetzelfde probleem, had ik al direct schrik voor stick drift na 1 sec :unsure::rofl:

Gisteren vor het eerst wat online grand prix gereden (150cc), wat een chaos. Heb 5 wedstrijden gedaan denk ik en sta nu op 4000 punten of rating, maar hoger dan de 6de plaats ben ik niet geweest.

Gisteren vor het eerst wat online grand prix gereden (150cc), wat een chaos. Heb 5 wedstrijden gedaan denk ik en sta nu op 4000 punten of rating, maar hoger dan de 6de plaats ben ik niet geweest.
Mijn beste was derde in zo’n afvallingsrace.

Dan moet je eens knockout tour doen, grand prix is er niks tegen 😜

Dan moet je eens knockout tour doen, grand prix is er niks tegen 😜

Dacht dat er wat balancing zou gebeuren, maar kom altijd in rooms terecht waarvan de deelnemers 7000+ tot en met 9000+ rating zijn. Ben maar een amateur, niet eens alles goud op 150cc tegen CPU. Zelfs 3 sterren op knock-out ga ik niet eens voor. Je moet volgens mij eerste zijn aan elke gate.

Dacht dat er wat balancing zou gebeuren, maar kom altijd in rooms terecht waarvan de deelnemers 7000+ tot en met 9000+ rating zijn. Ben maar een amateur, niet eens alles goud op 150cc tegen CPU. Zelfs 3 sterren op knock-out ga ik niet eens voor. Je moet volgens mij eerste zijn aan elke gate.
Klopt, en het is de moeite niet waard want je krijgt niks voor alles goud en je krijgt niks voor 3 sterren op alle cups 🥲 Found out the hard way.

Terug
Bovenaan