[MCU] The Marvel Cinematic Universe

don't get me wrong, ik vind het ook jammer dat alles weer uitgesteld wordt.
mààr: er wordt meer en meer geld in films gestoken, maar de writer's guild moet weer eens op tafel kloppen om ook hun deel te krijgen. da's ook jammer.

Ze staken 2 weken en nu weten ze al dus dat een film die over 3 jaar pas moet uitkomen niet op tijd gaat klaar zijn? Ze hebben gewoon weer een goedkoop excuus gevonden om hun schema te veranderen en tussendoor maken ze van de schrijvers ook nog eens de boeman.

sheesh, dat zijn geen kleine delays. :eek:
2024 en 25 zullen waarschijnlijk maar triestig zijn.

don't get me wrong, ik vind het ook jammer dat alles weer uitgesteld wordt.
mààr: er wordt meer en meer geld in films gestoken, maar de writer's guild moet weer eens op tafel kloppen om ook hun deel te krijgen. da's ook jammer.

Had dit eerst verkeerd gelezen, maar lijkt mij inderdaad terecht dat de schrijvers ook hun eerlijk aandeel krijgen in een veranderend landschap.
Dan kan Marvel misschien in één weg ook wat betere schrijvers inhuren voor de films die ze uitstellen, want gegeven de laatste films is daar héél wat ruimte voor verbetering.

Vanmiddag The Marvels gaan zien. Licht vermaak, weinig diepgaande film :D
In de lijn van Quantumania, helaas. Wel een érg leuke midcredit scene :D :D (en geen scène na de zwart-witte credits, dus je hoeft niet alle namen van iedereen die aan de film heeft meegewerkt te bekijken)

In de lijn van Quantumania, helaas.

Helaas? Het is te hopen ja! ;p
Snap echt die "haat" voor quantumania niet goed. Imo samen met GOTG3 de beste marvel film van afgelopen 2 jaar. (pakken beter dan Strange, Love and Thunder, Wakanda Forever) Maar zelfs als je nog verder terug gaat; beter dan Eternals, Captain Marvel, Black Widow, ... Tis zelfs de beste van de 3 ant-mans imo.

Quantumania was by far de slechtste Ant-Man, had quasi niets meer wat de originele Ant-Man leuk maakte. En voor mij ook stukken minder goed dan alle andere films die je daar opnoemt, misschien met uitzondering van Eternals.

Ik ga volgende week naar The Marvels, kijk er op zich wel naar uit want ik was fan van de eerste Captain Marvel film en vond Iman Vellani echt geweldig als Ms. Marvel. Alleen heb ik uit de trailer al het gevoel dat het weer een 13 in een dozijn antagonist wordt, maar hopelijk zit de rest wel goed.

Lijkt de standaard mening te zijn online maar blijft mij verbazen. 🤷‍♂️
Hell, kvond het zelfs een beter star wars film dan alles sinds de originele trilogie.

Helaas? Het is te hopen ja! ;p
Snap echt die "haat" voor quantumania niet goed. Imo samen met GOTG3 de beste marvel film van afgelopen 2 jaar. (pakken beter dan Strange, Love and Thunder, Wakanda Forever) Maar zelfs als je nog verder terug gaat; beter dan Eternals, Captain Marvel, Black Widow, ... Tis zelfs de beste van de 3 ant-mans imo.
Meh, zoals @Sir.Killalot zegt: alles wat Ant-man 1&2 goed maakte zat niet in Quantumania. Veel te veel sci-fi, veel te weinig 'normale' aardse decors zoals we meestal gewend zijn uit MCU phase1-3. Dat is precies zo wat de hele teleurstelling in phase4-5, dat ze volledig los zijn gegaan op special effects, maar dan vooral qua decors en omgeving. Er is geen enkel 'aards' raakvlak meer zoals in bijna alle films uit phase1-3.
Enfin, als ge Quantumania goed vond, zult ge The Marvels ook wel goed vinden 😏

Laatst bewerkt:
Ik vond de eerste 2 ant-mans maar flauwtjes en ben wel fan van dat kosmische dat we sinds GOTG1 meer en meer zijn beginnen zien. Die out of this world vreemde sci-fi in quantumania tilde het voor mij net naar dat hogere niveau. Al vast bedankt voor de filmtip want je knipoog doet me denken dat deze ook die richting uitgaat. Ik was het eigenlijk niet van plan maar misschien deze toch ook maar in de cinema gaan zien dan.

Ik vond de eerste 2 ant-mans maar flauwtjes en ben wel fan van dat kosmische dat we sinds GOTG1 meer en meer zijn beginnen zien. Die out of this world vreemde sci-fi in quantumania tilde het voor mij net naar dat hogere niveau. Al vast bedankt voor de filmtip want je knipoog doet me denken dat deze ook die richting uitgaat. Ik was het eigenlijk niet van plan maar misschien deze toch ook maar in de cinema gaan zien dan.
😬 't is een goed uur en 40 minuten film. En bij Kinepolis staken ze er een pauze in na 35' 😵

Ik had overigens nogal Agents of S.H.I.E.L.D vibes bij deze film. Geen idee of je dat gezien hebt, maar het zou eigenlijk een aflevering of 2-3 uit die serie kunnen geweest zijn 😬😬

Laatst bewerkt:
Ik snap de haat op Quantumania ook niet. Ok, het maakt geen hol uit in het universum en het einde had zo veel effectiever gekunnen. Maar dat was wel nog is de eerste MCU-film sinds lang die de campiness en de risico's niet schuwde.

De mindere commentaren op Doctor Strange 2 snap ik trouwens ook niet, maar het is misschien omdat ik zo'n fan ben van Sam Raimi dat ik deze prent zo kon appreciëren.

Zaten heel leuke stukken in en zeker visueel ook best de moeite but they really screwed over Wanda and her entire arc, zeker na WandaVision.

Dr. Strange 2 was fijn, maar was een film die niet goed wist wat het wou doen: een film over Dr. Strange, of een film over Wanda. Typische Marvelfilm waar ze veel te veel proberen te vertellen. Die film werd vooral gered door Elizabeth Olsen.

Ook daar zat er nog maar weinig in wat van de eerste Dr. Strange film zo leuk maakte (de scene met Strange in de derde Spiderman film leunde daar veel dichter bij aan).

Zowel bij Ant-Man als bij de eerste Dr. Strange had je een "unieke" invalshoek, unieke special effects en een kleinere, meer afgelijnde scope qua verhaal. Marvel heeft er een handje van weg om steeds groter en bombastischer te gaan met hun vervolgfilms, maar daarbij vergeten ze wel eens wat net de aantrekkingskracht was van de originele films.

De eerste Ant-Man films vond ik sowieso goed, maar QuantumMania was zo een stapje te ver. Het wordt allemaal té. Ik vraag me soms af hoe Scott Lang dat in zijn koppeke verwerkt. (als je ziet hoe Tony ermee om ging).

Ook Kang moest de nieuwe Thanos zijn of erger en dat gevoel had men totaal niet. Laten we dan ook zwijgen van Modok..
--
Zoals ik al eerder zei, na Endgame is het voor mij persoonlijk gewoon bergaf gegaan met Marvel. Paar series waren nog goed zoals Hawkeye en eerste serie van Loki maar de rest kon me echt niet bekoren. Ik moet zelf Nog GotG3 zien maar ergens no thanks.(de eerste was verfrissend maar daarna begon het beetje een uitgewrongen doek te worden, zie de muziek enzovoort) Aangezien Marvelsfilm met drie personages is die me echt geen fluit kunnen interesseren, denk ik dat deze ook niet zal zien.

Ik hoop nog altijd dat er Dr. Doom film uitkomt die lekker grauw wordt en we hopelijk misschien een alternate universum Iron Man zien. (Tom Cruise I'm talking to you!)

MODOK.jpg

Ik begrijp dat het totaal niet comic accurate is but come on how can you not love him! ^^
Zalig vreemd personage in die film. Cookie cutter standard villain this was not! ;p

Zaten heel leuke stukken in en zeker visueel ook best de moeite but they really screwed over Wanda and her entire arc, zeker na WandaVision.
Ik hoor deze kritiek vaker maar is toch totaal niet waar? (kan mis zijn uiteraard)
Op het einde van Wandavision in de post credits scene heeft Wanda toch het boek van Agatha, waardoor ze full on crazy en evil gaat? Plus ook de stemmen van haar kinderen op de achtergrond, wat haar net een motivatie geeft om alle multiversa te willen afgaan.

Terug
Bovenaan