[MCU] The Marvel Cinematic Universe

Fantastic Four got a subtitle > Fantastic Four: First Steps

Captain America: Brave New World, Fantastic Four, and Thunderbolts* will all appear in the upcoming Avengers movies

Maar het grootste nieuws is dat Marvel nu officieel pivoteert van Kang naar Dr Doom als het volgende grote kwaad. Dat op zich is geen slechte move en begrijpelijk gezien de problemen met Jonathan Myers. Wat daarop volgde komt hier echter minder goed binnen. De Russo's die eerder Infinity War en Endgame schoten keren terug voor de volgende twee Avenger films. En Dr Doom zal gespeeld worden door... Robert Downey Jr. Dit komt over als een vrij wanhopige poging om te beginnen teren op eerdere successen. Alsof management dacht, wat waren de ingredienten van de films die ons het meeste hebben opgebracht? Downey Jr en de Russo's? Let's do that again.

Het helpt ook niet echt dat de Russo's de afgelopen 5 jaar niets deftig en zelfs enkel serieuze stinkers hebben uitgebracht. Nu ja, wait and see I guess. Ik hoop dat ik ernaast zit maar ik krijg hier niet direct een goed gevoel bij.

Avengers: Doomsday, whill release in May 2026
Marvel officieel dood dus, zoveel opties met dat personage maar zal gewoon een evil Tony Stark worden. Had dan toch op zen minst iemand nieuw gecast, hopeloos

The fuck? Hoe kan je de acteur die 20 jaar lang het voornaamste gezicht was van je filmuniversum laten terugkomen als een ander personage? En niet zomaar een, maar als de voornaamste antagonist?

Enfin, geknipte acteur voor Dr. Doom hé, maar niet als je in hetzelfde filmuniversum onsterfelijk bent gemaakt door 20 jaar Iron Man te spelen.

Of gaan ze Doom retconnen door zijn origin te herschrijven als een slechte Iron Man in een alternatief universum??

Wat een ongelofelijke zijkbeslissing. Een terugkeer als Iron Man had al idioot geweest, gezien zijn einde. Maar dit? :lol:

Holy... net terug van Deadpool en deze is zo mogelijk nog meer meta dan de 2 voorgaande en hierin werkt dat fantastisch. Net zoals vorige twee is dit gewoon één van de beste comedies van de afgelopen twintig jaar. Weinig films kunnen mij zo doen schaterlachen als deze.

Als je de vorige hebt gezien weet je waar je je aan mag verwachten; geweldig over the top R-rated gore en humor die swingt van extreem grofgebekte volwassen vunzigheid tot wonderlijk simpele kinderachtigheden. Anyway wederom bullseye for me. 👌:woohoo:
Het geniale mindfuck momentje(omg hes gonna say it) had me zo verrast dat een spontane lach niet in te houden was 😅😀, 2 bepaalde cameos zijn ook wel uitstekend.

The fuck? Hoe kan je de acteur die 20 jaar lang het voornaamste gezicht was van je filmuniversum laten terugkomen als een ander personage? En niet zomaar een, maar als de voornaamste antagonist?

Enfin, geknipte acteur voor Dr. Doom hé, maar niet als je in hetzelfde filmuniversum onsterfelijk bent gemaakt door 20 jaar Iron Man te spelen.

Of gaan ze Doom retconnen door zijn origin te herschrijven als een slechte Iron Man in een alternatief universum??

Wat een ongelofelijke zijkbeslissing. Een terugkeer als Iron Man had al idioot geweest, gezien zijn einde. Maar dit? :laugh:
Tony Stark van universum zoveel, anders maakt het echt nog minder sense.

Blijkbaar is er in de comics ook wel een verhaallijn waar Stark dr Doom word.

Dat het allemaal kan met de multiverse wisten we al, maar had toch gehoopt op een originele arc van Doom.

Dat gezegd zijnde, dit gaat hun miljarden opleveren.

Wie gaat er allemaal in die Avengers films terecht komen? Die "nieuwe" helden die ze in phase 5 introduceren leken allemaal maar quasi 1x voor te komen en dan "vergeten". De series doen hun eigen ding met een paar haken zodat je verplicht bent om te kijken maar echt wild werden kijkers daar ook niet van.

ze kunnen ook een Loki pullen, waar er meerdere Dooms uit het multiverse komen, en RDJ niet de hoofdrol Doom heeft, natuurlijk.

Waarom...

Disney's kompas is al een tijdje defect als het op the MCU aankomt. Maar nu is het niet meer defect, ze zijn het gewoon kwijt. Een personage dat een geweldige arc had (pun intended) en by far een van de beste send offs ooit had (niet enkel MCU) en dat ga je nu allemaal teniet doen. Waarom?

Heel dat multiverse gedoe werkt in de comics, maar het is zowat het slechtste dat de MCU kon overkomen. Het werkte niet in WandaVision, het werkte niet in Multiverse of Madness, het werkte niet in Quantumania, laat het rusten. Het is zo al moeilijk om nog echt spanning te voelen want ze halen wel een ander multiverse personage terug binnen.

Ik zie nu al de übercliché verhaallijn tussen Spider-Man en Tony Start / Dr Doom voor mijn ogen. En ik loop er alvast niet warm voor.

Je krijgt nu de kans om de slechte koers die je aan het varen was met Kang bij te sturen, en ipv uw boot in veilige waters te brengen mik je 'm gewoon recht op een ijsberg alsof het de Titanic was. Het terughalen van RDJ toont echt wel dat Disney ten einde raad is om van de MCU terug de goudmijn te maken die het 6 jaar geleden was.

Blijkbaar is er in de comics ook wel een verhaallijn waar Stark dr Doom word.

Dat het allemaal kan met de multiverse wisten we al, maar had toch gehoopt op een originele arc van Doom.

Dat gezegd zijnde, dit gaat hun miljarden opleveren.
Er is wel wat tegenstand hoor.
Veel juichen al direct met 'yes, RDJ is terug'.

Maar als je dan denkt over het personage.. dit is wel iets anders dan Brolin die Cable & Thanos speelt.

Waarom...

Disney's kompas is al een tijdje defect als het op the MCU aankomt. Maar nu is het niet meer defect, ze zijn het gewoon kwijt. Een personage dat een geweldige arc had (pun intended) en by far een van de beste send offs ooit had (niet enkel MCU) en dat ga je nu allemaal teniet doen. Waarom?

Heel dat multiverse gedoe werkt in de comics, maar het is zowat het slechtste dat de MCU kon overkomen. Het werkte niet in WandaVision, het werkte niet in Multiverse of Madness, het werkte niet in Quantumania, laat het rusten. Het is zo al moeilijk om nog echt spanning te voelen want ze halen wel een ander multiverse personage terug binnen.

Ik zie nu al de übercliché verhaallijn tussen Spider-Man en Tony Start / Dr Doom voor mijn ogen. En ik loop er alvast niet warm voor.

Je krijgt nu de kans om de slechte koers die je aan het varen was met Kang bij te sturen, en ipv uw boot in veilige waters te brengen mik je 'm gewoon recht op een ijsberg alsof het de Titanic was. Het terughalen van RDJ toont echt wel dat Disney ten einde raad is om van de MCU terug de goudmijn te maken die het 6 jaar geleden was.
Het frapante is dat ze weten dat het vanaf endgame & multiverse shizzle bergaf is gegaan.
(als je deadpool hebt gezien)

Met goede schrijvers kan je heel veel doen, zeker een evil versie van Tony door andere opvoeding. Genoeg intrigerende films/series gezien met interessante verhaallijnen over een multiverse (zelfs zelfde acteur zo meerdere personages in dezelfde film)...
Alleen is dat script altijd al een zwakte van de MCU geweest en sinds phase 4 ronduit losgeslagen.
Om eerlijk te eijn moet RDJ het zelfs als een Evil Tony spelen. Dat was een rol op zijn lijf geschreven, en Victor komt in veel opzichten ook daarmee overeen. Als je hem heel anders neerzet, zou je best een andere acteur casten denk ik.
Laten we zeggen dat ik zeer voorzichtig hoopvol ben, maar ik voorlopig niet van plan ben deze in de cinema te gaan zien als het voortbouwt op de huidige MCU-tijdlijn. Als reboot (zoals bij DC verschillende reeksen in een volledig losstaande tijdlijn afspelen), dan misschien nog wel.

Het frapante is dat ze weten dat het vanaf endgame & multiverse shizzle bergaf is gegaan.
(als je deadpool hebt gezien)
De nieuwste Deadpool moet ik nog gaan zien. Maar ik geloof gerust dat er wel een paar “jabs” tussenzitten.

De multiverse was een geschikt middel om F4 en X-Men te introduceren, maar ze hadden het veel simpeler moeten houden.

Met goede schrijvers kan je heel veel doen, zeker een evil versie van Tony door andere opvoeding. Genoeg intrigerende films/series gezien met interessante verhaallijnen over een multiverse (zelfs zelfde acteur zo meerdere personages in dezelfde film)...
Alleen is dat script altijd al een zwakte van de MCU geweest en sinds phase 4 ronduit losgeslagen.
Om eerlijk te eijn moet RDJ het zelfs als een Evil Tony spelen. Dat was een rol op zijn lijf geschreven, en Victor komt in veel opzichten ook daarmee overeen. Als je hem heel anders neerzet, zou je best een andere acteur casten denk ik.
Laten we zeggen dat ik zeer voorzichtig hoopvol ben, maar ik voorlopig niet van plan ben deze in de cinema te gaan zien als het voortbouwt op de huidige MCU-tijdlijn. Als reboot (zoals bij DC verschillende reeksen in een volledig losstaande tijdlijn afspelen), dan misschien nog wel.
Tis geconfirmed dat hij Victor speelt en niet Tony.
F4 is sowieso in 1960 en in hun eigen universum, dus niet in the sacred. Soft reboot kan mss nog wel.

Stephen Mcfeely gaat oa schrijven

Er is wel wat tegenstand hoor.
Veel juichen al direct met 'yes, RDJ is terug'.

Maar als je dan denkt over het personage.. dit is wel iets anders dan Brolin die Cable & Thanos speelt.
Er is veel tegenstand maar die zullen hem allemaal gaan zien. Er zal zo een hype rond gegenereerd worden dat iedereen hem gewoon zal gaan zien. Avengers Doomsday gaat richting 2 miljard inkomsten gaan en Disney gaat weer wat buffer hebben voor hun volgende reeks slechte films.

Niks tegen RDJ die terugkeert als Dr. Doom, ik vermoedde al langer dat hij misschien zou terugkeren nu dat multiverses het grote onderwerp zijn na Thanos.

Maar ik snap niet waarom ze Kang niet gewoon recasten. Ze konden gemakkelijk zeggen dat hij van gedaante veranderd is om de TVA te misleiden of weetikveel welke andere reden. Tis niet dat Myers de rechten over Kang zelf had.

Niks tegen RDJ die terugkeert als Dr. Doom, ik vermoedde al langer dat hij misschien zou terugkeren nu dat multiverses het grote onderwerp zijn na Thanos.

Maar ik snap niet waarom ze Kang niet gewoon recasten. Ze konden gemakkelijk zeggen dat hij van gedaante veranderd is om de TVA te misleiden of weetikveel welke andere reden. Tis niet dat Myers de rechten over Kang zelf had.
Blijkbaar zou het een clausule in een contract geweest zijn dat hij hem alleen mag zpelen.
De nieuwste Deadpool moet ik nog gaan zien. Maar ik geloof gerust dat er wel een paar “jabs” tussenzitten.

TIs gewoon rechtuit gezegd met een klein beetje tussen de lijntjes te lezen.

Waarom...

2019 nachtvoirstelling premiere in de cinema 🙂
img-1-1722166993672.webp

Het wordt verdomme tijd dat ze eens een origin story doen van Magneto en hem dan vervolgens verfilmen met al zijn comic krachten ipv enkel metalen objecten kunnen manipuleren

Terug
Bovenaan