[MCU] The Marvel Cinematic Universe

Captain America Brave New World gaan kijken gisteren.
spijtig dat ik de trailer gezien heb, want Red Hulk is de climax van de film en die is al gespoild in de trailers. Verder een matige film die in geen mijlen in de buurt van de eerder cpt America films komt. Sam heeft het ook gewoon niet, imo

Wat vond je ervan (ik heb niet in de spoiler-tag durven kijken)?
In de top-3 van slechtste MCU-films. Niets kan tippen aan Quantumania natuurlijk qua slechtheid :D
Ik vond het domme dialogen, regelmatig van de hak op de tak, niet goed weten waar ze naartoe willen met het verhaal en dan maar wat dingen toevoegen, wat dan geforceerd overkomt.
Het pak van Sam is wel cool en de grote scène op zee is ook cool, maar daar houdt het op.

Maar ga em vooral zelf zien he. :D Ik geef maar mijn mening. Maar verwacht in de verste verte geen Civil War. Verwacht ook niet te veel superhelden (geen).

Ik vond Mackie tof als Falcon, maar als nieuwe Cap overtuigt hij me minder. Bon, ik vond het ook niet nodig om een nieuwe Cap te maken. Het zou ook al beter zijn moest hij effectief een serum gekregen hebben, want nu staat hij op het niveau van Black Widow en Hawkeye dan waar je Cap effectief verwacht.

Bon, ik baseer me nu vooral op The Falcon and The Winter Soldier wat een van de flauwste series van de MCU was, en de trailer van deze film heeft me ook op geen enkele manier warm gemaakt. Misschien dat de film hem toch een meer overtuigende Cap maakt ... maar zal toch wachten op de Disney+-release.

Thunderbolts en F4 ga ik wel in de cinema zien.

ik vind quantumania één van de beste dus hopelijk wordt dit voor mij ook weer zo'n marvel film die universeel afgeschoten wordt terwijl ik er van smul maar de trailer wist niet direct te overtuigen dus ik vrees ervoor. Kdenk niet dat ik ervoor naar de cinema ga trekken.

Quantumania was geen hoogvlieger maar was toch nog altijd beter dan The Marvels :)
Dat van de hak op de tak springen vind ik wel wat typisch aan sommige Marvel films, men wilt zo veel mogelijk scènes in één film proppen waardoor het moeilijk te volgen wordt.

The Marvels scoorde mainstream inderdaad ook niet goed maar ook die vond ik helemaal niet slecht. Ook niet fantastisch maar bijvoorbeeld wel stukken beter dan Thor Love and Thunder en Strange Multiverse. 🤷‍♂️

The Marvels was leuk, Quantummania was ruk. Alles wat de eerste 2 Ant-Man films leuk maakte vakkundig uitgewist, onbegrijpelijk.

Quantummania was gewoon slecht omwille van allereerst niet meer de ziel van de eerste Ant-mans, geen echte heistmovie, te weinig geslaagde humor en godverdomme dat ellendige goedkoop aanvoelende volume stage.

The Marvels was duidelijk het best mogelijke dat ze uit meerder reshoots konden recupereren... Alles beschouwd vooral weinig memorabel buiten de charme van Ms. Marvel en wat een klucht van hoe Nick Fury aan z'n litteken kwam.

Falcon en The Winter Soldier was ook duidelijk een zoveelste slachtoffer van de pandemie... Plot was zwak (ook wegens reshoots), voorspelbaar en ergste van alles hypocriet en prekerig ('you've got to do better').

Slechtste Marvel award gaat voor mij echter desondanks naar Eternals (vond ik werkelijk niets aan) en Black Widow.

Onvoorstelbaar hoeveel crap Marvel eigenlijk na Endgame gemaakt heeft intussen.

Desondanks wegens matig goede reviews en sociale beweegredenen ga in toch naar Captain America 4 in de cinema kijken. 😂🤣

Verwacht wel meer van Fantastic 4 & Thunderbolts.

Black Widow vond ik wel meer dan prima, met een plot dat nog enigszins (naar Marvel-normen) aan elkaar hangt, een ietwat geloofwaardige antagonist (en geen elvendertig andere villains), en een leuke chemie tussen Johansson, Pugh en Harbour.

Ik moet zeggen dat een ranking van de films maken moeilijk begint te worden, gezien de hoeveelheid en de tijd die er intussen al is over gegaan. De eerste Iron Man is intussen 17 jaar geleden :crazy:. En in de eerste jaren zaten er ook heel wat films bij die echt pure middelmaat waren. Ik ga mij meer amuseren met Eternals opnieuw te bekijken dan met Thor: The Dark World bijvoorbeeld.

Mijn favoriet is nog altijd, totaal onverwacht, Shang-Chi.

Ik vond de eerste twee ant-mans niet slecht maar ook niets speciaals. Die space opera van quantummania die bij momenten serieus far out there ging was een betere star wars dan alle star wars films die sinds de originele trilogie zijn uitgekomen. :biglaugh: Gemakkelijk in de top 10 beste marvels voor mij.

Eternals idd wel een van de slechtste denk ik.
Lijstjestijd? Lijstjestijd!
  1. Guardians of the Galaxy
  2. Avengers: Infinity War
  3. Iron Man
  4. Quantumania
  5. Guardians of the Galaxy Vol 2
  6. The Avengers
  7. Spider-Man: No Way Home
  8. Deadpool & Wolverine
  9. Guardians of the Galaxy Vol 3
  10. Captain America: The Winter Soldier
  11. Thor: Ragnarok
  12. Shang-Chi
  13. Avengers: Endgame
  14. Captain America: Civil War
  15. Captain Marvel
  16. The Marvels
  17. Spider-Man: Homecoming
  18. Thor
  19. Avengers: Age of Ultron
  20. Ant-Man
  21. Black Panther
  22. Doctor Strange
  23. Ant-Man and the Wasp
  24. Spider-Man: Far From Home
  25. Iron Man 2
  26. Thor: The Dark World
  27. Doctor Strange in the Multiverse of Madness
  28. Black Panther: Wakanda Forever
  29. Black Widow
  30. Thor: Love and Thunder
  31. Captain America: The First Avenger
  32. The Incredible Hulk
  33. Iron Man 3
  34. Eternals

Ik was nog aan het twijfelen om de award voor slechtste marvel film tout cours aan Iron Man 3 te geven ipv Eternals. 🤷‍♂️

MCU ranked https://boxd.it/7nKBM
Een aantal ontbreekt nog bij gebrek aan rewatch anderen wegens niet gezien
Dat is de juiste volgorde van Iron Man films idd :tongue:

Dat Shan-chi zo hoog staat bij allebei verschiet ik wel van. Was goed het eerste uur maar was toch ook weer middelmaat met generic big CGI battle op het einde..
Voor phase 4 was dat een topper maar zou die boven niet veel phase 2 en 3 films zetten.

Dat is de juiste volgorde van Iron Man films idd :tongue:

Dat Shan-chi zo hoog staat bij allebei verschiet ik wel van. Was goed het eerste uur maar was toch ook weer middelmaat met generic big CGI battle op het einde..
Voor phase 4 was dat een topper maar zou die boven niet veel phase 2 en 3 films zetten.
Ik snap u ergens wel maar ik ben opgegroeid met mma films uit azie. En als je dan naar Shang Chi kijkt zit er zoveel daarvan in dat er toch wel een soort homage gevoel ontstaat. Nostalgie doet dan veel maar doet ook veel omdat het juist gedaan is.

De eerste Iron Man was eigenlijk de enige die ik goed vond. 2 is meh en 3 is gewoon slecht imo. Heel dat bait and switch gedoe met Ben Kingsley als fake mandarin werkte voor geen meter en die finale met al die suits voelde alsof ze gewoon geen idee hadden wat te doen dus ipv more cowbell gewoon more iron men. 😅

Zowat hetzelfde verhaal voor Spidey; No Way Home is de enigste die ik echt goed vind de andere twee vind ik maar matig tot slecht. Nochtans 2 fantastische personages die heel goed gespeeld worden en in de ensemble films serieus schitteren dus best een gemiste kans.

In feite, nu ik er over nadenk, bijna alle karakters volgen dit patroon. Thor Ragnarok is de enige echt goeie imo, de andere Thor's matig tot slecht.

De eerste Cap was ook gene vette maar die heeft met Civil War wel nog een tweede goeie achter zijn naam staan naast winter soldier alhoewel dat al bijna eerder een avenger film was dan een solo.

GoTG was wel consistent goed imo dus best benieuwd wat Gunn met DC gaat uitsteken.

Laatst bewerkt:
Denk dat na het Avengers Era het enkel Spider Man: No Way Home en Guardians of the Galaxy Vol 3 waren die er echt bovenuit staken (Vol 3 is beter dan Vol 2 trouwens).

Shang-Xi was voor zover ik mij herinner niet slecht, maar ook geen memorabele film, als ik al vergeten ben waarover het ging zegt het genoeg zeker. Black Panther 2 vond ik ook slecht, viel in slaap bij die film. Weet niet of het lag aan het feit dat ik toen ziek was of aan de film zelf.

Terug
Bovenaan