[MCU] The Marvel Cinematic Universe

Dat vind ik dus helemaal niet. Enfin, of toch niet met dezelfde personages dan want dan krijg je dezelfde shit als bij DC waar je elke 5 jaar een nieuwe Superman of Batman reeks krijgt.

Een belangrijke reden waarom de MCU zo succesvol is/was, is omdat al die films in hetzelfde universum afspelen en aan elkaar gelinkt zijn. Hoe losjes soms ook.
Uiteraard, er zullen wel genoeg (varianten van) personages beschikbaar zijn lijkt me. Je moet niet zomaar een nieuwe Iron Man en Captain America maken.

Dat vind ik dus helemaal niet. Enfin, of toch niet met dezelfde personages dan want dan krijg je dezelfde shit als bij DC waar je elke 5 jaar een nieuwe Superman of Batman reeks krijgt.
Deze gemist.

Maar ik bedoelde dus wel degelijk met nieuwe personages. Genoeg materiaal om uit te kiezen. Ik snap wel dat dat heel riskant is, een blik onbekende en semi bekende Heroes opentrekken in de hoop dat het aan slaat.

Maar langs de andere kant niemand buiten de comic book nerds kende Iron Man of Thor. En daar is het ook mee gelukt.

Deze gemist.

Maar ik bedoelde dus wel degelijk met nieuwe personages. Genoeg materiaal om uit te kiezen. Ik snap wel dat dat heel riskant is, een blik onbekende en semi bekende Heroes opentrekken in de hoop dat het aan slaat.

Maar langs de andere kant niemand buiten de comic book nerds kende Iron Man of Thor. En daar is het ook mee gelukt.

Iron Man had al animatiereeksen voor de film uit kwam ... Niet zo populair als Superman/Batman maar wel meer gekend dan enkel nerds IMO.

Ik vind die dan weer bij de mindere:

- nostalgie maakt veel goed maar als je nooit Garfield zijn films hebt gezien doet dat weinig. Ook niet nostalgisch genoeg naar Mcguire.

- Wat ik goed vind aan de home trilogie is hoe ze niet terug de platgereden paden afgingen. Tot dat May stierf. Het is niet omdat je het genderswapped dat je niet opnieuw met een dood ouderfiguur zit.

- De plot is eigenlijk die van Dr Strange 2 als je er over nadenkt. Peter wil de oplossing die Dr Strange voorstelt niet verzet zich daar tegen en dat heeft zware gevolgen waardoor hij toch toezegt. Peter is de Scarlett Witch van deze film.

- Multiverse werkt gewoon beter in de Spiderverse. Hier is het gewoon niet goed genoeg gedaan.

Genderswapping heeft daat wel niets mee te maken, hè. Dit was iets meer dan in het standaard Spidey verhaal, al komt dat plotpunt doorheen de comics/games wel meer terug.

ik vind dat een raar argument, dat dat genderswapped zou zijn. in de home trilogie is uncle Ben ook nergens te zien, en in de andere films bestaat aunt May ook gewoon.

Niet vergeten dat MCU Spiderman debuteerde in Civil War (omdat Marvel de licentie op dat moment terug had gekocht), en vrij snel een Avenger werd door zijn vriendschap met Tony Stark.

daardoor is de traditionele Uncle Ben origin volledig off screen gehouden: er wordt gewoon later ingepikt. er zijn wel referenties naar (oa zijn valies met de initialen "BFP°)

ik vind dat een raar argument, dat dat genderswapped zou zijn. in de home trilogie is uncle Ben ook nergens te zien, en in de andere films bestaat aunt May ook gewoon.

Niet vergeten dat MCU Spiderman debuteerde in Civil War (omdat Marvel de licentie op dat moment terug had gekocht), en vrij snel een Avenger werd door zijn vriendschap met Tony Stark.

daardoor is de traditionele Uncle Ben origin volledig off screen gehouden: er wordt gewoon later ingepikt. er zijn wel referenties naar (oa zijn valies met de initialen "BFP°)
De licentie van Spider-Man ligt nog steeds bij Sony. Ze hebben gewoon een samenwerkingscontract met Sony waarbij ze Spider-Man voor x aantal films mogen gebruiken.

Ze zijn de deelnemers aan de Avengers Doomsday film sporadisch aan het bekendmaken op X.
Thor
Cpt. America
Black Panther
Winter Soldier
Fantastic Four

voorlopig.

en OG Beast
geen Steve Rogers Cap, wel Sam Wilson's Cap

en daarnaast ook nog: Loki, Antman, Namor, Shang-Chi, Falcon, Bucky, US Agent, Yelena Belova, Sentry, Red Guardian, Ghost

Blij dat we Shang-Chi nog eens gaan zien, en heel benieuwd naar hoe ze met de X-Men gaan omgaan.

Ik mis wel Spider-Man, Wanda en persoonlijk zeker ook Ms. Marvel en Captain Marvel. En Nick Fury, ofc.

Ze hopen er duidelijk een infinity war - endgame klepper van te maken maar dan zonder de opbouw ernaar toe. Nog dieper aant graven in de oude doos en vanalles aan het hergebruiken. Ook het opdraven van eerdere generaties X-Men doet vermoeden dat ze weer multiverse shenanigans gaan voorschotelen en dat doom echt maar een stark variant gaat zijn. Ik hoop op het beste maar heb er nog altijd geen goed gevoel bij.

Laatst bewerkt:
Ja, uiteindelijk boeit het niet wie er allemaal meedoet, maar wel of er een (naar Marvel/superhero) normen een deftig verhaal op tafel ligt.

Ze hopen er duidelijk een infinity war - endgame klepper van te maken maar dan zonder de opbouw ernaar toe. Nog dieper aant graven in de oude doos en vanalles aan het hergebruiken. Ook het opdraven van eerdere generaties X-Men doet vermoeden dat ze weer multiverse shenanigans gaan voorschotelen en dat doom echt maar een stark variant gaat zijn. Ik hoop op het beste maar heb er nog altijd geen goed gevoel bij.
Exact mijn gedacht. Misschien dat ze nog nog wat aan opbouw doen.
Maar mij lijkt het dat ze het recept van de laatste Spiderman, Dr Strange en Deadpool hebben genomen: duw zoveel mogelijk nostalgia characters in ne film en 't publiek volgt vanzelf.

Ik vind deze trailer eigenlijk net teleurstellend, sorry te veel oude personages blijven recycleren, dan nog van de oude X-Men films... Meh.
Dan gaan ze toch een stevig verhaal nodig hebben om dit samen te brengen...

Bij Deadpool werkte dit nog, ik zie het in een Avengers context niet werken.

Hoe ze hier eigenlijk een deftige film van gaan maken is mij echt een raadsel.

Zoals aangehaald hier heel veel personage recycleren, hoe ze al deze personages de tijd gaan geven in een film die wss 2 uur en 30 min gaat duren.

Pacing van de film gaat een mess zijn verhaal wss ook, heb er niet veel vertrouwen in maar ik zal maar afwachten.

In Infinity War komen er ook tientallen aan bod, maar die hebben nauwelijks screen time.

De grote vraag is vooral hoe ze de opbouw gaan doen en wat er in gang gezet wordt na deze film. We zijn allemaal aan het wachten op de nieuwe X-Men, maar met deze cast lijken we opnieuw geen echte start te maken. Ik ben geweldige fan van McKellen en Stewart, maar die zijn respectievelijk 85 en 84, die hebben een reëele kans om niet eens het afwerken van deze film te halen.

Het voelt toch allemaal aan als een wanhoopsdaad van Marvel. Naar Thanos en Infinity War is jaren opgebouwd door ons geleidelijk de verschillende personages te leren kennen, hun team-ups te zien, en de grote antagonist telkens een beetje te teasen. Terwijl we hier voorlopig in nog geen enkele film opbouw hebben gehad naar Doom, en dat de helft van de personages die ze ons sinds Endgame hebben getoond nu niet mee lijken te doen. Geen Eternals, geen Marvels, geen Dr. Strange, geen Spiderman, geen Moon-Knight, geen Deadpool, ... al verwacht ik wel nog een aantal verrassingen. De opbouw naar Doom en deze film gebeurt momenteel niet in de films zelf, maar daarbuiten.

Ze zijn natuurlijk zwaar gejost geweest door Jonathan Mayors, da's een verzachtende omstandigheid, maar toch. Het voelt niet goed.

Terug
Bovenaan