[MCU] The Marvel Cinematic Universe

Ze hadden gewoon altijd Lupita Nyongo'o als nieuwe Black Panther moeten kiezen. Veel straffere actrice dan whiney ass Shuri alleszins.

Met veel vertraging F4 gezien. Best een entertainende film, ik hou altijd van die retro-futuristische vibes en de main cast zijn gewoon heel goeie acteurs.

Alleen ... ja, dat plot hé. Op zich heel erg blij dat het niet wéér de origin story is, maar Galactus, tja. Dat zijn het soort verhalen die voor mij in de comics vaak al over the top zijn, op film pakt dat me al helemaal niet mee. Ik vind Marvel toch op z'n best als het op meer 'menselijke' schaal blijft.

Ik vind Marvel toch op z'n best als het op meer 'menselijke' schaal blijft.
dit dus 100%.
Geef mij maar de street level helden (Daredevil, punisher…) ipv heel dat cgi schouwspel.
Het gevecht tussen cap America en the winter soldier bvb was toch peek marvel.
Mcu zou beter terug naar dat soort actie gaan ipv dat overdreven hocus pocus gedoe van tegenwoordig.

Het hoeft niet perse street level te zijn, een GOTG 1 valt voor mij ook onder die 'menselijke schaal'.

De CGI van F4 was trouwens echt niet goed, echt merkelijk minder realistisch.

Is dat vooral niet omdat die films (en bij uitbreiding series) meer zijn dan puur superheld actie?
GotG is ne Space Opera maar dan in't MCU, Cap America vs Winter Soldier is ne spionage thriller maar dan in't MCU.. Shang Chi vond ik persoonlijk één van de beste post Endgame films en da's basically een Wire Fu maar dan in't MCU. Alleen konden ze zich daar op't laatst niet inhouden en zijn ze full CGI fest gegaan.

Is dat vooral niet omdat die films (en bij uitbreiding series) meer zijn dan puur superheld actie?
GotG is ne Space Opera maar dan in't MCU, Cap America vs Winter Soldier is ne spionage thriller maar dan in't MCU.. Shang Chi vond ik persoonlijk één van de beste post Endgame films en da's basically een Wire Fu maar dan in't MCU. Alleen konden ze zich daar op't laatst niet inhouden en zijn ze full CGI fest gegaan.
Ik heb op yt eens een filmpje gezien die precies dezelfde conclusie hadden.
De eerdere Spiderman films; een liefdesverhaal van een nerdige tiener….
Nu is het iemand in een belachelijk nanotech pak dat tegen goden vecht. Spreekt me totaal niet meer aan

Ik kijk dat nog altijd graag en vond F4 geweldig. Maar ik snap het punt wel... Marvel wist na Endgame duidelijk niet meer van welk hout pijlen maken. En ik ben benieuwd of ze dat ooit wel terug gaan weten. We hebben nieuwe Avengers, de F4 zijn er en de X-Men komen eraan. Dus misschien opbouwen naar een Onslaught ofzo en er een Apocalypse tussendoor gooien. Maar daarna? Dan moet het toch echt fini zijn.
Ge hebt bovendien de lat met Endgame ook gewoon zo hoog gelegd dat ge daar niet meer boven kunt, zelfs als ge bvb perfect naar een Onslaught zou opbouwen.

Ook een fout van Marvel, vooral dan in de comics, is dat ze te ver afwijken van de originele krachten van de superhelden. Ze blijven die maar upgraden en sterker maken tot het belachelijke toe om toch maar op te kunnen tegen de cosmische krachten (Galactus bvb).
Op de duur heb je dan helden die letterlijk met een niesbui een universum kunnen vernietigen. Wie zit daar nu op te wachten?

Ik kijk dat nog altijd graag en vond F4 geweldig. Maar ik snap het punt wel... Marvel wist na Endgame duidelijk niet meer van welk hout pijlen maken. En ik ben benieuwd of ze dat ooit wel terug gaan weten. We hebben nieuwe Avengers, de F4 zijn er en de X-Men komen eraan. Dus misschien opbouwen naar een Onslaught ofzo en er een Apocalypse tussendoor gooien. Maar daarna? Dan moet het toch echt fini zijn.
Ge hebt bovendien de lat met Endgame ook gewoon zo hoog gelegd dat ge daar niet meer boven kunt, zelfs als ge bvb perfect naar een Onslaught zou opbouwen.

De focus op het familiale was wél heel goed van F4, dat was wel goed op 'menselijke maat', maar het zou voor mij veel beter werken met ook een villain/plot op 'menselijke schaal'. Thanos was bijvoorbeeld ook een grote cosmische vijand, maar blijft voor mij ook een personage en een plot op eerder menselijke schaal. In tegenstelling tot een Galactus, een Dormammu, Ego, ...

Jonathan Majors' Kang had een veelbelovende villain kunnen zijn, alleen hef je zodra je begint met multiverse en time-travel etc heel snel de suspension of disbelief op, wat mij betreft.

Ook een fout van Marvel, vooral dan in de comics, is dat ze te ver afwijken van de originele krachten van de superhelden. Ze blijven die maar upgraden en sterker maken tot het belachelijke toe om toch maar op te kunnen tegen de cosmische krachten (Galactus bvb).
Op de duur heb je dan helden die letterlijk met een niesbui een universum kunnen vernietigen. Wie zit daar nu op te wachten?

Ze verliezen vaak ook uit het oog wat personages en films uniek maakte. Ant-Man 3 leek in niets op de eerste twee films, Dr. Strange 2 had ook amper iets van wat de eerste interessant maakte. Ze maken het inderdaad allemaal te groots. En het geconnecteerde universum was aanvankelijk wat de MCU zo leuk en bijna verslavend maakte, maar is nu eerder de achilleshiel aan het worden. Alweer omwille van die suspension of disbelief. We weten dat al die superhelden dezelfde planeet bewonen, soms zelfs dezelfde stad ... en dan zijn er echt apocalyptische bedreigingen voor heel de wereld, en *crickets*. Op den duur werkt dat niet meer.

Iemand Wonder Man al gezien?
Ben er aan gestart, maar nog niet ver in de eerste aflevering geraakt.
Ik vermijd altijd trailers en dat soort dingen, dus ik heb eigenlijk geen idee over wat het gaat. Maar het lijkt niet echt superhelden related te zijn.
Ik denk niet dat ik nog verder ga kijken, tenzij ik ergens op fora of andere social media zie dat deze serie gehyped wordt.

Terug
Bovenaan