[MCU] The Marvel Cinematic Universe

Ah was dat zo? Ondanks ik de meeste films wel gezien heb moet ik nu wel zeggen dat ik het hele Avengers verhaal vooral zie voor de actie.

Iron man 1 en guardians of the Galaxy zijn eigenlijk de enige films die ik echt goed vond en regelmatig herbekijk.
Ik ga hier verder reageren want we wijken wat af van Loki.

Dan heb je toch het moment gemist waarop Thanos Gamora bij Red Skull van de cliff gooit voor een Infinity Stone. Toch wel redelijk essentieel. 🤔

Ik ga hier verder reageren want we wijken wat af van Loki.

Dan heb je toch het moment gemist waarop Thanos Gamora bij Red Skull van de cliff gooit voor een Infinity Stone. Toch wel redelijk essentieel. 🤔

Ja ik dacht dat ze dood was eigenlijk. En dezelfde gamora maar enkel 10 jaar eerder was teruggehaald met Thanos. Maar was dat andere versie? Is toch gwn gamora. Die thanos (nog) niet verlaten was?
Indien het een andere versie/dimensie is waarom doen ze dan moeite om het aan te passen en in de toekomst te gaan reizen? Kunnen ze toch beter hun eigen dimensie beïnvloeden met hun kennis. Veel effectiever ook.

Nuja dit is ook een beetje waarom het wat zijn effect verliest op mij. Je moet het goed volgen, maar je mag er ook niet te veel bij nadenken anders wordt het allemaal wat te veel trope-achtig.

Laatst bewerkt:
Ja ik dacht dat ze dood was eigenlijk. En dezelfde gamora maar enkel 10 jaar eerder was teruggehaald met Thanos. Maar was dat andere versie? Is toch gwn gamora. Die thanos (nog) niet verlaten was?
maar da's dus wat een variant is he. iemand die van zijn/haar tijdlijn uitwijkt. eigenlijk is heel die aanval van Thanos in Endgame allemaal met variants, want ze reizen van de ene tijdlijn naar de andere.
daarom dat het raar is dat Loki's wel massaal bestraft worden door de TVA, maar naar de Avengers etc niet gekeken wordt onder het mom van "it was supposed to happen for them".

maar da's dus wat een variant is he. iemand die van zijn/haar tijdlijn uitwijkt. eigenlijk is heel die aanval van Thanos in Endgame allemaal met variants, want ze reizen van de ene tijdlijn naar de andere.
daarom dat het raar is dat Loki's wel massaal bestraft worden door de TVA, maar naar de Avengers etc niet gekeken wordt onder het mom van "it was supposed to happen for them".
Ok maar waarom zijn die dan allemaal obsessed met die ene dimensie/tijdlijn?

Waarom al die moeite en tijdreizen? Ze kunnen toch gwn met hun kennis het heden aanpassen? Dat zal dan ook de toekomst beïnvloeden?

En nog beter voor hen hun eigen toekomst. En niet die van een andere thanos/gamora?

Ok maar waarom zijn die dan allemaal obsessed met die ene dimensie/tijdlijn?

Waarom al die moeite en tijdreizen? Ze kunnen toch gwn met hun kennis het heden aanpassen? Dat zal dan ook de toekomst beïnvloeden?

En nog beter voor hen hun eigen toekomst. En niet die van een andere thanos/gamora?
ik veronderstel dat als ge de hele tijdslijn overziet, dat er niet echt meer een heden, verleden, of toekomst is.

Voor mij een van de meer average MCU films. MIjn vriendin en mijn stiefzoontje vonden hem wel best goed, maar dit is voor mij toch eerder een Thor 2 of Iron Man 3 dan een Doctor Strange of Captain Marvel qua niveau.

Qua Shang-Chi moet ik wel zeggen dat mijn nieuwsgierigheid met de trailer groter wordt. Ziet er echt niet slecht uit!

GotG zal canon zijn, en essential watching.
Blijkbaar is 'What if...?' ook canon. (Wat ik op het eerste gezicht niet verwacht had.) Maar na het einde van de Loki serie, lijkt me dat wel een grote mogelijkheid.
Captain Britain (de Peggy Carter supersoldier) uit 'What if...?' zou zelfs meedoen in Doctor Strange 2.

Voor mij een van de meer average MCU films. MIjn vriendin en mijn stiefzoontje vonden hem wel best goed, maar dit is voor mij toch eerder een Thor 2 of Iron Man 3 dan een Doctor Strange of Captain Marvel qua niveau.

Qua Shang-Chi moet ik wel zeggen dat mijn nieuwsgierigheid met de trailer groter wordt. Ziet er echt niet slecht uit!

Ieder zijn eigen smaak natuurlijk maar Thor 2 vergelijken met Iron Man 3 😩

Captain Marvel is van het slechtste dat Marvel heeft vind ik dan weer.

Toch minder enthousiast over de phase 4 films. Eternals en Shang-chi zeggen me heel weinig, black widow sta ik nu ook niet voor te springen.

Toch minder enthousiast over de phase 4 films. Eternals en Shang-chi zeggen me heel weinig, black widow sta ik nu ook niet voor te springen.
Captain Marvel vind ik vooral slecht geïntegreerd in de rest van het universum. Onder de vrienden noem ik ze ook 'bitch from space' of hoe die op het einde van endgame plots kwam opduiken en iedereen moest tonen dat ze de beste is.

Ja, ik vind Captain Marvel dus wel echt heel goed :D Ik houd ook gewoon van Brie Larson haar quicky personality en wordt gewoon al blij als ik die haar stem hoor.
Iron Man 3 en Thor 2 vind ik "ok" films. Beter dan Iron Man 2 weliswaar, maar geen top.

Qua Phase 4: Mijn enthousiasme is gereserveerd voor alles vanaf Spidey 3. Ik kijk zo ook echt uit naar Dr. Strange 2 en Ant-Man 3. Shang-Chi boeit me nu meer dan enkele maanden geleden, maar Eternals zegt me (ondanks dat ik zulke dingen in de comics heel leuk vind) voorlopig niet veel.

Captain Marvel vind ik zelf óók één van de betere, tbh.
Captain Marvel vind ik vooral slecht geïntegreerd in de rest van het universum. Onder de vrienden noem ik ze ook 'bitch from space' of hoe die op het einde van endgame plots kwam opduiken en iedereen moest tonen dat ze de beste is.
dat vind ik altijd zo'n rare commentaar...
op het einde van haar film wordt al getoond dat ze een enorm krachtig wezen is, grootste deel van de film is ze gewoon beperkt door een Kree-implant.
in End Game zelf zegt ze in het begin van de film al dat ze verantwoordelijk is voor duizenden werelden, dus dan moet je ook al snappen dat ze geen weakling is, denk ik.

en het is niet alsof ze deus-ex-machina-stijl in haar eentje die veldslag tegen Thanos wint he.

Ben een Iron Man fan en ik moet zeggen dat ik Iron Man 3 echt een slechte film vind. Heb die zelf niet eens gekocht op Bluray (Ik hoop dat je het voelt Marvel, mu ha ha). Die IM suits kunnen tegen slagen van bovennatuurlijke wezens, impacts van tanks enz en in Iron Man 3 waren ze gemaakt van karton precies.

De actrice laat het misschien lijken als een bitch maar denk dat je anders gaat gedragen van karakter als je weet dat er planeten zijn met over 7 miljard wezens die op jou steunen als er een probleem is en dat je niet overal kan zijn. In Endgame komt ze aangevlogen en doet ze haar Ralph roll in the window maneuver met Thanos zijn schip, maar that's it. Ze kijkt ook niet naar de andere helden maar gewoon naar het schip dat neerstort. Tegen Thanos heeft ze alleen tijd gestalt want hij smeet haar de eerste keer als een vod weg en de tweede keer hield ze haar stand totdat hij haar wegsloeg met een steen. Bij de deleted scenes als Tony sterft, knielt iedereen uit respect voor zijn offer, zij ook. Als ze haar zo opper voelt dan deed ze da niet en vloog ze wel weg denk ik.

Captain marvel niet gezien, endgame wel. Wat mij stoort aan haar is dat ze de superman van het mcu is en personages als superman maken het allemaal te gemakkelijk.

Ivm thor dark world: dat is voor mij de slechtste film uit het mcu met zeer slechte humor en de enige plot die ik niet geloof van het hele mcu. Dat die hier naast iron man 3 gezet wordt snap ik dan ook helemaal niet want dat vind ik juist de beste iron man.

Ivm phase 4:Black widow lijkt mij vooral goed als je houd van 70's bond films. Daar refereert het met momenten heel hard naar vind ik vooral naar het einde. Shang Chi boeit mij ook wel vooral omdat ik wat groot geworden ben met martial arts films dus als het wat refereert naar klassiekers kan dat wel mooi worde. Bij eternals heb ik mijn twijfels na Nomadland te zien van Chloe Zhao

Ik vond Captain Marvel toch ook maar ondermaats. Ik heb die hele film moeten vechten om wakker te blijven, denk dat ik hem uiteindelijk zelfs in 2 stukken heb moeten zien. Eigenlijk was heel de film slecht gemonteerd ook, denk dat er ergens wel een Youtube filmke rondzweeft van iemand die de film in een volledig andere volgorde zou monteren en dan krijg je een heel andere beleving als kijker.

Aanvankelijk was ik niet super enthousiast over Phase 4 maar de line up gaat toch genoeg leuke films geven: No Way Home, Multiverse of Madness, Quantumania... en Guardians kan eigenlijk ook niet tegenvallen dus dat zit wel goed. En ook op serie niveau toch al leuke dingen gezien. Loki en Wandavision vond ik meer dan geslaagd. Falcon was ik minder enthousiast over maar bon.

Ik vond Captain Marvel absoluut één van de beste films in de MCU, raar hoe smaken kunnen verschillen toch.

Ik hou ook echt wel van Brie Larson.

Iron Man 2 & 3 horen imo samen met The Dark World, Black Panther en de MCU Spider-Mans bij de meest teleurstellende Marvel Films. Captain Marvel viel goed mee vond ik.

Iron Man 2 & 3 horen imo samen met The Dark World, Black Panther en de MCU Spider-Mans bij de meest teleurstellende Marvel Films. Captain Marvel viel goed mee vond ik.
2 zeker maar die film leidt onder hetzelfde probleem als Age of ultron: die moet zoveel introduceren en set up bieden dat die zijn eigen verhaal niet meer kan vertellen. Bij Iron Man 3 vond ik dat fish out of water gegeven juist fantastisch zeker omdat dat mooi gecombineerd wordt met Tony zijn persoonlijke issues na de battle of Manhattan.

Leg eens uit wat er mis is met MCU Spidey aub? De Mcguires waren goed maar in retrospect is dat ook ma nen dertigers tussen nen hoop pubers, de Garfields nooit gezien. Holland maakt Spidey de teenager die hij zou moeten zijn en mixt dat goed met humor en actie, Homecoming vond ik te braaf maar Far from home ving dat goed op. En Black Panther is volgens mij een film die belangrijker is dan dat hij goed is. Wat mij daar vooral stoorde is dat het weeral de good guy is die tegen een versie van zichzelf vecht (zoals Ant Man tegen Yellowjacket, Hulk tegen Abomination,...)

Terug
Bovenaan