[MCU] The Marvel Cinematic Universe

Hoe zou het nog zijn met...

de Skrulls?

Disclaimer: ik ken de hele backstory van de Skrulls niet, maar die zijn tegenwoordig echt nergens te bekennen. :tongue: (wat ik persoonlijk niet erg vind want amaikes hoe een saaie personages)

Black Widow ook nog niet gezien dus misschien maken ze daar hun heropwachting?

Hoe onthouden jullie alles van die films enzo? Heb de indruk dat ik alles direct vergeet lol

de Skrulls?

Disclaimer: ik ken de hele backstory van de Skrulls niet, maar die zijn tegenwoordig echt nergens te bekennen. :tongue: (wat ik persoonlijk niet erg vind want amaikes hoe een saaie personages)

In BW hebben we geen verwijzing gezien, maar verder zitten ze zo'n beetje overal? We hebben ze gezien in Far from home en in WandaVision. En straks komt Secret Invasion uit dat volledig rond hen draait.

Ja, die verschillende smaken is inderdaad wel grappig :)

Black Panther is overigens nog zoiets. Ik heb me aanvanklijk wel geërgerd aan hoe die film beter gemaakt werd dan hij was, maar in se is het wel een goede film. Zeker niet mijn MCU top, maar tijdens de rewatch die ik onlangs gedaan heb met het hele gezin (ik was de enige die alles al gezien had) stond me die wel best aan.

Captain marvel niet gezien, endgame wel. Wat mij stoort aan haar is dat ze de superman van het mcu is en personages als superman maken het allemaal te gemakkelijk.

Ivm thor dark world: dat is voor mij de slechtste film uit het mcu met zeer slechte humor en de enige plot die ik niet geloof van het hele mcu. Dat die hier naast iron man 3 gezet wordt snap ik dan ook helemaal niet want dat vind ik juist de beste iron man.

Ivm phase 4:Black widow lijkt mij vooral goed als je houd van 70's bond films. Daar refereert het met momenten heel hard naar vind ik vooral naar het einde. Shang Chi boeit mij ook wel vooral omdat ik wat groot geworden ben met martial arts films dus als het wat refereert naar klassiekers kan dat wel mooi worde. Bij eternals heb ik mijn twijfels na Nomadland te zien van Chloe Zhao
Daarom zitten we in verschillende fases. Je ziet eerst een Captain America vechten tegen thugs en big bosses en wereldoorlogen en die maakt hij in stukjes kapot. Echter dan komt hij vijanden tegen zoals een Loki en hogeraf waar hij als een vod wordt gesmeten van de ene naar de andere kant. Dan komt een Iron Man/Thor binnen gevlogen die even met zijn standaard repulsors Loki wegknalt. Die personage kan dan planetlevel/semi galactic threats tegen houden. Dan komt een Thanos aan en je wordt dan met een andere personage geintroduceerd. Captain Marvel kan bv dan weer niet veel uithalen in de Madness of Universe bv maar een dr Strange dan weer wel. Er zullen waarschijnlijk ook threats zijn waar Captain Marvel misschien niets kan uithalen maar een Captain America dan weer wel.
2 zeker maar die film leidt onder hetzelfde probleem als Age of ultron: die moet zoveel introduceren en set up bieden dat die zijn eigen verhaal niet meer kan vertellen. Bij Iron Man 3 vond ik dat fish out of water gegeven juist fantastisch zeker omdat dat mooi gecombineerd wordt met Tony zijn persoonlijke issues na de battle of Manhattan.

Leg eens uit wat er mis is met MCU Spidey aub? De Mcguires waren goed maar in retrospect is dat ook ma nen dertigers tussen nen hoop pubers, de Garfields nooit gezien. Holland maakt Spidey de teenager die hij zou moeten zijn en mixt dat goed met humor en actie, Homecoming vond ik te braaf maar Far from home ving dat goed op. En Black Panther is volgens mij een film die belangrijker is dan dat hij goed is. Wat mij daar vooral stoorde is dat het weeral de good guy is die tegen een versie van zichzelf vecht (zoals Ant Man tegen Yellowjacket, Hulk tegen Abomination,...)
Ik heb Ultron gezien bij die MCU tekenfilms en daar was die echt een bedreiging. Thor kon er niets tegendoen, dacht zelf dat alle Avengers dood waren en Tony de enige was die nog overleefde ? In deze film vond ik het een flauwe grappenmaker - evil Tony Stark in robotpak.

de Skrulls?

Zoals Sir K. het zegt. Die zijn volledig door Nick Fury opgenomen. Een deel leeft veilig en een deel werkt undercover ook voor hen.

Voor mij is het probleem aan Captain Marvel de evolutie van haar karakter, en meer bepaald dat er gewoon geen is. Ze is een irritant quipy karakter op het begin van de film, en een irritant quipy karakter op het einde van de film, maar dan wat sterker.

Alle Marvel films draaien om de evolutie van de helden. Ze evolueren, binnen 1 film (hun eigen films) en ook over de hele MCU storyline. Daarom vind ik Iron Man 3 bv de beste Iron Man. Bij Captain Marvel gebeurd dit gewoon niet. Het is een slecht script, slechte montage, slecht alles. Brie Larsson is er ok in, Samuel L Jackson is het beste aan die film. Het is een film die gemaakt is omdat ze een vrouwelijke superheld moesten hebben die haar eigen film had rond de tijd dat DC (WW) dat ook deed. Rap rap gemaakt nog voor Endgame, en dat zie je. Ze hadden die gewoon in phase 4 deftig moeten introduceren.

Maar bon, smaken en geuren 😁 Black Panther vond ik een goede film voor 2/3de. Laatste act haalt de film serieus naar beneden.

Alle Marvel films draaien om de evolutie van de helden. Ze evolueren, binnen 1 film (hun eigen films) en ook over de hele MCU storyline. Daarom vind ik Iron Man 3 bv de beste Iron Man. Bij Captain Marvel gebeurd dit gewoon niet. Het is een slecht script, slechte montage, slecht alles. Brie Larsson is er ok in, Samuel L Jackson is het beste aan die film. Het is een film die gemaakt is omdat ze een vrouwelijke superheld moesten hebben die haar eigen film had rond de tijd dat DC (WW) dat ook deed. Rap rap gemaakt nog voor Endgame, en dat zie je. Ze hadden die gewoon in phase 4 deftig moeten introduceren.
Ik vermoed dat de evolutie van Captain Marvel vooral zal komen in de tweede film. Dan zal ze de "andere" Marvels onder haar vleugels nemen, wat toch al een andere dynamiek geeft dan haar "ik kom wel als het mij uitkomt en knal dan alles kapot op 2 minuten"-attitude die ze tot nu toe had. In haar eerste film en in Endgame was ze inderdaad niet veel meer dan een vliegende en pratende deus ex machina/mary sue.

Voor mij is het probleem aan Captain Marvel de evolutie van haar karakter, en meer bepaald dat er gewoon geen is. Ze is een irritant quipy karakter op het begin van de film, en een irritant quipy karakter op het einde van de film, maar dan wat sterker.

Maar bon, smaken en geuren 😁 Black Panther vond ik een goede film voor 2/3de. Laatste act haalt de film serieus naar beneden.
kom nu, het duurt méérdere films voor Tony Stark geen billionaire, rokkenjagende, over the top showman meer is, die zijn adviseurs vooral negeert en zijn eigen ding doet.

kom nu, het duurt méérdere films voor Tony Stark geen billionaire, rokkenjagende, over the top showman meer is, die zijn adviseurs vooral negeert en zijn eigen ding doet.
In de eerste film alleen stopt hij al met wapens maken, wordt hij Iron man om zijn eigen illegale verdeelde wapens te vernietigen en gaat hij van een rokkenjager naar alleen nog maar met Pepper te willen zijn…

Gisteren Black Widow gezien, maar ik werd er niet bepaald warm van (ondanks de fraaie snoetjes van Johanson en Pugh). Het verhaal boeide me niet zo en de humor vond ik wat afgezaagd. Misschien een superheldenmoeheid?

Gisteren Black Widow gezien, maar ik werd er niet bepaald warm van (ondanks de fraaie snoetjes van Johanson en Pugh). Het verhaal boeide me niet zo en de humor vond ik wat afgezaagd. Misschien een superheldenmoeheid?
Ik had hetzelfde gevoel. Rap rap ertussen om eventuele nieuwe personages te introduceren, maar te laat in de grote verhaallijn. Had deze liever in Phase 3 gezien.

Kreeg ook de indruk dat ScarJo nog een film in haar contract staan had die ze nu nog snel gemaakt hebben.

Ik had hetzelfde gevoel. Rap rap ertussen om eventuele nieuwe personages te introduceren, maar te laat in de grote verhaallijn. Had deze liever in Phase 3 gezien.

Kreeg ook de indruk dat ScarJo nog een film in haar contract staan had die ze nu nog snel gemaakt hebben.
Ze leek er tegen haar goesting te staan. Contrast met een Marriage Story is natuurlijk zeer groot.

In de eerste film alleen stopt hij al met wapens maken, wordt hij Iron man om zijn eigen illegale verdeelde wapens te vernietigen en gaat hij van een rokkenjager naar alleen nog maar met Pepper te willen zijn…
en in de 2de film kijkt hij naar Natasha Romanoff en zegt hij "I want one".

Komt erop neer dat Iron Man een solo man was die aan zijn eigen dacht. Dat veranderd ook door de films heen. In eerste Avengers film luistert hij niet naar Rogers (zie uit vliegtuig springen en Thor aanvallen) en tegen het einde van de film vraagt hij ook al orders aan Rogers wat te doen.

Iron Man/ Tony Stark die aan zijn eigen altijd dacht volgt ook de boodschap op van Ho Yinsen, zoals dat er tegen hem in die grot werd verteld. Don't waste it, don't waste your life.

Heeft hij ook gedaan. Hij is een teamspeler geworden, aan het totale plaatje gedacht, en hij redt het universum op het einde.

Het zit er tegen tussen Marvel en Disney.

Scarlett Johansson doet Disney een proces aan, omdat in haar contract staat dat ze een deel van de box-office inkomsten zou krijgen.
Door het day-and-date plan van Disney waarbij de film tegelijk in de cinema en op de streaming uitkomt, rekent ze ongeveer 50 miljoen USD verloren te hebben.

En ze wordt daarin nu gesteund door MCU-baas Kevin Feige, die zijn actrice vol steunt, en openlijk tegen het day-and-date gedoe lobbiet.

(Emma Stone overweegt trouwens eenzelfde lawsuit voor Cruella)

Marvel = Disney dus de zaak zal zijn tussen Disney en ScarJo. Alles gaat afhangen van hoe de contracten destijds opgesteld zijn. Als ze loopholes kunnen exploiten zullen ze dat doen. Feige heeft waarschijnlijk ook een contract dat hem een % return van de theatrical release geeft en loopt dus ook inkomsten mis als een marvel film zoals black widow day and date direct online verschijnt.

Voor Disney is dit echter pure win. Voor Black Widow moest je 20 eur opleggen bovenop je disney abo. Das meer dan een filmticket en dat gaat 100% naar disney daar terwijl ze een filmticket moeten splitten met de cinemas zelf en zo'n release hogere distributiekosten met zich meebrengt.

Als ze de zaak verliezen zullen ze waarschijnlijk eerder hun spelers en producers een cut van de digital returns geven dan volop voor het distributie model van vroeger te kiezen. Alles zal afhangen van de groei van disney+ en of een digital release only he, betere winstmaximalisatie zal opleveren. Ik vermoed dat we na verloop van tijd zullen uitkomen op het dubbel dip model waarbij theatrical windows krimpen naar een 2tal weken met daarop volgend onmiddellijk de online release. Of cinemas dat lang gaan volhouden is iets anders want het merendeel van de kijkers zal vermoedelijk gewoon wachten op de thuis release.

Voor Disney is dit echter pure win. Voor Black Widow moest je 20 eur opleggen bovenop je disney abo. Das meer dan een filmticket en dat gaat 100% naar disney daar terwijl ze een filmticket moeten splitten met de cinemas zelf en zo'n release hogere distributiekosten met zich meebrengt.
Als ge een paar maten uitnodigt en met ne man of 3 a 4 kijkt dan hebde ook maar 1 keer 20 ontvangen

Terug
Bovenaan