[MCU] The Marvel Cinematic Universe

Ik denk dat velen ook te veel vanuit het geek-perspectief (dat velen hier delen) praten. De massa gaat nog altijd regelmatig naar de cinema, hoor.

Ik denk dat velen ook te veel vanuit het geek-perspectief (dat velen hier delen) praten. De massa gaat nog altijd regelmatig naar de cinema, hoor.

Ik zie dat dubbel, dat nerd perspectief lijkt me zeker aanwezig als het aankomt op torrenten en paar keer naar dezelfde film gaan. Zulke zaken Lijken me eerder zeldzaam. Maar de massa gaat de laatste jaren wel alsmaar minder naar de cinema want de cinema komt steeds vaker aan huis.

Laatst bewerkt:
Ik zie dat dubbel, ja heel perspectief als het aankomt op toerentent en paar keer naar dezelfde film gaan. Dat is eerder zeldzaam. Maar de massa gaat de laatste jaren wel alsmaar minder naar de cinema want de cinema komt steeds vaker aan huis.

Dan kennen wij gewoon duidelijk een andere massa. Als ik mijn IG, FB en omgeving bekijk, is cinema toch nog een zeer veel voorkomend tijdverdrijf.

bjBcZbJ.jpg

En die trend zie je ook in de rest van de wereld. Tickets werden al jaren alsmaar duurder om te compenseren voor de steeds lagere bezoekersaantallen.

Dat de aantallen lager zijn dan vroeger lijkt me ook normaal. Maar nog meer dan een miljard bioscoopbezoekers in 2017 is toch echt nog wel een zeer goed aantal.
En zoals ik al zei: Rond mij gaat er echt nog veel volk naar de bioscoop.

Ik ben lang weinig naar de cinema geweest maar sinds covid toch al 3 keer geweest: eerst promising young woman waar we inderdaad maar met 7 waren (ma die film stond al een jaar online en het was België-Portugal die avond). Bij Lost Highway zat de zaal bijna halfvol. Bij black widow ook zoiets en bij The Suicide squad zat er toch ook best wat volk.

Ik denk dat mensen wel naar de cinema zullen blijven gaan hoor zolang het een evenement blijft. Ik heb honderden films thuis gezien tijdens de lockdown maar niets evenaart die cinema ervaring voor mij. Wacht gewoon tot alle maatregelen gelost worden en zie wat er dan gebeurt. Je zou er van verschieten hoeveel mensen die ervaring ook gemist hebben

Mijn laatste cinema film was Tenet. Dit is voor mij zo'n film die beter tot recht komt in de cinema + ik wou niet wachten tot die uit was online.

Toen ik naar de new mutants ging kijken met mijn vriendin zaten wij helemaal alleen in de zaal. Was een vrijdag avond film van 20.00 uur.
Immens verschil met black widow, daar zat de zaal tot op de eerste rij vol

Mijn laatste cinema film was Tenet. Dit is voor mij zo'n film die beter tot recht komt in de cinema + ik wou niet wachten tot die uit was online.
Ik heb die gezien de laatste dag voordat de cinema's sloten, in de grootste zaal van de Kinepolis hier in Brugge. Helemaal alleen :unsure:

Is een mogelijkheid, het is natuurlijk moeilijk vergelijken gezien deze COVID-tijden.

Maak er 4 weken van, en ik denk niet dat ik hun dat idee nog moet geven. 😉

Maar als ik gewoon kijk naar mijn eigen ervaringen dan is mn top-3 bioscoop ervaringen (1) Avengers Endgame (2) Avengers Infinity War en (3) CA: Civil War (AKA Avengers 2.5). En dit doordat ik telkens op de openingsavond geweest ben in een zaal stampvol fans die volledig los gingen op enkele comic-book-referentie. Als ik die filmen nu thuis kijk dan wordt ik bij sommige scenes nog altijd teruggekatapulteerd naar toen (Portal Scene in Endgame bvb). Dan zijn zaken waar heel het fandom op boert en wat je met een thuis-bioscoop amper zal meemaken. Daarnaast staan beelden van uitverkochte cinemazalen beter in de media dan een hoog cijfertje in een persbericht.

Laten we er 'een muziekfestival' van maken.

Hoe dan ook, de verandering is op komst (zelfs al bezig) en COVID heeft dat alleen maar versneld.
Ik denk ook dat cinema zo meer zal evolueren.
In Amerika heb je zo een keten the Alamo drafthouse cinema's

Daar gaat het ook meer over de ervaring dan een film als eerste zien. Zo toont men vaak oude films (niet eens per se oud maar gwn geen nieuwe) wat ook weer goed is want dan verdienen ze ook iets aan de ticketverkoop.
Het trekt vooral volwassenen aan en mensen die into film zijn. Toch wel altijd twijfels gehad met die combo met warm eten wel.

Quotes uit films die dan soms geroepen wordt. Met thema kledij enz.... Marathons..

Heb zelf als ik jonger was nog even met het idee gespeeld iets gelijkaardigs te doen in België, maar financieel zware risico's. Veel kapitaal nodig om te starten en echt hopen dat het aanslaat.

Nu zoiezo is cinema toch meer een ervaring. Ik heb in de Lockdown meer films dan ooit gezien. En ondanks dat, i'is het eerste wat ik met mijn vriendin gedaan heb nog eens naar de cinema gaan. Je mist het toch. Ondanks de overdaad aan films.

What If...
het is toch maar een raar geval hoor.
Het feit dat Star-Lord T'Challa gewoon met Thanos kan praten, en hem zo heel het genocide-snap-plan uit zijn hoofd kan halen, en hem zelfs kan inlijven bij de ravagers, maakt van Black Panther T'Challa kind of a dick dat hij dat niet eens probeert, imo. en dat daardoor de halve bevolking van de melkweg weg gesnapt wordt.

het zou allemaal canon moeten zijn, maar je krijgt toch het gevoel dat er hele rare kronkels nodig zijn voor MCU's multiverse.

What If...
het is toch maar een raar geval hoor.
Het feit dat Star-Lord T'Challa gewoon met Thanos kan praten, en hem zo heel het genocide-snap-plan uit zijn hoofd kan halen, en hem zelfs kan inlijven bij de ravagers, maakt van Black Panther T'Challa kind of a dick dat hij dat niet eens probeert, imo. en dat daardoor de halve bevolking van de melkweg weg gesnapt wordt.

het zou allemaal canon moeten zijn, maar je krijgt toch het gevoel dat er hele rare kronkels nodig zijn voor MCU's multiverse.
vond het een betere what if dan vorige keer. thanos was hilarisch en tchalla als star lord zou nog echt wel passen. Ergens hoop ik nu dat Thanos een speelbaar personage wordt in een komende Marvel game.

Eternals trailer ziet er echt goed uit vergeleken met de vorige trailers!
1ste beelden van abomination in Shang Li zien er ook goed uit

Terug
Bovenaan