[MCU] The Marvel Cinematic Universe

Jammer dat Raimi niet regisseert, want zijn Spiderman 1 en zeker 2 staan imo nog altijd aan de top van de superhero movies (samen met enkele anderen).
Hij gaat Doctor Strange 2 regisseren, wat de opvolgfilm is van deze.

En de 3 Spider-Mans gaan er blijkbaar ook nog in mee doen.

Ik ga er vanuit dat de multiverse-saga eindigt met Doctor Strange 2. Alhoewel er ook nog Loki seizoen 2 en Ant-Man 3 komt.
Waarom denk je dat?

Kang the conquerer is the big bad nu volgens mij, zoals Thanos was, en daar hebben ze 3 fases (20+ films) naartoe gewerkt. Multiverse is here to stay denk ik.

Aan de ene kant wat bezorgd omdat de film wel erg packed is met 5 villains, maar aan de andere kant ook content dat Spiderman niet de enige superheld is hier, Strange doet ook mee. En dat vond ik altijd leuk aan de Marvel-films, andere Avengers erbij betrekken.

Met Endgame hebben ze, voor mij althans, bewezen dat ze goede controle hebben over spelen met tijdlijnen, hopelijk kunnen ze dit ook doen voor multiverses (en er niet teveel misbruik van maken) en het niveau zal nog steeds top zijn.

Waarom denk je dat?

Kang the conquerer is the big bad nu volgens mij, zoals Thanos was, en daar hebben ze 3 fases (20+ films) naartoe gewerkt. Multiverse is here to stay denk ik.
Omdat 'Secret Invasion' eraan komt, wat waarschijnlijk het grote volgende verhaal zal worden (tenzij het bij die ene serie blijft) En die twee verhaallijnen combineren lijkt me een beetje onwaarschijnlijk voor MCU (wat het graag simpel laat).
Aan de ene kant wat bezorgd omdat de film wel erg packed is met 5 villains, maar aan de andere kant ook content dat Spiderman niet de enige superheld is hier, Strange doet ook mee. En dat vond ik altijd leuk aan de Marvel-films, andere Avengers erbij betrekken.
Het wordt waarschijnlijk een vorm van de Sinister Six.
Doctor Octopus, Sandman, Electro, Green Goblin, Vulture (?), Mysterio(?)

Volgens Tom Holland wordt er in de trailer niet heel veel weg gegeven. "tip of the iceberg". dus verwacht u maar dat niet alles wat er in de trailer gaat zijn wat het is.

ik verwacht eerder dat door de branching van de sacred timeline (in Loki) nu ineens verschillende tijdlijnen door elkaar gaan lopen, waardoor al die villains verklaard gaan worden. maar dat er dan een soort van main villain is die alles controleert, of de sinister six idd, of eerder een doel om die tijdlijnen te proberen herstellen, ipv echt een villain die spidey moet verslaan

we zullen met kerstmis pas zeker zijn

2 zeker maar die film leidt onder hetzelfde probleem als Age of ultron: die moet zoveel introduceren en set up bieden dat die zijn eigen verhaal niet meer kan vertellen. Bij Iron Man 3 vond ik dat fish out of water gegeven juist fantastisch zeker omdat dat mooi gecombineerd wordt met Tony zijn persoonlijke issues na de battle of Manhattan.

Leg eens uit wat er mis is met MCU Spidey aub? De Mcguires waren goed maar in retrospect is dat ook ma nen dertigers tussen nen hoop pubers, de Garfields nooit gezien. Holland maakt Spidey de teenager die hij zou moeten zijn en mixt dat goed met humor en actie, Homecoming vond ik te braaf maar Far from home ving dat goed op. En Black Panther is volgens mij een film die belangrijker is dan dat hij goed is. Wat mij daar vooral stoorde is dat het weeral de good guy is die tegen een versie van zichzelf vecht (zoals Ant Man tegen Yellowjacket, Hulk tegen Abomination,...)
Sorry voor het late antwoord, was op reis en had afgelopen dagen niet al teveel tijd om te antwoorden.

Far From Home is voor mij ook beter dan Homecoming. Een van de grootste gripes die ik heb met de MCU Spider-Man is dat hij basically een nieuwe soort Iron Man is ipv echt Spider-Man te zijn door oa zijn suites die van Stark komen en hij constant in gesprek is ermee. Kan even niet op de naam komen ervan. Is net zoals Iron Man tegen Jarvis praat. Hij staat wat te weinig op zichzelf.

Michael Keatons Vulture vond ik een hele coole villain. Net voor de plot twist, had ik het juist door. En damn, hoe cool zag Mysterio er niet uit? Om dan weer teleurgesteld te worden dat alles fake was uiteindelijk. Dit komt de laatste tijd wel te vaak voor met Marvel. Of dit ligt aan alle fan theorieën, maar ik vind dat Marvel toch iets te vaak potentieel laat liggen. Hopelijk komt dit nu tot een eind met de Multiverse shizzle.

En Far From Home had voor mij humor die te vaak miss was ipv een hit. Die leerkrachten bv, Jesus Christ. Ook het ganse plot met die bril van Stark. Freaking stupid wat hij ermee doet. Irriteerde me enorm. Hij kwam wat traag op gang, was voorspelbaar en de relationshiptroubles waren me te vaak aanwezig. Anders was het wel een ok summer blockbuster maar ik bleef maar denken hoe hard ik de Spider-Mans van Sam Raimi mis.

De enige sequence die me wel echt is bijgebleven is die eerste illusion die Mysterio op Spidey afstuurt. Sterk staaltje VFX.

Omdat 'Secret Invasion' eraan komt, wat waarschijnlijk het grote volgende verhaal zal worden (tenzij het bij die ene serie blijft) En die twee verhaallijnen combineren lijkt me een beetje onwaarschijnlijk voor MCU (wat het graag simpel laat).

Secret Invasion wordt een Disney+ serie, dus de MCU zelf gaat toch een andere richting uitgaan.

Secret Invasion wordt een Disney+ serie, dus de MCU zelf gaat toch een andere richting uitgaan.
Loki was uiteindelijk ook maar een Disney+ serie, en kijk wat daar de gevolgen van zijn gebleken. En een storyline als 'Secret Invasion' in één seizoen proppen lijkt me ook maar een waste of potential.

Why not both? Kang wordt sowieso de nieuwe big bad. Van drie van de aankomende films (Dr. Strange, Ant Man, Spiderman) staat al vast dat de multiverse een grote rol gaat spelen. En we weten dat Kang officieel in de MCU zal geïntroduceerd worden in Ant Man. Maar Secret Invasion zal ook een belangrijke rol spelen. We hebben er al voorboden van gezien in WandaVision en in Far from Home.

Loki was uiteindelijk ook maar een Disney+ serie, en kijk wat daar de gevolgen van zijn gebleken. En een storyline als 'Secret Invasion' in één seizoen proppen lijkt me ook maar een waste of potential.

Het is al eerder gezegd en de trailer van No Way Home bewijst imo dat het multiverse aspect van Loki gewoon via die film uitgelegd wordt aan de massa, waardoor iedereen het multiverse verhaal zonder Loki te zien kan volgen. Iets waar Disney prat op ging dat ze ook gingen doen: u de MCU niet ontnemen door u te verplichten Disney+ te kijken.

Vandaar ook dat zowel Wandavision als Falcon & The WInter Soldier dan ook een identiele status quo aan het begin en het einde van de serie hebben
nl. Wanda is depri omdat Vision dood is en Sam neemt over als Captain America

Gezien we overigens met zowel No Way Home, Dr. Strange 2 en Ant-Man richting multiverse/quantumverse aspecten toe gaan en de meest voorkomende theorieën ivm het introduceren van de FF en de X-Men ook gelinkt zijn aan de multiverse, denk ik echt wel dat de multiverse het hoofdthema gaat zijn van Phase 4.

Het is al eerder gezegd en de trailer van No Way Home bewijst imo dat het multiverse aspect van Loki gewoon via die film uitgelegd wordt aan de massa, waardoor iedereen het multiverse verhaal zonder Loki te zien kan volgen. Iets waar Disney prat op ging dat ze ook gingen doen: u de MCU niet ontnemen door u te verplichten Disney+ te kijken.
Is inderdaad gezegd, maar ik vond deze verklaring altijd al een beetje vaag. Je kan dat eigenlijk in theorie over veel van hun films zeggen. Met uitzondering van Endgame kan je eigenlijk elke film kijken zonder de vorige gezien te hebben, en enkel op een aantal momenten een beetje context en backstory missen (wat soms dan nog via een in-film conversatie wordt uitgelegd) maar nog altijd het verhaal kunnen volgen. Dit is ook één van de redenen dat de MCU het zo goed doet bij het brede publiek.

Gezien we overigens met zowel No Way Home, Dr. Strange 2 en Ant-Man richting multiverse/quantumverse aspecten toe gaan en de meest voorkomende theorieën ivm het introduceren van de FF en de X-Men ook gelinkt zijn aan de multiverse, denk ik echt wel dat de multiverse het hoofdthema gaat zijn van Phase 4.
Is zeker ook mogelijkheid. (Al hoop ik dat ze wat meer inspiratie vinden om de X-men in de MCU te krijgen/uit te leggen).
Het is uiteindelijk slechts een kwestie van tijd om te zien welke richting ze uitgaan, en met hun geschiedenis geloof ik er zeker in dat het goed zal zijn.

En Deadpool :p

We gaan 7 films nieuwe Marvel films in de cinema hebben op 1 jaar tijd, begonnen met Black Widow op 9 juli 2021 en eindigend met Black Panther: Wakanda Forever op 8 juli 2022. Jawadde. Maar misschien wel terecht om wat in te halen na die onnozele maatregelen. Ik ga alleen nooit alles kunnen kijken of ik kan niets anders meer kunnen zien.

De voorlopige lijst van films met releasedata:
Juli 2021 - Black Widow
September 2021 - Shang-Chi & The Legend Of The Ten Rings
November 2021 - Eternals
December 2021 - Spider-Man No Way Home
Maart 2022 - Doctor Strange in the multiverse of madness
Mei 2022 - Thor Love & Thunder
Juli 2022 - Black Panther Wakanda Forever
November 2022 - The Marvels
Februari 2023 - Ant-Man and the Wasp Quantumania
Mei 2023 - Guardians of the Galaxy Vol 3

Tenzij het multiverse een rol gaat spelen in Thor,Black Panther en The Marvels (vermoed van niet) zal het meest uitkijken zijn naar Ant-Man Quantumania na Doctor Strange 2 :)

Als ik mij niet vergis zijn ze zelfs al aan't filmen voor Black Panther. Doctor Strange & Thor zijn al rond dacht ik. Binnenkort starten ze al met the Marvels

Gisteren eindelijk Agents of SHIELD uitgekeken. De serie is zowat alle kanten uitgegaan over de 7 seizoenen, maar uiteindelijk was het laatste seizoen wel een mooie afsluiter van/ode aan de hele reeks. Blij dat ik het volgehouden heb door al die jaren :D
Benieuwd of ze Coulson nog gaan gebruiken in hun nieuwe filmreeks :')

Ted Lasso: Eerste aflevering dacht ik echt, wat is dit... Dit gaat een cringy Amerikaan zijn die niks van voetbal kent en ik ga me constant opjagen...
Wel, ja het klopt, het is een cringy Amerikaan die niets van voetbal kent en ik heb me opgejaagd, maar niet aan hem! Het is echt een charmante serie die je mee doet leven met bijna al zijn karakters en ik kan niet wachten om aan seizoen 2 te beginnen.

WandaVision: Had deze nog niet gezien, was wel leuk, zaten een paar mindere stukken in maar over het algemeen vond ik het een aangename watch met een interessante premise.

Terug
Bovenaan