[MCU] The Marvel Cinematic Universe

Laten we hier wat civiel houden maar het is wel zo dat je een gigantische trend bij Marvel begint te zien over onderwerp lesbian - gay.
In de original Marvel films werd hier nul sprake van gehouden. Zelf had je niet eens het door. Na Endgame, zie 2020+, is hier inderdaad wel een serieuze verandering ingebracht.

Valkyrie had wel zo'n lesbisch kantje in Ragnarok maar op zich niets van aan te merken. Je merkt nu echt wel in de series en films van Marvel dat ze dit dik er wel willen opleggen. Er moet nu wel altijd een lesbian of gay personage in elke film, serie van hen zitten. Alsof dat je het zelf niet zou doorhebben dat twee vrouwen elkaar kussen of twee mannen. Het verschiet me zelf niet dat ze soms ineens een ander muziekje ineens afspelen van "HEB JE HET DOOR HE HE HE".

Nogmaals niks mis mee maar ik vind het jammer dat alles zo dik in de verf moet gezet worden, tot zelf dat ze het moeten zeggen altijd. In She-Hulk was dit enorm waarvan ik op een gegeven moment had van "ik zit hier ten ontspanning mijn show te bekijken en het is alsof HLN in She-hulk zit".

Valkyrie had wel zo'n lesbisch kantje in Ragnarok maar op zich niets van aan te merken. Je merkt nu echt wel in de series en films van Marvel dat ze dit dik er wel willen opleggen. Er moet nu wel altijd een lesbian of gay personage in elke film, serie van hen zitten. Alsof dat je het zelf niet zou doorhebben dat twee vrouwen elkaar kussen of twee mannen. Het verschiet me zelf niet dat ze soms ineens een ander muziekje ineens afspelen van "HEB JE HET DOOR HE HE HE".
Ik heb amper iets van hun series mee maar ik kan me weinig herinneren qua dikke LGBTQ over Shang Chi, Spiderman 3 of Dr. Strange hoor.
Thor nog altijd niet gezien. Maar als er één scene in zit van een paar seconden, kan je dat moeilijk dik opleggen noemen imo.

Ik heb amper iets van hun series mee maar ik kan me weinig herinneren qua dikke LGBTQ over Shang Chi, Spiderman 3 of Dr. Strange hoor.
Thor nog altijd niet gezien. Maar als er één scene in zit van een paar seconden, kan je dat moeilijk dik opleggen noemen imo.
Heb het vooral over hun series.

Heb het vooral over hun series.
Als ik zo effe nadenk over de series waarbij ik niks opvallend gemerkt heb van LGBTQ+: Moon Knight, Falcon & The Winter Soldier, Ms. Marvel, WandaVision. She-Hulk heb ik nog niet uitgekeken dus daar spreek ik mij niet over uit maar tot nu toe ben ik daar precies toch ook nog geen memorabele LGBTQ+-zaken tegengekomen.

Pas op, ik ga hier ook zeker niet zitten beweren dat ik alle series even grondig heb bekeken, maar eigenlijk komt het erop neer dat ik het mij enkel bij Loki herinner. Dus ofwel wat het toch niet zo on the nose als iedereen hier probeert te beweren, ofwel heb ik er nog minder goed naar gekeken dan ik oorspronkelijk dacht. Wat ook gerust kan :unsure:

Ik zou niet weten welke series je dan juist bedoelt hoor.
Ms. Marvel (ben mijn reden vergeten), She-hulk (geen uitleg nodig), Thor laatste film (ja dat is een film, ik weet het). In Madness of Multiverse blijkbaar de ouders van Chavez, Eternals (Phastos?)...

Nogmaals, ik heb hier totaal geen problemen mee he. (en voordat er wordt gezegd ja je post erover) Ik wilde gewoon aankaarten dat dit wel zeer hard opvalt tegenover vroeger dat Marvel hiermee bezig is.

Vooral in de series, en dan noem je vooral films en kan je bij Ms Marvel al niet meer je reden herinneren. OK. En wat is het "probleem" bij She-Hulk wat lgtbq betreft? Ik heb daar toch wat uitleg bij nodig.

Veel mensen vergeten precies dat Iron Man voor 2008 ook maar gewoon een B-tier personage was. Ze hadden gewoonweg de rechten niet op hun A-tier (Spider-Man, X-Men, Fantastic Four). Het ligt momenteel echt gewoon aan het niveau van de screenwriters. Dit is werkelijk ondermaats voor zowat elke release na End Game.

Veel mensen vergeten precies dat Iron Man voor 2008 ook maar gewoon een B-tier personage was. Ze hadden gewoonweg de rechten niet op hun A-tier (Spider-Man, X-Men, Fantastic Four). Het ligt momenteel echt gewoon aan het niveau van de screenwriters. Dit is werkelijk ondermaats voor zowat elke release na End Game.
B-tier? Heeft toch ook mee de Avengers opgericht ooit. En dan nog de Civil War cross over waar hij 1 van de leidende figuren was.

Wat wel te merken viel was hoe ze de X-men naar de achtergrond probeerden te duwen: Professor X en Wolverine die stierven, Scarlet Witch en Quicksilver dat ineens geen mutanten meer waren,... .

Maar het niveau mag zeker wel omhoog. Het multiversum sluiten en de series en comics wat los van elkaar koppelen zou al helpen.

What if en Loki heb ik uitgekeken dit weekend. Daar werkt dat multiversum dan weer wel, bij What if vooral omdat al die universums grotendeels wel op zichzelf staan. Niet alle episodes waren even creatief maar er zaten coole tussen.

Loki was ook best goed: Hiddleston is perfect voor die rol en Wilson zijn bijrol was ook tof. Concept stond ook goed genoeg op zichzelf om te werken.

Al vind ik het wel jammer dat ze hier al met Kang afkomen in plaats van in een film

Ms. Marvel (ben mijn reden vergeten), She-hulk (geen uitleg nodig), Thor laatste film (ja dat is een film, ik weet het). In Madness of Multiverse blijkbaar de ouders van Chavez, Eternals (Phastos?)...
Als je je reden al vergeten bent, en moet zeggen dat het "blijkbaar" zo is, of zelfs twijfels hebt bij het juiste personage, dan zal het toch wel zo in-your-face niet zijn, tbh

Nogmaals, ik heb hier totaal geen problemen mee he. (en voordat er wordt gezegd ja je post erover) Ik wilde gewoon aankaarten dat dit wel zeer hard opvalt tegenover vroeger dat Marvel hiermee bezig is.
Bij She-Hulk snap ik niet wat je bedoelt hoor.
Ms marvel snap ik ook niks van.
De andere niet gezien.
Ze hebben van iron-man wel AAA-tier weten maken.
En met alle respect maar ik heb nog geen enkele goeie film gezien van fantastic fout. X-men was ook maar zozo.

En bij Spider-Man was enkel maar de eerste twee van Toby Maguire goed.

Bij She-Hulk snap ik niet wat je bedoelt hoor.
Ms marvel snap ik ook niks van.
De andere niet gezien.

Ze hebben van iron-man wel AAA-tier weten maken.
En met alle respect maar ik heb nog geen enkele goeie film gezien van fantastic fout. X-men was ook maar zozo.

En bij Spider-Man was enkel maar de eerste twee van Toby Maguire goed.
Was Iron Man niet A-tier?

Vooral in de series, en dan noem je vooral films en kan je bij Ms Marvel al niet meer je reden herinneren. OK. En wat is het "probleem" bij She-Hulk wat lgtbq betreft? Ik heb daar toch wat uitleg bij nodig.
Niet met het vingertje wijzen he, zelfde geldt voor Marcel daar. Ik heb mijn mening geven wat ik persoonlijk vond van de huidige toestand van films/series van Marvel. Zo'n rare mening is het niet aangezien er genoeg zeggen dat de huidige toestand van Marvel gewoon bagger is.

Ik heb vaak het gevoel dat iedereen hier denkt dat een mening = feit is en dat de poster vindt dat iedereen er maar akkoord moet gaan. Straks durft men al niks posten hier omdat de keyboard warriors afkomen en wensen dat je uw eigen mening hier volledig gedetailleerd gaat uitpennen met hoe en wat, waarom enzovoort.

Laatst bewerkt:
Niet met het vingertje wijzen he, zelfde geldt voor Marcel daar. Ik heb mijn mening geven wat ik persoonlijk vond van de huidige toestand van films/series van Marvel. Zo'n rare mening is het niet aangezien er genoeg zeggen dat de huidige toestand van Marvel gewoon bagger is.

Ik heb vaak het gevoel dat iedereen hier denkt dat een mening = feit is en dat de poster vindt dat iedereen er maar akkoord moet gaan. Straks durft men al niks posten hier omdat de keyboard warriors afkomen en wensen dat je uw eigen mening hier volledig gedetailleerd gaat uitpennen met hoe en wat, waarom enzovoort.
Ge kunt gerust vinden dat de MCU bagger is, en ge moogt dat hier gerust komen zeggen.
Hell ik ga zelfs volmondig akkoord.

Maar ge moet wel kunnen zeggen waarom ge een bepaalde mening bent toegedaan, en anders kunde idd beter gwn uw kweek houden makker.

Ge kunt gerust vinden dat de MCU bagger is, en ge moogt dat hier gerust komen zeggen.

Maar ge moet wel kunnen zeggen waarom ge een bepaalde mening bent toegedaan, en anders kunde idd beter gwn uw kweek houden makker.
Awel, mijn mening is dat ik het gevoel heb dat ze in de nieuwe serie/film van Marvel precies wel altijd een gay figuur of koppel steken en op een of andere manier dit in beeld brengen. Ouders van Chavez, Phastos, Valkyrie. Vroeger leek dit precies niet zo te zijn.

Awel, mijn mening is dat ik het gevoel heb dat ze in de nieuwe serie/film van Marvel precies wel altijd een gay figuur of koppel steken en op een of andere manier dit in beeld brengen. Ouders van Chavez, Phastos, Valkyrie. Vroeger leek dit precies niet zo te zijn.
Kijk, dat is uw goed recht.

Now vote with your wallet en stop met uw geld te geven aan Disney.

Jennifer Walter's beste vriendin is biseksueel. Geen "probleem" maar hier is je uitleg.

@Mini

Zoals ik deed en met als uitkomst een kinderachtige reactie ontving? De ironie dat die kerel uw reactie dan ook liket.

Terug
Bovenaan