Meldingen van deze site toestaan

This post has been solved

GETHEZ

Well-known member
Ligt dit aan mij of moet ik op gsm om de keer dat ik een nieuwe pagina laad de beslissing maken meldingen van deze site (BG) toestaan of blokkeren.

Ik denk niet dat het de keuze onthoudt die ik maak, ik wil ze toestaan, maar telkens terug dezelfde pop up.

Kan aan mijne gsm liggen, want als ik op een melding klik als die binnen komt gebeurt er niks, ik heb dus de melding gezien/gelezen, dus ik weet naar welke thread hij mij wil sturen, maar hij verwijst me niet door naar de specifieke post.

Bijvoorbeeld de vele quotes van @Slyke :p

(mijn buurman)

Dat zal het hopelijk zijn. Ik had er 2

Eentje van BG en eentje van https://bg

Beiden gewist, hij vroeg me opnieuw voor toestemming daarna, maar was niet datzelfde typische pop up scherm, maar een andere boodschap onderaan het scherm, toegestaan, en nu lijkt hij het te onthouden...

Dus hopelijk opgelost nu

En het is er weer, dat kan toch ook niet de bedoeling zijn??

S3W8L72.png

En het is er weer, dat kan toch ook niet de bedoeling zijn??
Ik kan het alvast niet reproduceren, dus dat is zeerzeker niet de bedoeling :)

Welke OS (android of iphone)?
Is dit in een gewone browser of via "de app" (wat eigenlijk ook gewoon je browser is maar iets onzichtbaarder)?
Zijn alle relevante updates geïnstalleerd?
Heb je het ook voor in een andere browser op je phone?
Heb je dit probleem ook op je PC?

Laatst bewerkt:
Android, via de Samsung webbrowser. Bij mijn weten is de software up to date. Heb nog niet getest in Chrome, maar gebruik die amper op gsm, wel op de PC de Chrome browser, maar zit eigenlijk amper op de PC...

Nog eens een Bump,

Is al een 2de natuur geworden op gsm naar boven scrollen om die pop up uit het beeld te hebben, wegklikken heeft 0 resultaat

Kan het zijn dat hier aanpassingen zijn geweest? Plots terug meldingen die binnenkomen op de gsm, en geen pop ups meer ineens op BG zelf. Hopelijk houdt dit stand

Kan het zijn dat hier aanpassingen zijn geweest? Plots terug meldingen die binnenkomen op de gsm, en geen pop ups meer ineens op BG zelf. Hopelijk houdt dit stand

Dan hebben we gewisseld, want ik merkte sinds een paar dagen dat ik moet aanmelden en zo. Gaat echt met je eigen cookies/cache… te maken hebben.

1735926830349.png

Push notifications gebeuren via de Push API van de browsers zelf (wat een redelijk technisch huzarenstukje is). Wanneer iemand een actie onderneemt waardoor je een notification op je browser zou moeten krijgen, dan stuurt de software dit naar een API van Google/Microsoft/Apple/... (afhankelijk van de engine van je browser), en die handelen het verkeer tussen hun service en jouw device af (en hoe dat gebeurt is veel te technisch om hier kort uit te leggen). Er zit dus nog een zeer kritische tussenstap tussen waar wij 0.0 invloed op hebben (want dat is ingebouwd in je browser zelf).

Het gebeurt héél af en toe dat de communicatie met die services aan onze kant faalt (meestal bij wereldwijde internet storingen), maar dan heeft iedereen het vlaggen (en duurt zelden langer dan paar minuten).

Een mogelijke oplossen die ik kan bedenken is om je "subscription" es geforceerd te vernieuwen door het even af en terug aan te zetten:

1735927461747.png

De beschrijving spreekt ook dat als je uitgelogd bent het ook niet meer zal werken, en die oorzaak ligt dan bij de cookies/cache in je browser. Die kan je veiligheidshalve dan ook es clearen (al heb ik persoonlijk geen flauw idee hoe je dat moet doen op mobile).

Terug
Bovenaan