Met de wind mee

808 State

Well-known member
112.jpg

1112.jpg

De fietsende reporter Wouter Deboot trekt een maand lang door de Balkan, naar waar de wind hem brengt.

Voorlaatste aflevering van 'Met de wind mee'. De Balkan is toch echt onbekend en onbemind.

Laatst bewerkt door een moderator:
Deze reeks verdient zijn eigen topic!

Leuke reeks. Ik vind het interessanter dan Arnout Houben met zijn wandelen. Bij sommige ontmoetingen heb ik toch mijn twijfels of die allemaal zomaar toevallig zijn. Zeker bij dat woonzorgcentrum dat wordt gerund door een Vlaamse vrouw. Of bij die oorlogsfotograaf die net aan het joggen is vlakbij Sarajevo.

Het is idd een leuk slow travel programma. Ik geloof ook dat er een dikke PDF in zijn rugzak zit met bezienswaardigheden en interessante figuren. In 1 aflevering was hij zelf de target van een "spontane" influencer, dat stond wss niet op zijn planning. Het museum van Srebrenica was dan weer expliciet een omweg (althans voor de kijker).

Leuke reeks. Ik vind het interessanter dan Arnout Houben met zijn wandelen. Bij sommige ontmoetingen heb ik toch mijn twijfels of die allemaal zomaar toevallig zijn. Zeker bij dat woonzorgcentrum dat wordt gerund door een Vlaamse vrouw. Of bij die oorlogsfotograaf die net aan het joggen is vlakbij Sarajevo.
Dat soort dingen is nooit helemaal spontaan hoor.
Wees maar zeker dat er een hoop research aan vooraf gaat.

Of denk je in het geval van Arnout dat die een wandelend geschiedenisboek is en van elk gehucht het Middeleeuwse verhaal uit zijn mouw tovert? Ik vrees dat de man er op zal moeten studeren :) .

Idd een heel tof programma waarvoor ik zeker tijd maak om te kijken. Het wordt geframed als dat hij daar alleen reist, maar dat is natuurlijk niet zo. Vanuit technisch en organisatorisch oogpunt zou ik zo graag eens een "behind the scenes" zien. Wouter en/of team achter de schermen... als je meeleest, please!

Dat soort dingen is nooit helemaal spontaan hoor.
Wees maar zeker dat er een hoop research aan vooraf gaat.

Of denk je in het geval van Arnout dat die een wandelend geschiedenisboek is en van elk gehucht het Middeleeuwse verhaal uit zijn mouw tovert? Ik vrees dat de man er op zal moeten studeren :) .

Ja maar Arnout volgt een GR route dus hij weet op voorhand waar hij overal gaat langskomen. Dus hij heeft alle tijd om research te doen. Wouter volgt de wind dus kan hij eigenlijk pas de dag zelf weten waar hij naartoe fietst.

Wouter volgt de wind dus kan hij eigenlijk pas de dag zelf weten waar hij naartoe fietst.
Tja... het blijft TV natuurlijk. Ze kunnen ons eigenlijk alles wijsmaken wat ze willen, wat die windrichting betreft.

Maar, afgaande op de uitzending van deze week, waar hij langs die superdrukke weg vaak in de berm gedrukt werd door vrachtwagens, zou dat wel niet goed gepland zijn mocht dat op voorhand voorzien zijn.

Met zo een fiets en vier rode tassen zo bergen beklimmen is in ieder geval straf. Zeker in het donker met die sneeuw.

De meeste van die ontmoetingen zijn in scene gezet hoor.
De ontmoetingen van Arnout zijn voornamelijk spontaan toch. Dat hij veel weet over de locaties is logisch, dat kan hij op voorhand allemaal opzoeken.

Die van met de wind mee: dat hij de vrouw van Josip Weber ging ontmoeten bijvoorbeeld was uiteraard gepland. Ze doen dan wel of het toevallig was maar die ballon kan je wel doorprikken. Maar niet alles aan dit soort programma's is in scene gezet. Er zullen wel dingen gepland zijn maar veel gebeurt ook gewoon spontaan.
Zelfs met programma's als de Verhulsten en de Planckaerts geloof ik wel dat er veel spontaan is. Die zijn gewoon zichzelf en zouden zoveel lol niet hebben moest de regisseur alles tot in de puntjes bepalen

Terug
Bovenaan