Met of zonder voorbehoedsmiddelen?

Penetratie hing af van de last-minute risico-analyse
Ik begrijp zeker wat je hiermee wil zeggen. Iemand die nymfomane trekken heeft, kan je meestal gemakkelijk eruit halen.
Maar dat wil daarom niet zeggen dat het aantrekkelijke tante nonnetje zonder zonde is - dat zijn soms nog de 'ergste'.
Dus last minute risico analyse... Tja, je kan er je soms serieus aan mispakken.

Tot ge na een 10-tal bedpartners een soa hebt en dan moet gaan uitvissen van waar het komt en wie ge mogelijk ook besmet hebt... Onmogelijk...

Jij doet alsof het gewoon door wat immoreel rondgepoep gaat en je reageert, zoals steeds, zelf 100x zo fel en compleet bonkers dus geen idee waar je het over hebt.

Ik heb ook geen idee waar jij het over hebt. En gezien je het weigert uit te leggen, zal dat wellicht zo blijven.

Tot ge na een 10-tal bedpartners een soa hebt en dan moet gaan uitvissen van waar het komt en wie ge mogelijk ook besmet hebt... Onmogelijk...
Hoeveel mensen met SOAs ken jij?

Iedereen is zich daar wel van bewust maar neemt het risico gewoon hé.
Het is wat eigen aan BG om enkel theorie en de linkse menigte te volgen. Maar als ge iemand voor u hebt die wat deftig verzorgt is hebde er toch een beter gevoel bij dan een hoer van het glazen straatje?

Ge weet wel, beetje menselijk inzicht.

Ken echt niemand die dat consequent gebruikt, wel paar die het bij hebben maar dan nog.

Hoeveel mensen komen jou dat zeggen dan? De cijfers van SOA's stijgen hoor, en ze hebben niet allemaal meteen duidelijke symptomen.

Ik wist niet dat voorbehoedsmiddelen nu ook al links waren trouwens.
Ik mag hopen dat uw vorige partner dat wel ff komt melden als het zo is.
Lijkt me wiedes dat ze stijgen tegenover vroeger :')

Met links bedoel ik dat wollige dat hier hangt. Elke keer als ge praat over iets dat wat feller is komt er wel iemand met het vingertje zwaaien "maar da mag wel nie he!"

Hier zitten soms precies geen mensen.

Met links bedoel ik dat wollige dat hier hangt. Elke keer als ge praat over iets dat wat feller is komt er wel iemand met het vingertje zwaaien "maar da mag wel nie he!"

Hier zitten soms precies geen mensen.
Dus jij denkt dat iedereen eerlijk is over SOA's? Dan moeten ze het trouwens nog weten eerst.

Ik had altijd condooms mee alleszins. Mijn vrouw, die allesbehalve uit een "links" land komt, is ook zo opgevoed trouwens. Ik zie het linkse niet aan verantwoordelijkheid opnemen rond je gezondheid en die van anderen.

Misschien is jouw omgeving met "mensen" niet heel de wereld hé.

Dus eigenlijk bevestig je dat op SOA’s testen vaker moet gebeuren zodat we stijgende cijfer kunnen inperken.

Ik heb zo het gevoel dat je niet veel kent van SOA’s en niet beseft dat er ook wat zijn die voor mannen geen symptomen hebben maar voor vrouwen wel voor kanker kunnen zorgen.

Als je inzit met je partner laat je je testen alvorens onbeschermd te gaan.

Als 15 of 16-jarige met mijn toenmalige vriendin 1 keer zonder condoom seks gehad, en dan hadden we alle twee zo'n schrik opgedaan dat ze toch achter een morning after pill is gegaan :lol:. Daarna met haar altijd met condoom.

Met mijn vrouw nooit een condoom gebruikt, zij is latex intolerant en daar was ik de eerste keer niet op voorzien. En gezien we elkaar vertrouwden daarna ook nooit achter latexvrije condooms gegaan.

Dat is het wat betreft mijn bedpartners, moest ik ONS doen zou ik er wel altijd een dragen.

Ik kan mij met de beste wil van de wereld niet inbeelden dat dat nu ook écht plezant kan zijn voor de dame in kwestie eerlijk gezegd. Net zoals pijpen met een condoom, laat het dan gewoon zijn zou ik zeggen.
Ik ben nog nooit klaargekomen in ne condoom. Ik heb dan eerlijkheidshalve niks gevoel of prikkel.

Altijd een sok dan?
Haha neen ik heb het altijd met condoom gedaan vroeger voor de paar keer dat ik het eens deed met een ex.
Maar dan was het meestal gewoon (proberen) zoveel mogelijk die dame aan haar trekken te laten komen.

Zonder was echt een 'no go'. Maar dat wil niet zeggen dat ik het plezierig vond hé. Ik had er zelf echt helemaal niks aan.

Maar dat is het probleem met HPV, herpes simplex en condylomen. Je kan maanden in een monogame relatie zijn en beide negatief getest op soa’s terwijl één van de twee het wel kan hebben en doorgeven aan de ander…
Dan kom je in een volgende monogame relatie en kan je het zelf dus ongewild doorgeven…

Dus jij denkt dat iedereen eerlijk is over SOA's? Dan moeten ze het trouwens nog weten eerst.
Diegenen die het niet weten, doordat ze symptoomloos zijn en mogelijks een sober seksleven hebben en het dus niet verwachten, tot daar aan toe.
Maar diegenen die het weten en op dat moment niet eerlijk zijn tegenover een (nieuwe) bedpartner is echt wel het laagste van het laagste.
Je moet het niet aan al jouw vrienden gaan rondbazuinen, maar wees wel zo eerlijk tegenover een potentieel 'slachtoffer'.

Diegenen die het niet weten, doordat ze symptoomloos zijn en mogelijks een sober seksleven hebben en het dus niet verwachten, tot daar aan toe.
Maar diegenen die het weten en op dat moment niet eerlijk zijn tegenover een (nieuwe) bedpartner is echt wel het laagste van het laagste.
Je moet het niet aan al jouw vrienden gaan rondbazuinen, maar wees wel zo eerlijk tegenover een potentieel 'slachtoffer'.
Mij moet je niet aanspreken daarmee, ik reageer enkel op uitspraken zoals "hoeveel mensen met SOA's ken je" en het naïeve idee dat iedereen daarover eerlijk is en dat aan (voormalige) bedpartners gaat melden.

Ik had altijd condooms mee alleszins. Mijn vrouw, die allesbehalve uit een "links" land komt, is ook zo opgevoed trouwens. Ik zie het linkse niet aan verantwoordelijkheid opnemen rond je gezondheid en die van anderen.

Misschien is jouw omgeving met "mensen" niet heel de wereld hé.
Ik heb het steeds duidelijk over mijn eigen omgeving gehad 😉

Persoonlijk gebruik ik altijd condoom zolang ik geen vaste partner heb.
Oraal is bijna altijd zonder condoom. Beffen met een beflapje zou ik persoonlijk nooit doen.

Bij een vaste partner vind ik een condoom niet nodig maar ik heb er ook niets op tegen.
Ik heb alle begrip voor vrouwen die geen pil of spiraaltje willen gebruiken omdat dat gewoon een heel grote impact heeft op de hormonen, dus dan zou ik met plezier een condoom gebruiken.

Met mijn vrouw nooit een condoom gebruikt, zij is latex intolerant en daar was ik de eerste keer niet op voorzien. En gezien we elkaar vertrouwden daarna ook nooit achter latexvrije condooms gegaan.
Hier ook zo één rondlopen en dus van de eerste keer zonder condoom, gebruikt uiteraard wel een anticonceptie.

In de (weinige) iets wildere momenten in mijn leven wel condooms gebruikt maar bij de paar langere relaties was dat eigenlijk wel vanaf de eerste keer zonder... . Voor zover ik weet nog nooit een SOA gehad.

Laatst bewerkt:
Ik heb enkel direct monogame lange relaties gehad.
Bij mijn ex eigenlijk achteraf een domme keuze geweest want te veel vertrouwd op haar erewoord (en achteraf na 4 jaar bij onze breuk bleek haar verleden toch meer wild dan ze voorgesteld had).
Dus toch wel even een kogel ontweken.

SOA's zijn toch wel redelijk courant, hoor. Het is nu geen gesprek wat ge zomaar aangaat maar ik ken een meisje dat een SOA opgelopen heeft na een ONS dus dat risico zou ik nooit of te nimmer nemen.

Terug
Bovenaan