Met of zonder voorbehoedsmiddelen?

25 jaar samen, 10 jaar getrouwd. 7/10 keer met condoom, terwijl ik meer dan 10 jaar geleden een vasectomie heb laten doen. Zij haat het om achteraf met de “opkuis” te zitten. Louter uit praktische overwegingen dus. Het is mss een stuk subjectief, maar ik vind dat hele “ik voel niks met condoom, het is leuker zonder” ferm overroepen en grote praat. Seks is leuk met en zonder.
Als ik hoor hoe erg de SOA’s stijgen de laatste jaren dan hoop ik van harte dat mijn kinderen (14 en 16) ook een condoom gaan gebruiken. Er zijn er alleszins beschikbaar bij ons thuis zonder dat ze daar om moeten vragen (pot in de badkamer). Er wordt ruimschoots voorgelicht en over gesproken bij ons. Ik merk dat er vooral nog steeds veel onwetendheid is wat SOA’s betreft, dus condoom of niet, ook voorlichting blijft belangrijk.

Als 15 of 16-jarige met mijn toenmalige vriendin 1 keer zonder condoom seks gehad, en dan hadden we alle twee zo'n schrik opgedaan dat ze toch achter een morning after pill is gegaan :laugh:. Daarna met haar altijd met condoom.
Ja, dit. Een keer gedaan toen ik jong was en direct een morning after pil gaan halen, hij was niet eens klaargekomen haha. In het heetst van de strijd het zonder condoom doen is toch iets dat ik met pubers associeer. Pas op, ik heb ook al eens die goesting gehad hé, maar dat is meer spelen met het idee in mijn hoofd en dan toch gewoon de verstandigste beslissing nemen.

Moet zeggen dat ik toch wel schrik van dit topic hoor. En dan zeggen dat als ik hier kom vertellen over parenclubervaringen, mensen denken dat de SOA's daar aan de muur hangen. Ik heb nog nooit een SOA gehad en doe het altijd veilig. Als ik een nieuwe partner heb en we besluiten het zonder condoom te doen, gaat daar eerst een SOA-test bij beiden aan vooraf.

Bij mij is het toch wel 'hoe meer risky gedrag je vertoont, hoe meer je op veilig speelt'. Ook iedereen in mijn omgeving (met wie ik soms ook seks heb) gaat daar verstandig mee om. We zijn allemaal promiscue maar niet dom. Veilige seks is namelijk gewoon een voorwaarde om een beetje op een toffe manier promiscue te zijn.

Bij mij is het toch wel 'hoe meer risky gedrag je vertoont, hoe meer je op veilig speelt'. Ook iedereen in mijn omgeving (met wie ik soms ook seks heb) gaat daar verstandig mee om. We zijn allemaal promiscue maar niet dom. Veilige seks is namelijk gewoon een voorwaarde om een beetje op een toffe manier promiscue te zijn.
Dit. Voorstellen om het zonder condoom te doen is juist een extra reden om wel een condoom te gebruiken bij die persoon.

Hoeveel mensen met SOAs ken jij?

Iedereen is zich daar wel van bewust maar neemt het risico gewoon hé.
Het is wat eigen aan BG om enkel theorie en de linkse menigte te volgen. Maar als ge iemand voor u hebt die wat deftig verzorgt is hebde er toch een beter gevoel bij dan een hoer van het glazen straatje?

Ge weet wel, beetje menselijk inzicht.

Ken echt niemand die dat consequent gebruikt, wel paar die het bij hebben maar dan nog.
Dus je kent niet veel (geen?) mensen met SOA's, zeg je, en kent ook niemand die consequent voorbehoedsmiddelen gebruikt.
Maar een paar posts ervoor blijkt dat je zelf ze ook niet gebruikt, en jezelf nog nooit hebt laten testen.

Je weet dus niet of je zélf ooit SOA's hebt gehad. Waarom denk je dan dat je met menselijk inzicht kunt inschatten hoeveel iemand anders er heeft gehad? Het is niet omdat je je niet laat testen dat je het nooit hebt gehad, en nooit iemand hebt aangestoken, hè...

Dus je kent niet veel (geen?) mensen met SOA's, zeg je, en kent ook niemand die consequent voorbehoedsmiddelen gebruikt.
Maar een paar posts ervoor blijkt dat je zelf ze ook niet gebruikt, en jezelf nog nooit hebt laten testen.

Je weet dus niet of je zélf ooit SOA's hebt gehad. Waarom denk je dan dat je met menselijk inzicht kunt inschatten hoeveel iemand anders er heeft gehad? Het is niet omdat je je niet laat testen dat je het nooit hebt gehad, en nooit iemand hebt aangestoken, hè...
Nee, klopt en ik ken veel mensen. Living on the edge 😎

Da er hier veel brave slimme mensen zitten die een condoom gebruiken sinds day one is een goed iets. Ik vertel enkel de realiteit vanuit mijn eigen ervaringen en omgeving. Ik raad het iedereen ook aan om te gebruiken als het kan.
Het was gewoon geen ding bij ons én ik heb steeds langere tijd seks gehad met meisjes, zelden one and done.

Mijn criteria was toen idd "ah, die ziet er proper gewassen uit, down we go". Om het simpel te zeggen natuurlijk, zal het er maar bij zetten.

Willen we het ook hebben over alle soa die je kan oplopen ook mét condoom? Dan kan je een thread starten da je niet meer mag 'neuzen neuzen' tenzij je een bloedstaal krijgt en kan iedereen die ooit een ONS heeft gehad de brandstapel op.

Ik heb u trouwens al meermaals gevraagd om niet meer te reageren op mij. Uw visie is soms buitenaards voor mij, wij gaan over veel zaken nooit overeen komen dus dit heeft geen punt, Loser.

Die veralgemeningen richting bepaalde namen mogen nu wel stoppen.
Ik moet wel zeggen dat ik in mijn omgeving een serieus verschil zie omtrent condoom gebruik tussen hoog en laag geschoolden.

Bij de laag geschoolden ligt dit veel lager en daarvan zijn er nu al meerdere met een Shania, flower, hope, …

Terwijl de hoog geschoolden eerder kinderloos zijn ook laten die zich vaker testen of tout cour testen.

Is het ni zoals nen 'bol' pakken op tomorrowland? (eerste edities in NL bedoel ik)

Eerst testen en dan van jetje geven? Al kan zwangerschap dus nooit uitgesloten worden, zelf met de methode van terug te trekken alvorens klaar te komen, voorvocht welteverstaan

1 keer zware koorts-lip gehad daarna nooit meer, dan zou je net zoals 1 op 3 mensen herpes in je systeem moeten hebben, is dit normaal ?

Dan kan je een thread starten da je niet meer mag 'neuzen neuzen' tenzij je een bloedstaal krijgt en kan iedereen die ooit een ONS heeft gehad de brandstapel op.
Ja, klopt, vandaar dat ik vooral benieuwd was naar de reacties hier voor orale seks.

Als je echt safe wil zijn, dan skip je dat dus bij een ONS.
Maar ik hoef er geen tekeningetje bij te maken dat oraal redelijk essentieel is indien je jouw vrouwelijke bedpartner correct wil laten genieten (ik verwoord het voorzichtig).

Dat kan ja.

Vrouwen zijn er ook gevoeliger aan dan mannen.

Maar je bent dus nog steeds drager

Dus nog nooit volledig laten testen?
Zelfs met een test weet je het denk ik niet zeker, dat gaat meestal over een selectie van de "grote" die redelijk wat impact hebben. Bepaalde dingen zijn zo courant of hebben zo'n lage impact dat er niet naar gekeken wordt.

Zelfs met een test weet je het denk ik niet zeker, dat gaat meestal over een selectie van de "grote" die redelijk wat impact hebben. Bepaalde dingen zijn zo courant of hebben zo'n lage impact dat er niet naar gekeken wordt.
Klopt niet.

Je kan gewoon een volledige test vragen en dan testen ze ook je urine.
Kost wel iets meer uit eigen zak

Ik moet @Sloan toch bijtreden.
Zelf amper een condoom gebruikt, maar ook steeds ingeschat “op zicht” of er risico’s waren. Lees: kieskeurig zijn. En nooit een soa gehad.

Opmerking over condoomgebruik tussen laag-en hooggeschoolden. Mijn ervaring is toch anders. Een pak meiden die voor dokter en jurist studeerden en die een aversie voor condooms hadden. En waar er dan ook geen gebruikt werd.
En ook ook zeer ontvankelijk waren voor de bijpassende dirty-talk.
Of mss heb ik gewoon steeds die types opgezocht en gevonden?

Terug
Bovenaan