Veel van de games kunt ge echt zelf niet mee rekenen als in "onder MS".De Ori-games, Sea of Thieves, Indiana Jones, Flight Simulator
Cuphead was ook exclusief in het begin
Geld geven om een studio meer budget te geven om iets beter te kunnen uit werken is in mijn ogen niet echt een bepaalde verdienste.
Als ik me de vraag stel wat heeft MS verwezenlijkt qua games dan kijk ik naar, studio's die ze zelf hebben opgezet, of overgenomen hebben en ZELF een opdracht hebben gegeven of actief meegewerkt hebben aan een project.
Gewoon geld gooien en voor de rest hun laten doen en als niet werkt opschorten dat is IMO niet iets verwezenlijken en doen. MS is gewoon als het echt aan komt op ontwikkeling van games waardeloos al 10+ jaar. De beste projecten die er zijn uitgekomen zijn echt 99% te verdienste van de studio zelf en waren vaak niet eens van hun.
Sony doet ook zo dingen uiteraard, maar kunnen niet ontkennen dat Sony er in die zelfde 10+ jaar niet beter in geslaagd is om bepaalde studio's echt wel te laten uitbloeien en versterken, er zijn er ook gesneuveld uiteraard... Maar daar zijn er ten minste een paar ook echt gegroeid en uit de grond gestampt. Bij MS is het eigenlijk globaal een negatieve flow, en ik zie er atm geen enkele studio beter uit komen.